• Martensite

    Hur gör man för att försvinna spårlöst?

    Ibland så hör man i media om folk som försvinner spårlöst och aldrig återfinns. Någon som har några tips på hur man försvinner spårlöst utan att någonsin bli hittad? Hur undviker man kontakt med polisen? Hur lämnar man Sverige på ett så diskret sätt som möjligt? Några andra tips?

  • Svar på tråden Hur gör man för att försvinna spårlöst?
  • audio

    Man säger sig gå någonstans men tar sig istället ut i en stor skog och återvänder inte.


    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Anonym (?)

    Det går väl bussar o tåg över Öresundsbron? Så tar man sig till Danmark utan pass. Sen hur långt man kommer utan att uppge ID vet jag inte. Men om man fortsätter med bil borde man kunna ta sig en bit.

  • Anonym (puppen)
    Martensite skrev 2015-05-04 22:54:50 följande:

    Ibland så hör man i media om folk som försvinner spårlöst och aldrig återfinns. Någon som har några tips på hur man försvinner spårlöst utan att någonsin bli hittad? Hur undviker man kontakt med polisen? Hur lämnar man Sverige på ett så diskret sätt som möjligt? Några andra tips?


    Beror på hur du menar..
    Vill du försvinna och aldrig bli hittad och fortsätta leva?
    Samt vilket land hade du då tänkt dig?
  • Anonym (pix)

    Man lämnar inga spår efter sig när man försvinner.

  • Mascaraklumpar

    Menar du efterlysta personer eller bara vanliga människor? Det är betydligt lättare att ta sig ut ur landet om ingen försöker stoppa en.

  • Anonym (wh)
    Martensite skrev 2015-05-04 22:54:50 följande:

    Ibland så hör man i media om folk som försvinner spårlöst och aldrig återfinns. Någon som har några tips på hur man försvinner spårlöst utan att någonsin bli hittad? Hur undviker man kontakt med polisen? Hur lämnar man Sverige på ett så diskret sätt som möjligt? Några andra tips?


    Bron till Danmark är väl en bra början.
    Sen kan du ju leva länge utan myndighetskontakt.
    Inget bankkonto, ingen kontakt med läkare, endast kontant inkomst, inte stå på något hyreskontrakt, inget jobb, ingen postadress...
    Alt. skaffa ny identitet, illegalt.
    Jag tror egentligen inte det är så svårt, så länge man inte är efterlyst.
  • Martensite
    Anonym (puppen) skrev 2015-05-04 23:07:49 följande:
    Beror på hur du menar..
    Vill du försvinna och aldrig bli hittad och fortsätta leva?
    Samt vilket land hade du då tänkt dig?
    Jag vill försvinna spårlöst och fortsätta leva. Jag gjorde en dum grej för några veckor sedan och skulle behöva lämna landet så snart som möjligt. Vill helst åka så långt bort som möjligt, t.ex. Australien och Nya Zeeland.
  • telly
    Martensite skrev 2015-05-08 21:55:24 följande:

    Jag vill försvinna spårlöst och fortsätta leva. Jag gjorde en dum grej för några veckor sedan och skulle behöva lämna landet så snart som möjligt. Vill helst åka så långt bort som möjligt, t.ex. Australien och Nya Zeeland.


    Det låter som att det bästa är att du stannar kvar och inte flyr problemet, för det kommer alltid ikapp.
  • Martensite
    Anonym (wh) skrev 2015-05-05 08:25:39 följande:
    Bron till Danmark är väl en bra början.
    Sen kan du ju leva länge utan myndighetskontakt.
    Inget bankkonto, ingen kontakt med läkare, endast kontant inkomst, inte stå på något hyreskontrakt, inget jobb, ingen postadress...
    Alt. skaffa ny identitet, illegalt.
    Jag tror egentligen inte det är så svårt, så länge man inte är efterlyst.
    Jo, jag har tänkt i liknande banor. Först åker jag till Danmark och gömmer mig i några månader. När det sedan har lugnat ned sig så kan man ju försöka ta sig vidare.
  • Martensite
    telly skrev 2015-05-08 21:59:53 följande:
    Det låter som att det bästa är att du stannar kvar och inte flyr problemet, för det kommer alltid ikapp.
    Jag kan omöjligen stanna kvar i Sverige p.g.a. det jag har gjort.
  • telly
    Martensite skrev 2015-05-08 22:12:50 följande:

    Jag kan omöjligen stanna kvar i Sverige p.g.a. det jag har gjort.


    Det låter som nåt kriminellt. Då bör du ta konsekvenserna av ditt handlande.

    Om det handlar om att fly pga fruktan för livet, tex vittne till ett mord, bör du få hjälp av myndigheterna med skyddad identitet.
  • PinUpGirl
    Kanske planera noga och spara ihop endel pengar i olika valutor om du 
    inte vill bli spårad via ditt kort. Sälj sådant du behöver ha kvar och behåll
    bara det nödvändigaste. 
    Om du nu fortfarande vill sticka iväg.
  • chadde

    Spara ihop mycket pengar. Köp eller hyr en segelbåt. Förstör GPSen.

    Håll dig i rörelse. Byt land regelbundet. Undvik länder med mycket svenska turister. Satsa på fattigare länder som inte har kameror i varje gathörn. Ändra ditt utseende så mycket du kan.

    Efter ett tag lär du behöva en inkomst. Ta ett jobb mot kontant betalning. Ytterligare en anledning att vistas i fattiga länder - mindre statlig kontroll och inte lika utbyggda skyddsnät och system som i Sverige.

    Kontakta ingen. Aldrig.

Svar på tråden Hur gör man för att försvinna spårlöst?