• Hipphurra

    Mens sen 15 dagar hjälp?

    Hej, till att börja med måste jag säga att mod får flytta tråden om den är felplacerad. Första inlägget jag gör här då jag är ny. Nu till saken. Jag har som rubriken säger en otroligt försenad mens och i princip noll tecken på att den är på väg. Brösten ömmade lite när mensen var en vecka sen (men det gick över nyligen) och jag har lite diffusa "smärtor" i äggstockarna/livmodern eller vad det nu är. Vet inte exakt var det gör "ont" och det gör knappt ont men jag känner ju något där i alla fall.

    Min mens har alltid varit 7 dagar, och jag har haft gabska rikligt med flytningar, tills för några månader sedan när allt bara ändrades. Då fick jag plötsligt 4 dagars mens, och knappt några flytningar alls. Upptäckte även en cysta på livmodertappen och sökte vård på barnmorskemottagningen. Där kollade hon och sa att allt såg helt normalt ut och att cystan är helt ofarlig och att mina hormoner kan ha lugnat ner sig pga att jag nu passerat mina tonår.

    Mycket lugnare gick jag hem och fortsatte leva som vanligt. Tills nu... Vad är det för fel på mig? Och gravid är jag inte. Jag skyddar mig alltid med kondom när jag och sambon har sex. I och för sig har vi väl haft oskyddat några få sekunder, men inget fullbordat sex. Har tagit två gravtest som båda var negativa med morgon urin och med 3 dagars mellanrum. Minns inte exakt när jag tog dessa men redan vid första gravtestet var mensen över en vecka sen.

    Jag är orolig att jag fått Pco eller vad det är, eller att det är något annat fel på mig! Jag vill verkligen inte ha Pco, har googlat lite om det och blev vettskrämd. Jag vill ju kunna få barn npgon gång i framtiden! Jag vill helst inte behöva springa till barnmorskan igen i första taget heller. Det blir så jävla dyrt. :/

    Så mina frågor är: Vad tror ni detta är? Behöver jag oroa mig? Ska jag ringa barnmorska ändå? Eller avvakta? Och isåfall hur länge ska jag avvakta?

    Ps: Jag är 23 år gammal. Går inte på ppiller. Använder kondom regelbundet. OTROLIGT TACKSAM för svar!

    // Orolig.

Svar på tråden Mens sen 15 dagar hjälp?