• kittel

    Har ni använt funktionen att klicka i babyskydd i barnvagn?

    Jag klurar fram och tillbaka på att köpa ett babyskydd som passar till vagnen jag vill ha, Stokke Trailz. Frågan är då, använder man den funktionen egentligen, att klicka i babyskyddet i vagnen? Jag funderar på när det skulle kunna vara användbart? När man handlar måste man ju ha en kundvagn också, så då är det ju svårt att ha vagnen bredvid (om man handlar själv). När jag hämtar syskon på förskola/skola kan jag inte dra in vagnen då den grusar/sandar/drar in snö.
    Är det nån som tycker detta är en jättefiffig funktion som underlättat i vardagen? Tacksam för tips och svar!


    Mamma till två supertjejer födda 2007 och 2011 plus en i magen
  • Svar på tråden Har ni använt funktionen att klicka i babyskydd i barnvagn?
  • janti

    Jag har ingen men skulle vilja ha en. Jag bor på landet och ofta så somnar flickan i bilen. Där jag bor finns det ett stort shoppingområde utanför stan där man iprincip kör bilen mellan butikerna. När jag är och handlar där själv blir det ett himla konkande med babyskyddet ut och in från bilen. Funderar på att köpa en sulky med den funktionen.

  • Pastella

    Näe, någon enstaka gång klickade jag i babyskyddet bara för att man jag ville testa, men jag föresrog att lägga babyskyddet i kundvagnen. Men basen i bilen underlättade ju något enormt att bara kunna klicka i och ur.

  • Jill 79

    Nä använde den en gång. Inte välinvesterade pengar direkt. Som föregående så satte jag babyskyddet direkt i kundvagnen. Vid längre turer tog jag ur barnen och hade i barnvagnen i stället.

  • BigMami

    Just nu önskar jag att jag hade haft en sådan då min rygg håller på att ge upp av allt bärande på babyskyddet :-/ Och då är han bara en månad ännu...

    Dock så använder man dem under så kort tid tror jag.. Men det gör man ju med babyskyddet också. .

  • LiLa81

    Ofta! Kanske inte vid storhandling med kundvagn. Men i andra affärer så som Ikea. Dessutom bra att ha om det är 500 meter från bilen dit man ska. Lite jobbigt att bära, men inte lönt att byta till vagn.

  • Ediths mamma

    Vi har annvänt det rätt mycket ( lillisen är nu 2mnd).... Köpcentrum, mataffärer ( man kan lägga rätt mycket under vagnen) ikea som nån skrev över , byggvaruhus ja överalt dit man kör. Sen; om ni inte planerar den typen av utflykter behövd det ju inte ;)

  • Smurry

    Vi har använt jättemycket, om vi ska storhandla så får ju inte bebisen plats i kundvagnen tex.

    När vi bara ska in och äta lite snabbt någonstans, ett snabbt stopp på ica, blir rätt tungt att släppa runt babyskyddet plus de 4 varor man behöver...onödigt med kundvagn. Från bilen till huset, (vi har en bit) herregud vad vi har använt det! Mycket mer än jag trott!

  • Anonym (varierar)

    Kompisen tyckte att det var en välsignelse, själva har vi varit glada om våra barn accepterat att vara i babyskyddet i samband med faktiskt bilåkande. Äldsta skrek så fort hon hamnade i babyskyddet och fortsatte med det tills hon fick en riktig stol. Yngsta accepterade babyskyddet lite bättre och kunde faktiskt somna i bilen ibland men inte var det ofta. Vi har stoppat ner barnen i sjal/sele istället och det har funkat bra för oss, bättre för barnets rygg dessutom

  • got

    Använde det varje dag. Inte så mycket i affärer om jag inte bara skulle in en snabbis vill säga men till och från bilen eftersom parkeringen ligger ett par hundra meter från vår lägenhet. Om jag hade handlat mat t ex så hade jag aldrig lyckats få med mig alla kassarna och bära babyskyddet samtidigt. 

  • Anonym (Toppen!)

    Jag köpte en på lekmer fick även 50% rabatt och den är toppen, använder även för kortare promenader betala 2500:- för sittdel liggdel och babyskydd till bilen

  • kittel

    Tack för alla bra svar! Det blev ett babyskydd färdigt för att klicka i vagnen. Får väl se hur mycket det används...men i slutändan så skiljde det inte så mycket i pris mot det babyskydd jag hade valt annars så, nu väntar vi bara på att bebisen ska komma :)

Svar på tråden Har ni använt funktionen att klicka i babyskydd i barnvagn?