• Anonym (Hungrig)

    Beställa hämtmat och inte dyka upp?

    Jag beställde tidigare under dagen 2 portioner från ett thaiställe i närheten av där jag bor. De hade flertalet beställningar före mig så det skulle ta 40 minuter för dom att fixa käket (tar 5-10 minuter i vanliga fall). Det tog så lång tid att vi gick o köpte pizza istället.

    Jag funderade på hur thaistället gjorde med maten som jag beställde eftersom jag inte hörde av mig och sa något. Vad gör restauranger när kunden inte dyker upp? Kan jag få skit för detta om jag går dit och handlar efter detta? Jag tror killen som tar emot beställningar känner igen mig och vet att det var jag som beställde. Hur hade ni gjort? Dom har fint käk annars oftast.

  • Svar på tråden Beställa hämtmat och inte dyka upp?
  • Anonym (dårar)

    Var med om en liknande händelse förut. Beställde pizza men hade ingen möjlighet att hämta upp den just då. Kom en timme senare o då hade de gett den till en annan kund så gissar på att de gjorde nå liknande för dig.

  • telly

    Du borde få betala för det eftersom du inte bemödade dig att ringa direkt och avbeställa. De fick säkert lov att kasta maten, inte säkert att nån annan kund vill ha din mat som kanske stått...

  • Vanillaextract

    Och vad fick dig att tro att det var okej att bete sig sådär? Tycker du att väntetiden är för lång avbeställer du. Dåligt jäkla beteende och kommer dom ihåg dig kommer det förmodligen straffa sig.

  • Fiona M

    hur mycket längre än 40 min (som ni visste om) tog det då?
    varför sa du inte till att det tog för lång tid?

  • Anonym (Hungrig)
    Fiona M skrev 2015-05-06 00:15:02 följande:

    hur mycket längre än 40 min (som ni visste om) tog det då?
    varför sa du inte till att det tog för lång tid?


    Väntade inte de 40 minuterna utan bestämde oss kanske 10-15 efter att jag beställt att vi gick till pizzerian istället.
  • Anonym (Hungrig)
    Anonym (lena) skrev 2015-05-06 00:13:54 följande:

    Hoppas du får fängelse


    Fängelse? skojar du eller?
  • Anonym (Hungrig)
    Vanillaextract skrev 2015-05-06 00:07:37 följande:

    Och vad fick dig att tro att det var okej att bete sig sådär? Tycker du att väntetiden är för lång avbeställer du. Dåligt jäkla beteende och kommer dom ihåg dig kommer det förmodligen straffa sig.


    Klart att det inte var bästa lösningen men det var inget direkt vi tänkte på just då. Orkade bara inte stå där och vänta
  • Anonym (Hungrig)
    telly skrev 2015-05-06 00:07:31 följande:

    Du borde få betala för det eftersom du inte bemödade dig att ringa direkt och avbeställa. De fick säkert lov att kasta maten, inte säkert att nån annan kund vill ha din mat som kanske stått...


    Vet att risken att de fick kasta maten finns men kan ju lika gärna vara så att nån annan kund fikc eller att de åt upp det själva?
  • Anonym (Hungrig)
    Anonym (dårar) skrev 2015-05-06 00:02:52 följande:

    Var med om en liknande händelse förut. Beställde pizza men hade ingen möjlighet att hämta upp den just då. Kom en timme senare o då hade de gett den till en annan kund så gissar på att de gjorde nå liknande för dig.


    Var de arga för att du kom så sent? Hur blev du bemött?
  • Fiona M
    Anonym (Hungrig) skrev 2015-05-06 00:37:07 följande:
    Väntade inte de 40 minuterna utan bestämde oss kanske 10-15 efter att jag beställt att vi gick till pizzerian istället.
    varför sa ni inte det då?
  • Madmoiselle

    Vilken otroligt dålig stil att göra som du gjorde. Tycker du väntetiden är för lång får du ringa och avbeställa direkt. Jag tycker du ska gå dit, betala maten du inte hämtade och be om ursäkt. Gör du inte det hoppas jag att de vägrar servera dig nästa gång.

  • Anonym (Hur beter ni er?)
    Anonym (Hungrig) skrev 2015-05-06 00:37:07 följande:
    Väntade inte de 40 minuterna utan bestämde oss kanske 10-15 efter att jag beställt att vi gick till pizzerian istället.
    Riktigt dåligt gjort! Ni väntar knappt en kvart och sen skiter ni bara i beställningen? Och nu verkar du mest bry dig om det är okej för din egen skull att gå dit igen utan att de blir sura. Usch! Jag säger som Madmoiselle, gå dit och be om ursäkt och betala för maten.

    Det bästa ni kunde ha gjort var att ångra beställningen på en gång när ni fick höra hur lång den förväntade väntetiden var. Ibland finner man sig inte lika fort utan kommer på det först när luren lagts på och det kurrar i magen, som när ni bestämde er för att köpa pizza istället. Då ringer man på en gång och ödmjukt ber om att få avboka beställningen om det är möjligt.
  • Anonym (dårar)
    Anonym (Hungrig) skrev 2015-05-06 00:40:12 följande:

    Var de arga för att du kom så sent? Hur blev du bemött?


    Jag förklarade läget hur de va i mitt fall att bilens batteri hade dött så jag inte kom någonstans. O de sa att de inte gjorde någonting sedan gjorde de en ny pizza åt mig super trevliga. Så bästa är att vara ärlig o säga son de är :)
  • Duckan

    Men om du visste att det skulle ta 40 min, varför beställde du maten över huvud taget?
    Dåligt gjort, men vet inte om det kommer att hända så mycket om de inte kollar upp ditt nummer och letar rätt på dig

  • Anonym (Avbeställt)

    Det jag hört är att de försöker sälja det till någon annan rätt snabbt, med rabatt. I värsta fall får de slänga det och om många gör så får de höja priserna eller slå igen.

    Hade de så lång kö som fyrtio minuter så kunde ni ju ringt igen och avbeställt maten. Det skulle jag gjort!

Svar på tråden Beställa hämtmat och inte dyka upp?