• Äldre 5 May 01:56
    353 visningar
    2 svar
    2
    353

    Behöver hjälp att sluta röka

    Hjälp, jag ljuger för min kille ang rökning. Vi ska snart gifta oss och han vet fortfarande inte att jag röker. Måste sluta innan vi flyttar ihop. Har sån ångest och stress dagligen. Blir så ledsen efter varje cigarett och intalar mig själv att jag ska sluta när vi förlovat oss. Känner mig så dum när han försöker komma när mig och har tidigare under dagen rökt. Då puttar jag undan honom för att han inte ska känna lukten. Jag har tjuvrökt i 7 år. Ingen förutom mina kompisar vet att jag tjuvröker. Min kille skulle bli jätte besviken på mig. Han hatar rökare och lukten av rök och vill att jag ska leva hälsosamt och att jag kommer bära hans framtidsbarn. Vi ska förlova oss om tre veckor. Känner press på mig. Har aldrig ljugit för honom och är ärlig med allt FÖRUTOM rökningen. Behöver hjälp. Snälla alla rara där ute.

  • Svar på tråden Behöver hjälp att sluta röka
  • Äldre 5 May 02:21
    #1
    +1

    E-cig. Det enda som funkat för mig! Måste vara en påfyllningsbar och inte engångs. Högsta nikotinstyrka i e-liquiden är ett måste (24mg), jag kör märket liqua. Googla och läs på, mitt startpaket låg på 199:-. Sedan har det kostat 100:- i månaden för e-liquiden (vätskan du fyller på med). Finns oändligt med olika smaker och styrka på nikotin. Och det bästa av allt - det luktar ingenting (vissa smaker luktar godis när du blåser ut röken, men inte mer än så och det sätter sig inte). Du kan även röka inne utan konstigheter då röken försvinner snabbt samt ingen lukt, så bara att passa på när man är på toa eller liknande att ta några bloss, är ju en fördel för dig så slipper du hitta på ursäkter för att gå ut. Kan tillägga att jag var uppe på 2 paket om dagen och slutade på tre dagar med hjälp av e-ciggen. Lycka till!

  • Äldre 5 May 09:12
    #2

    Har rökt i många år, slutade med hjälp av nicotugg. Nu har jag varit rökfri i 8 år och det är jätteskönt att inte vara beroende av nikotin. Solig

    Du måste sluta röka för din egen skull inte för din killes. Lycka till! 

Svar på tråden Behöver hjälp att sluta röka