• Anonym (Snart Höörbo)

    Hur är dagmammorna i Höör?

    Hej! Flyttar snart till Höör och jag har en fyraårig dotter. Är det någon som har barn hos dagmamma i höör och kan säga om det är bra eller inte?

  • Svar på tråden Hur är dagmammorna i Höör?
  • Anonym (Svår fråga)

    Hmm... Vad förväntar du dig att få för ett svar? Och hur ska du använda det? Tror knappast att någon människa som inte jobbar i Höör kommun har möjlighet att ge ett dig nyanserat svar, och då skulle det antingen vara en skönmålning eller tjänstefel.

  • Anonym (Pia)
    Anonym (Svår fråga) skrev 2015-05-05 21:09:27 följande:

    Hmm... Vad förväntar du dig att få för ett svar? Och hur ska du använda det? Tror knappast att någon människa som inte jobbar i Höör kommun har möjlighet att ge ett dig nyanserat svar, och då skulle det antingen vara en skönmålning eller tjänstefel.


    Frågan är ställd till de som har barn hos en dagbarnvårdare i Höör, hur skulle det vara tjänstefel om dessa föräldrar svarar?

    Skönmålning behöver det heller inte vara däremot kan det vara känsligt att hänga ut en enskild person här. Är man missnöjd med sin dagbarnvårdare finns bättre sätt att tala om det än på FL.

    Det kan vara mer intressant att diskutera dagbarnvårdare kontra förskola rent allmänt tycker jag.

    Bäst uppfattning får du nog vid den personliga kontakten, TS.
  • Anonym (Svår fråga)
    Anonym (Pia) skrev 2015-05-05 21:27:29 följande:
    Frågan är ställd till de som har barn hos en dagbarnvårdare i Höör, hur skulle det vara tjänstefel om dessa föräldrar svarar?

    Skönmålning behöver det heller inte vara däremot kan det vara känsligt att hänga ut en enskild person här. Är man missnöjd med sin dagbarnvårdare finns bättre sätt att tala om det än på FL.

    Det kan vara mer intressant att diskutera dagbarnvårdare kontra förskola rent allmänt tycker jag.

    Bäst uppfattning får du nog vid den personliga kontakten, TS.
    Du kanske inte förstod det där med "nyanserat svar". Med det menade jag ett svar som beskriver läget med dagmammorna i hela Höör. Det är väl knappast någon förälder som har den inblicken tänker jag. När jag skrev "jobbar i Höör kommun" så menade jag en tjänsteman på kontoret för vård och omsorg i kommunhuset, och inte vem som helst som jobbar någonstans i Höör.
  • Anonym (Pia)

    Nu förstår jag vad du menar och kan hålla med dig. Jag läste slarvigt innan jag svarade, ber om ursäkt för det :)

  • Anonym (Snart Höörbo)

    Misstänker att jag inte kommer få några svar, men tack ändå för de jag fått! :)

  • Anonym (Pia)

    Jag läste lite på Höörs kommuns sida. Om jag vore du skulle jag ringa gruppsamordnare Ingela och be om att få komma på besök i gemensamhetslokalen. Då får du förhoppningsvis träffa ett flertal av de dagbarnvårdare som jobbar inom kommunen.

  • LindaJohanna

    Jag har haft mina barn hos två olika dagmammor i Höör. Mina rätt mycket yngre syskon var också hos dagmamma.

    Jag har alltså erfarenhet av ett antal familjedaghem och har inget att klaga på! Engagerade och pedagogiska kvinnor som med glädje gjort allt arbetet krävt och ofta lite till! Min äldsta var tex hos dagmamman över natten när lillebror föddes och barnvakten blev sjuk!

    Jag måste tillägga att det är 100 år sedan nu så det kan ha ändrats men jag har vänner som har sina barn där och jag har aldrig hört några klagomål!

  • LindaJohanna
    LindaJohanna skrev 2015-05-06 08:51:46 följande:

    Jag har haft mina barn hos två olika dagmammor i Höör. Mina rätt mycket yngre syskon var också hos dagmamma.

    Jag har alltså erfarenhet av ett antal familjedaghem och har inget att klaga på! Engagerade och pedagogiska kvinnor som med glädje gjort allt arbetet krävt och ofta lite till! Min äldsta var tex hos dagmamman över natten när lillebror föddes och barnvakten blev sjuk!

    Jag måste tillägga att det är 100 år sedan nu så det kan ha ändrats men jag har vänner som har sina barn där och jag har aldrig hört några klagomål!


    Oj, 10 år menar jag förstås! :)
Svar på tråden Hur är dagmammorna i Höör?