• Anonym (Fundersam)

    Hur hade ni reagerat?

    Jag och min sambo har kommit överens om att alltid vara ärliga mot varandra gällande det motsatta könet allt för att slippa onödiga konflikter.

    Hur som helst så började han på ett nytt jobb där det är blandar tjejer och killar.

    En dag så lägger han till 2 av sina kvinnliga kollegor på wordfeud, han berättade inte det för mig så jag blev nog lite irriterad ( mycket ) över att han bröt vår överenskommelse om att vara ärlig och berätta allt för varandra.

    Upptäckte det några dagar senare och går in på ett av dom avslutade spelen med henne och ser att han har lagt ord som sex, runka med mera..

    Hur hade ni reagerat om eran sambo hade gjort så?

    Hade ni tyckt att det var ok eller känt att det varit sexuella anspelningar?

    Är jag överkänslig som reagerar så starkt på det?

  • Svar på tråden Hur hade ni reagerat?
  • traveler

    Att man får lägga till tjejer på sociala medier tycker jag är ok men kanske inte sexflirta.

  • Anonym (Koppla av)

    Oj, vilka problem du måste ha. Det är ett spel, det betyder inte att han vill ligga med dom.

    Du måste ha stora problem med din självkänsla om din kille måste meddela allt han gör/säger till människor av det motsatta könet. Gör ni något annat än meddelar varandra?

  • Påven Johanna

    Jag skrev 'bajsat' på Wordfeud för 66 poäng häromdagen. Hoppas den jag spelade med inte tog det som om jag ville förnedra hen med fekalier. 

    Berätta allt för varandra? Vilket orimligt krav. Ärlighet är inte en detaljerad redovisningsskyldighet.

  • Anonym ("r")
    Anonym (Koppla av) skrev 2015-05-05 09:41:56 följande:

    Oj, vilka problem du måste ha. Det är ett spel, det betyder inte att han vill ligga med dom.

    Du måste ha stora problem med din självkänsla om din kille måste meddela allt han gör/säger till människor av det motsatta könet. Gör ni något annat än meddelar varandra?


    Du bara skriver för att vara elak? Så onödigt att trycka ner folk. Om man skriver om ett bekymmer vill man inte bli påhoppad
  • Anonym (tja)

    Att spela wordfeud med kollegor är väl inget att rapportera om tycker jag men jag hade nog också blivit sårad om min sambo hade anspelat på sex på det sättet..

  • Anonym (Koppla av)
    Anonym ("r") skrev 2015-05-05 09:45:51 följande:
    Du bara skriver för att vara elak? Så onödigt att trycka ner folk. Om man skriver om ett bekymmer vill man inte bli påhoppad
    Trycker ner? TS har ett problem, och jag skrev att det beror på hennes dåliga självkänsla. Det är inte att trycka ner.

    Känns inte sunt att man måste gå in och kolla på avslutade spel på wordfeud, för att kontrollera sin kille, här inger alla varningsklockor! Det är inte heller sunt att man måste be om tillåtelse för att spela wordfeud med sina arbetskamrater.

    Självklart har TS ett bekymmer, men det är inte hennes kille.
  • Anonym (Fundersam)

    Han har gjort lite snedsteg tidigare, ljugit en hel del därav 100 % ärlighet så inga missförstånd sker. Vi båda bestämde det. Sen är det väl lite skillnad på bajsa och runka?

  • Anonym (Fundersam)

    Att vara helt ärlig med allt gör även så att tilliten kommer tillbaka!

    Så då tycker du att det är helt ok att han smsade med en annan tjej, la inte in henne som kontakt och raderade alla sms under tiden jag satt och höll min döendes far i handen också?

  • Påven Johanna
    Anonym (Fundersam) skrev 2015-05-05 09:53:39 följande:

    Han har gjort lite snedsteg tidigare, ljugit en hel del därav 100 % ärlighet så inga missförstånd sker. Vi båda bestämde det. Sen är det väl lite skillnad på bajsa och runka?


    Men då är det ju bättre att du avslutar förhållandet. Du kommer ändå inte att kunna ha sådan koll på honom att du på det sättet kan förmå honom att avhålla sig från otrohet. Den sortens övervakning kan du helt enkelt inte åstadkomma.

    Ja, det är skillnad på bajsa och runka. Men när jag spelar Wordfued är jag intresserad av att vinna och jag skulle gladeligen lägga både RUNKA, FITTA, KNULLA och ORALSEX om jag kunde och om jag fick många poäng genom att göra det. Och jag vet inte vilka jag spelar med, jag väljer bara någon random. 
  • Anonym (T)

    Nej jag hade nog inte lagt så mycket ner på om min sambo skrev sådana ord i spelet, de kanske helt enkelt gav höga poäng. Det där tror jag du glatt kan släppa :)

Svar på tråden Hur hade ni reagerat?