• Anonym (mama)

    Omöjligt att få förskolan att ersätta byxorna?

    Ett par av min dotters byxor har varit borta ett tag, jag misstänkte att de råkat glömmas hemma hos någon och tänkte att aja, de kommer förhoppningsvis tillbaka.

    Och ja, det gjorde de ju också idag.

    När jag hämtade henne på förskolan så sa de att hon har lånebyxor på sig och att hon behöver mer på sin hylla, jag sa bara okej och att jag tar med i morgon.

    När vi kommer av och hon får av sig galonbyxorna, vad är det jag ser!? Jo, hennes försvunna byxor! De har dessutom skrivit förskolans namn med vad jag misstänker är spritpenna på insidan så det även syns igenom!

    Hennes namn står på lappen i, men det har de tydligen inte kollat.

    Både ledsen och arg, de var ganska dyra och inga hon egentligen skulle ha på förskolan öht utan det var när hennes farmor passat henne över natten som de åkte dit.

    Funderar på vad jag ska säga till dem i morgon, att få ersättning är väl bara att glömma antar jag :(

  • Svar på tråden Omöjligt att få förskolan att ersätta byxorna?
  • Anonym (Förstår.)

    Eftersom dom var märkta med hennes namn tycker jag absolut du kan kräva ersättning, det är bara av slöhet. Man kan väl för fan inte märka upp kläder som är märkta och använd dom som extrakläder. Förstår att du blev ledsen och arg. Det hade jag också blivit.

  • Anonym (Läskunnig?)
    Hummeldummel skrev 2015-05-05 18:54:11 följande:

    Misstag kan ske, och byxorna är tillbaka. Vad ska du ha ersättning för?


    Är du läskunnig? Dom har skrivit på dom med avart spritpenna som inte får bort. Hade du sagt samma sak om någon gjort så med dina dyra kläder!?
  • Anonym (mama)
    Hummeldummel skrev 2015-05-05 18:54:11 följande:

    Misstag kan ske, och byxorna är tillbaka. Vad ska du ha ersättning för?


    De är ju förstörda, namnade så det syns rakt igenom. Det är ju helt deras misstag eftersom de borde ha sett hennes namn i när de skrev själva, det syns tydligt.
  • Anonym (Git)
    Anonym (mama) skrev 2015-05-05 18:57:21 följande:
    De är ju förstörda, namnade så det syns rakt igenom. Det är ju helt deras misstag eftersom de borde ha sett hennes namn i när de skrev själva, det syns tydligt.
    Säg som det är, det löser sig säkert.
    Du har ju inte gjort något fel.
  • green34
    Hummeldummel skrev 2015-05-05 18:54:11 följande:

    Misstag kan ske, och byxorna är tillbaka. Vad ska du ha ersättning för?


  • Hummeldummel

    Jag fattade inte att det lyste igenom. Trodde bara det stod på lapp i byxan.

    Då borde du kunna få ersättning.

    I övrigt har kläder försvunnit för oss också, ett par kom tillbaka med fsk namn i. Fast på vanlig lapp. Jag tog bort lappen bara

  • BeanBag

    Ta upp det med dem och säg att ni vill ha ersättning för byxorna. Tycker det verkar vara en konstig rutin att ta kvarglömda kläder som lånekläder!

    Hos oss hamnar omärkta kläder i en korg och när den börjat bli full sätter vi upp lappar om att föräldrarna ska kolla igenom den och efter varje föräldramöte ställer vi också fram den.

    Lånekläder blir de kanske efter ett år och då självklart bara omärkta kläder.

  • Anonym (mama)

    Ska jag ta det med hennes fröknar eller rektorn?

  • BeanBag
    Anonym (mama) skrev 2015-05-05 20:21:32 följande:

    Ska jag ta det med hennes fröknar eller rektorn?


    Prata bara med personalen. Det är ju ingen stor grej. Så får de föra vidare till förskolechefen som får fixa med en utbetalning.
Svar på tråden Omöjligt att få förskolan att ersätta byxorna?