• jdksomahay

    Får inte plugga min drömutbildning för partnern

    Hej, visste inte var jag skulle lägga den här tråden...

    jag är en ung tjej som vill börja plugga min drömutbildning, men min partner vägrar låta mig pga sin svartsjuka till andra män..

    han hävdar att jag kommer träffa andra män under utbildningen & vill inte att jag ska arbeta inom området pga "andra män" & att han tror att jag kommer jobba mycket & länge efter den utbildningen. (Jag vill helst inte säga vad det rör sig om för utbildning, men det spelar väl ingen roll?)

    Jag får välja mellan honom & utbildningen säger han... han säger att han inte klarar av att jag kommer jobba runt andra män. Känner mig helt förstörd. Har i år & dagar vilja pluggat just den utbildningen, & nu känns det som att det bara finns i fantasin...

    vad ska jag göra? Han vägrar gå i terapi fär han säger att han kommer "sluta bry sig om mig" om han gör det....

  • Svar på tråden Får inte plugga min drömutbildning för partnern
  • Anonym (Varning!!)

    Din partner är sjukligt svartsjuk. Välj utbildningen och ta dig i från han!

  • jdksomahay

    Älskar honom & vill stanna med honom. Men vill få honom att inse att han inte bara kan göra såhär mot mig... :'(

  • Anonym (akta dig)

    Låter som han har onaturligt stort kontrollbehov. Tror inte det kommer sluta här. Går du med på detta kommer du snart inte få träffa väninnor eller familj heller. Ta dig därifrån innan det är för sent!

  • jenny99

    Det är ditt val men jag hade aldrig tillåtit någon bestämma över mig.Viker du dig nu så är du fast,du måste stå på dig och bestämma vad för liv och framtid du vill ha.Hans svartsjuka är hans problem.

  • jdksomahay

    Vad kan jag säga för att han ska sätta sig in i min sits & inse hur fel det är att säga såhär till mig? Han har varit fast besluten om detta i ett år... Att jag absolut inte får plugga/jobba med detta pga män. Han hade kvinnor i sin skola när han pluggade förra året???

  • puss

    Vart du än jobbar och bor så kommer det finnas andra män runt dig.

    Om du skiter i denna utb och går en annan så kommer det finnas män där. På alla jobb kommer det att finnas män.

  • lillisa

    Herregud kvinna! Lägg benen på ryggen och spring! Han verkar ha ett enormt kontrollbehov och det blir inte bättre med åren. Jag förstår att du älskar honom, men tro mig, det finns fler män att älska. Kärleken är blind ibland, därför måste du låna andras ögon. Det är inte kärlek att hindra sin älskade för att göra det hon/han vill. Jag skulle aldrig hindra min man från det han vill. Det är en del av just kärlek, inte kontroll. Jag hoppas verkligen du tar dig samman och lämnar honom. Påbörja din utbildning och lev DITT liv. Du har bara ett liv. Det finns 3 miljarder till män, någon kommer du finna som älskar dig och stöttar dig i dina drömmar. Det är INTE kärlek det din kille sysslar med, det är makt. Kvinnoförtryck och kan leda till fysisk/psykisk misshandel. Det blir inte bättre med åren. Lovar.

  • Schnaa

    Sök och tacka ja till drömutbildningen, och så löser sig resten.


    It takes a fool to remain sane
Svar på tråden Får inte plugga min drömutbildning för partnern