• Äldre 5 May 12:01
    3111 visningar
    23 svar
    23
    3111

    har du någon gång känt dig otillräcklig för din partner?

    Hej. 
    Jag och min man väntar vårt 3e barn, för snart ett år sen fick jag veta något fruktansvärt. att han tänder på killar och även träffat en man och haft sex bakom min rygg. tänker inte gå in mer på det men vi har gått i terapi och han vill leva med mig, jag ville leva med honom, jag gifte mig med honom för att jag ville leva hela mitt liv med honom.. Dagarna rullar på och jag tänker så mycket.. 
    Han har väldigt mycket fantasier.. att han vill se mig bli knullad av av en annan man mm.. jag har sagt stopp för jag vill inte något sånt. 

    Jag är en lugn tjej som vill leva familjelivet och bli behandlad som en prinsessa av min man.. Min man är en väldigt bra kille, inte så mycket vänner, han är en lugn och bra pappa.

    Nu känner jag bara att de tagit stopp, är jag kär i han efter allt han gjort imot mig? Vill han leva med någon som inte lever upp till de han fantiserar om?
    alla kan vi ha våra fantasier men jag önskar att jag kunde läsa hans tankar..
    Han säger att han bara vill vara med mig, men han fantiserar mycket om att han har sex med andra killar och att andra sätter på mig..

    jag äcklas bara, de har varit såå mycket och nu har de liksom tagit stopp i mig, jag är så ledsen samtidigt som jag är besviken. mannen jag gifte mig med är bi, ( de är många som är det och det är absolut inget fel med det, men att va otrogen är ett absolut nej )

    Snälla hjälp mig.. jag vill ju inte lämna honom heller, och jag kan knappt ha sex eller pussa han för jag blir så äcklad och känner mig ledsen när han vill komma i närheten.. så har jag inte känt innan förens nu. jag bara säger att jag inte orkar och kommer med bortförklaringar för att slippa ha sex med han..

    Frågan är : har du känt dig otillräcklig för din partner någongång? hur gick ni vidare? man vill ju inte känna sig tvingad att göra något man inte vill.
    Jag önskar bara att allt blir som innan ( känslomässigt )

    Vill gärna inte höra, lämna han eller något om honom. vill bara att ni berättar hur ni hade gått till väga härifrån där vi är nu. 

    Tack snälla.

  • Svar på tråden har du någon gång känt dig otillräcklig för din partner?
  • Äldre 5 May 12:28
    #1

    Förstår att du inte vill höra lämna honom osv... Men vad mer kan man skriva? Det är inge fel på dig, men du kommer aldrig bli det han vill ha.. Och du vill inte heler bli det?! Är det inte så att han kanske inte riktigt kommit ut helt från garderoben? Jag skulle inte stanna, men det är jag :)

  • Äldre 5 May 12:54
    #2

    Jag känner inte dig alls, men du är värd så mycket mer än att vara med en man som är otrogen mot dig, och dessutom med andra män. Tyvärr så finns det nog inget annat sätt att gå vidare än om han är troende mot dig och slutar med sina fantasier och slutar ha sex med andra. Annars är han inte värd dig, och heller inte erat ofödda barn. Han måste göra ett val, ena eller det andra.

  • Äldre 5 May 13:17
    #3

    efter du fick reda på det så bestämde du dig direkt för att skaffa ett tredje barn men denna man ???? Haha seriöst. Tror denna tråden är fejk eller så är du en idiot. 

  • Äldre 5 May 15:18
    #4

    varför skulle denna tråd vara fake? och varför skulle jag vara en idiot för att jag vill ha flera barn med en man som gått lite snett i vårt äktenskap? jag vill ha fler barn men inte med olika papper. vi har två barn, då min dotter på 4 år har en annan pappa som inte finns i bilden. en gemensam son och väntar vårt andra gemensamma barn nu. 
    vi är gifta och har ett bra liv tillsammans, vi är bästa vänner och skulle aldrig kunna leva utan varandra. 
    Han berättade aldrig om sin läggning innan vi gifte oss och skaffade barn förens jag fick veta allt förra sommaren pga att jag snokade i hans telefon och hittade ett och annat men de hör inte hit. vi har gått i terapi och vi har det bra, vi väntade ett barn som vi miste förra året men nu är jag gravid igen i 3e månaden och jag är lyckligast i världen för de. utanför de som har hänt så är han världens underbaraste och goaste pappa man kan önska sig.

  • Äldre 5 May 15:21
    #5
    Malin 845 skrev 2015-05-05 12:54:38 följande:

    Jag känner inte dig alls, men du är värd så mycket mer än att vara med en man som är otrogen mot dig, och dessutom med andra män. Tyvärr så finns det nog inget annat sätt att gå vidare än om han är troende mot dig och slutar med sina fantasier och slutar ha sex med andra. Annars är han inte värd dig, och heller inte erat ofödda barn. Han måste göra ett val, ena eller det andra.


    tack för du svarar i min tråd. tack va snällt sagt.
    Ja de va fruktansvärt att han var otrogen men framförallt att han gått o döljt sin läggning i vårt äktenskap så länge och inte berättat om det..

    fantasier kan man ju inte sluta med för de har vi alla men att vara otrogen har han slutat med. detta skedde en gång med en man han bestämde träff med från en sida som heter bodycontact.se för folk som har en läggning.. dom kände inte varandra alls..
    jag vet inte hur vårt liv kommer se ut senare men jag hoppas att han kan göra så mina känslor kommer tillbaka, hemskt att gå och känna såhär att man inte vill vara med sin man.. att man känner sig äcklad av honom..
  • Äldre 5 May 15:23
    #6
    Bullen2015 skrev 2015-05-05 12:28:23 följande:

    Förstår att du inte vill höra lämna honom osv... Men vad mer kan man skriva? Det är inge fel på dig, men du kommer aldrig bli det han vill ha.. Och du vill inte heler bli det?! Är det inte så att han kanske inte riktigt kommit ut helt från garderoben? Jag skulle inte stanna, men det är jag :)


    hej. tack för du svarar min tråd. jag är en tjej som ser väldigt bra ut tycker jag själv. aldrig haft svårt att få killar.. men uppenbarligen är de en man han vill vara med o inte mig.. kanske.. jag vet inte... är så trött på att tänka på allt detta..
  • Äldre 5 May 15:30
    #7
    rebeeeckahhh skrev 2015-05-05 15:23:06 följande:

    hej. tack för du svarar min tråd. jag är en tjej som ser väldigt bra ut tycker jag själv. aldrig haft svårt att få killar.. men uppenbarligen är de en man han vill vara med o inte mig.. kanske.. jag vet inte... är så trött på att tänka på allt detta..


    Förstår dig :( Men dina känslor kanske redan har blivit dödade? Det är inte mannen du blev kär i? Vad händer om några år om han kommer ut som homosexuell kanske? Han har redan följt sina fantasier... Det är ju en läggning han har, det går ju liksom inte att "bota".. Hoppas i allafall att det löser sig till det bästa :)
  • Äldre 5 May 22:33
    #8

    Hej igen!

    Men varför ska du vara kvar med honom? Du älskar honom inte, du är äcklad över att han har sex med män och du vill ha tillbaka känslorna (som inte finns pga otroheten). Känns som om saken är klar, ni har barn tillsammans, men inte mer än så. Hade han älskat dig så hade han aldrig gjort så. Min syster är ensamstående med sin son, och sen det tog slut med pappan (då det verkligen inte fungerade) så är hon nu lycklig. Man kan ju inte vara tillsammans med någon "bara" för att man har barn, är inte rättvist mot era barn heller med olyckliga föräldrar. Och om han kommer ut som homosexuell om några år, då drar du ut på lidandet och blir ännu mer sårad när det händer. Känns tyvärr inte som om han är villig att släppa taget om den andra delen av sitt liv.. Ursäkta att jag är så ärlig men tycker att det är så synd att du är i denna situation!

    Mvh Malin


    rebeeeckahhh skrev 2015-05-05 15:21:39 följande:

    tack för du svarar i min tråd. tack va snällt sagt.

    Ja de va fruktansvärt att han var otrogen men framförallt att han gått o döljt sin läggning i vårt äktenskap så länge och inte berättat om det..

    fantasier kan man ju inte sluta med för de har vi alla men att vara otrogen har han slutat med. detta skedde en gång med en man han bestämde träff med från en sida som heter bodycontact.se för folk som har en läggning.. dom kände inte varandra alls..

    jag vet inte hur vårt liv kommer se ut senare men jag hoppas att han kan göra så mina känslor kommer tillbaka, hemskt att gå och känna såhär att man inte vill vara med sin man.. att man känner sig äcklad av honom..


  • Äldre 6 May 12:04
    #9
    Malin 845 skrev 2015-05-05 22:33:37 följande:

    Hej igen!

    Men varför ska du vara kvar med honom? Du älskar honom inte, du är äcklad över att han har sex med män och du vill ha tillbaka känslorna (som inte finns pga otroheten). Känns som om saken är klar, ni har barn tillsammans, men inte mer än så. Hade han älskat dig så hade han aldrig gjort så. Min syster är ensamstående med sin son, och sen det tog slut med pappan (då det verkligen inte fungerade) så är hon nu lycklig. Man kan ju inte vara tillsammans med någon "bara" för att man har barn, är inte rättvist mot era barn heller med olyckliga föräldrar. Och om han kommer ut som homosexuell om några år, då drar du ut på lidandet och blir ännu mer sårad när det händer. Känns tyvärr inte som om han är villig att släppa taget om den andra delen av sitt liv.. Ursäkta att jag är så ärlig men tycker att det är så synd att du är i denna situation!

    Mvh Malin


    Hej malin. tack för du svarar i min tråd. jag Tycker ju såklart om honom och någon känsla finns de ju alltid för honom men de är från dag till dag. ena dagen kan jag känna mig jätte kär i honom ( om han gjort något speciellt som gör mig väldigt glad ) annars inte.. Förra året flyttade vi 3 timmar ifrån min familj för att han skulle jobba längre upp i sverige där han är ifrån.. där vi bor nu. Jag har inget jobb och ska börja plugga lite nu till hösten.. jag har alltså inga pengar alls.. utan lever på honom.. och de är väl de som gör att jag inte lämnar honom tror jag.. 
    Hade jag haft pengar hade jag nog redan lämnat honom..
    Vill inte blanda in socialen utan vill kunna klara mig själv..
    Kan inte jobba då jag har handikapp utan ska börja plugga till hösten så jag får csn.

    Jag önskar att jag bodde närmre min familj men nu känner man sig bara så ensam.. vi bor mitt ute i ingenstans och jag har inget körkort så då tänker jag bara på hur jag ska klara mig utan honom, vem ska hjälpa mig att handla m.m om vi inte är tsm mer..

    Känns som man går i en rund cirkel.. att man stannar för att man inte har råd att klara sig själv ekonomiskt. hemskt.
  • Äldre 6 May 12:08
    #10
    Bullen2015 skrev 2015-05-05 15:30:16 följande:
    Förstår dig :( Men dina känslor kanske redan har blivit dödade? Det är inte mannen du blev kär i? Vad händer om några år om han kommer ut som homosexuell kanske? Han har redan följt sina fantasier... Det är ju en läggning han har, det går ju liksom inte att "bota".. Hoppas i allafall att det löser sig till det bästa :)
    ja alltså som jag känner nu så är han nog 75 & för killar och 25 % för tjejer.. han är väldigt ung.. 22 år.. varit med 2 tjejer innan mig. och alltid haft tankar om killar. och de kommer bara mer och mer.. men samtidigt vill han va med mig. men antar att de är för att vi är en familj och de skulle kännas konstigt att leva utan mig och barnen. han säger att han aldrig skulle kunna tänka sig leva med en man utan han fantiserar bara om sexet.. som i förra veckan.. då vaknade han med bånge och jag frågade vad han drömde.. och vi har lovat varandra att vara uppriktiga mot varandra. så sa han att ja de vill du nog inte veta.. jag sa jo.. jag drömde om att jag hade sex sa han. jaha svarade jag, med vem då? en kille.. säger han.
    åhh vet inte vad jag ska göra. jag kan inte se mitt liv utan honom eftersom vi gift oss och jag trodde vi skulle leva hela livet ihop. jag vet verkligen inte vad jag ska göra. det är så svårt.
Svar på tråden har du någon gång känt dig otillräcklig för din partner?