• Anonym (Kommer inte över det)

    en i min klass skadade en häst

    Detta var för 2 år sedan. Jag gick en naturbrukslinje Vi jobbade mycket med djur. Vi var mycket i ett stall och många av mina klasskompisar rider (Jag red inte själv men hjälpte klasskompisarna). Jag har ju slutat på gymnasiet nu men jag kan inte komma över den händelsen :'(. Jag är inte hästtokig eller så hästar är fina att titta på men jag rider inte själv eller har haft stor intresse för hästar.

    Men hennes grupp red min kompis red samtidigt eller satt på läktaren och såg det. Jag såg inte det där. Min kompis sprang ut gråtande och berättade vad som hade hänt. Hon som skadade hästen hade slagit den när hon satt på den med knytnävarna med spöt kastade hjälmen mot hästens ansikte och så skrek hon inne i stallet och skrämde hästarna och kallade en lärare för "jävla hora". Fyfan jag blir förskräckt när jag hör sådant. tycker så synd om hästen och de som jobbar där blev såklart arga. MEN DET ÄNDA STRAFFET HON FICK VAR ATT BLI AVSTÄNGD FRÅN STALLET!!! Jag tycker de kunde begärt skadestånd eller anmält detta eller åtminstonde betala veterinärs avgiften om hästen var tvungen att åka till veterinären. Om jag var chef på det där stallet skulle jag anmäla det DIREKT!!! Många av lärarna på skolan var för snälla de verkade ta det väldigt lungt med hästplågaren.. vi hade djur på skolan också hon har inte skadat dem vad jag vet. Men att lärarna lät henne pyssla med våra djur på skolan förstår jag inte har hon skadat ett djur en gång kan hon göra det igen.

    Jag hälsade på skolan för ett halvår sedan nu går de till ett annat stall och hon som skadade en häst ska få rida igen. Fan vad arg jag blev hur kan de ta det så lungt? Jag kommer inte över det. Är det konstigt vet inte hur jag ska kunna släppa det där. Jag tycker om djur.

  • Svar på tråden en i min klass skadade en häst
  • Anonym (S)

    Det är riktigt trist men det kan finnas omständigheter, inte som försvarar utan förklarar hennes beteende. Fruktansvärt beteende dock men vissa tar ut sitt mående på fel sätt ibland...Finns exempel i min närhet men barnet var inte direkt ond för det egentligen, hade bara inte verktyg att hantera känslorna i sammanhanget.

    De löste problemet på ett i mitt tycke bra sätt då det är en skola, där eleverna får lära sig men det fanns säkert mer övervakning på henne. Ja alla elevernas ögon också... Gissar att många tog avstånd från henne. Har inte tjejen fått ett straff som hon kan ha lärt sig av? Skulle polisanmälan verkligen ge så mycket? Hade det blivit veterinäravgifter så kanske tjejen hade fått betala, det kan man inte veta men svårt att ha det som praxis då det hade kunnat användas mot andra elever som råkat orsaka något som ledde till vetvård.

    Tror du inte att folk som dömts för andra saker och tagit sitt straff kan förändras?

Svar på tråden en i min klass skadade en häst