• amoremio

    Fettförbrännare- bluff eller mirakel?

    Tjo!

    För några veckor sedan kom jag på den "galna" idéen att köpa sk fettförbrännare. Jag kollade runt lite på nätet och bestämde mig för att köpa Gymgrossistens "Ripped Hardcore".

    Vägde vid start mellan 67.5-68 kilo. Igår när jag ställde mig på vågen visade den otroliga 66 kilo. Detta har jag inte vägt på flera månader- det är alltså inte så att min vikt bara tillfälligt låg på ca 68 kilo.... 68 kilo är visserligen ganska bra vikt till mina 181 cm men går det så lätt att tappa vikt?

    Jag känner hur byxorna sitter lösare, magen är mindre, kroppen känns mindre "slapp" och jag känner mig slankare på vissa ställen....

    Har varit fåfänga nog att ta dubbelt rekommenderad dos (2 tabletter om dagen istället för 1) haha ???? .

    Men självklart undrar jag: Har jag bara tappat massa vätska? Eller en kombination av fett och muskelmassa? Det känns nästan för bra för att vara sant?!

  • Svar på tråden Fettförbrännare- bluff eller mirakel?
  • Anonym (Elin)

    Förmodligen mest vätska. Man har en förmåga att snäppa upp sig när man äter såna där, eftersom man har motivation och rätt inställning.
    Plus att om de ökar värmen generellt i kroppen, vilket många av dem gör, så svettas du mer och tappar vätska.

    Skulle inte ta dubbel dos om jag vore du dock, det kan bli för hård belastning på kroppen! Har själv testat Hydroxycut hardcore och lite andra såna rip-produkter och själv och lärt mig att alltid börja försiktigt med den rekommenderade dosen.

  • Nightrod
    Anonym (Elin) skrev 2015-05-06 14:09:36 följande:

    Förmodligen mest vätska. Man har en förmåga att snäppa upp sig när man äter såna där, eftersom man har motivation och rätt inställning.
    Plus att om de ökar värmen generellt i kroppen, vilket många av dem gör, så svettas du mer och tappar vätska.

    Skulle inte ta dubbel dos om jag vore du dock, det kan bli för hård belastning på kroppen! Har själv testat Hydroxycut hardcore och lite andra såna rip-produkter och själv och lärt mig att alltid börja försiktigt med den rekommenderade dosen.


    What she said
  • Anonym (Kostrådgivare)

    Den effekt som tabletterna har på kroppen är så liten att den i praktiken inte gör någon skillnad. Det du tappat nu är mycket troligt mest vatten.


    Däremot så kan piller, dieter mm vara den motivationen man behöver för att helt enkelt "skärpa till sig" och ändra på vanor. Man börjar omedvetet göra bättre val, hoppa över onyttigheter, ta mindre portioner osv.. Så även om det inte är pillret i sig som gjort det så kan det ju indirekt ge en effekt. (även om jag personligen tycker man ska vara försiktig med sådant) Dubbel dos rekommenderar jag inte!

  • Nightrod

    Många av dessa pillren dämpar även hungern och sötsuget vilket gör att om man passar på att ställa om sina kostvanor medans man tar tabletterna så blir en följdeffekt att man sedan fortsäter gå ner i vikt efter att man tagit dem, inte pga tabletterna men pga att man tänkt efter lite och passat på att förbättra mat och sluta missbruka socker när tabletterna ger en hjälp med det.

    Sedan är det klart att det finns tabletter sm gör att man går ner i vikt som bara fan, men oftast har de massa andra biefekter och är farliga för sådana som du TS som tar mer än rekomenderad dos och kan leda till dödsfall

  • amoremio
    Emmut skrev 2015-05-26 20:33:27 följande:

    Hur har det gått nu TS? Jag äter med Ripped Hardcore och har gått ner nästan 4 kg på 30 dagar och -7 cm i midjan

    Www.emmut.wordpress.com


    Grattis till din viktnedgång

    Det har varit lite berg och dalbana i min vikt senaste tiden. Häromveckan låg jag på 68 kilo-igår 66,5.

    Jag ska dock inte skylla på tabletterna- stundtals har det blivit mycket frossade och festande som inte varit gynnsamt för vikten...

    Äter även chilli burn nu, vet inte än hur bra de verkar .

    Dock hörde jag en intressant sak: Min vän som är PT och sjukgymnast sade att kroppen har en egen status-quoe-vikt. En egen idealvikt liksom... Har börjat fundera på om min sådan vikt är 67 kilo till mina 181 cm
Svar på tråden Fettförbrännare- bluff eller mirakel?