• Tom Araya

    Hur bör riktigt bra kvinnor vara?

    Denna tråd är en uppföljare på tråden Hur bör riktigt bra män vara?Tråden startas för att samma frågor kom upp om kvinnor, så tråden riskerades bli kapad. Nu kan vi skriva och läsa om det här istället.

    Frågan är alltså:
    Hur bör riktigt bra kvinnor vara?
    Tänk på allt, utseende, stil, värderingar, utbildning/arbete, egenskaper, intressen, beteende, intellekt, sexuellt...you name it....

    Beskriv så gott du kan enligt dina önskemål eller beskriv din flickvän, sambo, fru eller ex om du tycker just hon är ett gott exempel.

    Man kan också beskriva egenskaper man absolut inte önskar hos sin kvinnliga livspartner.

  • Svar på tråden Hur bör riktigt bra kvinnor vara?
  • Tom Araya

    Jag kommer att börja med att kopiera in de av mina inlägg från Hur bör riktigt bra män vara? som handlar om kvinnor.

    Här är det första.


    Det är ganska svårt att sätta fingret på och beskriva, men jag ska göra ett försök.

    Jag gillar när en kvinna är kvinnlig utseende och stilmässigt och gärna i personlighet till viss del. Långt hår, kvinnligt utseende och kvinnliga former är jag svag för. Kvinnlig klädsel som kjol och klänning ser jag gärna ibland.
    Förstår hon sin skönhet och attraktion som kvinna och vill framhäva den på de sätt som passar utseendet så ger det ett mer kvinnligt intryck.

    Om hon föredrar öl före vin, hellre bär svart än rosa, är händig och inte rädd för att skita ner sig, är grov i mun, åker motorcross istället för ridning, stickning, scrapbooking, shoping o.dyl. så är det absolut inget som stör mig. Det är inte vad jag avser med kvinnligt/inte kvinnligt.

    Bär hon blåställ till vardags i jobbet och mjukisbrallor hemma så stör det inte mig heller. Det kanske talar emot det första stycket, men var sak har sin tid. Mer praktisk klädsel till vardags är okej och lite finare till helg och fest.

    En kvinna som tycker om män, eller i alla fall sin man och får honom att känna sig som en man med en kvinna (henne) känns kvinnlig.

    Omtänksamhet är något jag uppskattar hos varje individ, oavsett kön, men en kvinna som saknar det skulle nog kännas lite okvinnlig.

    Jag delar gärna ansvar över hushåll, hem, barn och sådant, men jag skulle nog finna det oattraktivt om hon är helt hopplös på det själv....men det kanske inte ska ses som något specifikt kvinnligt eller manligt...

    Eftersom jag har en viss dragning åt det dominanta hållet i sängkammaren så får hon gärna vara min motsats.

  • Tom Araya

    Förutom det jag skrivit tidigare så har jag svårt för kvinnor som är/har för mycket av följande:

    -Fåfänga
    -Alltid ska vara snyggjorda och inte står ut att ha knullrufs, mjukisbrallor och vara osminkade.
    -Kvinnor som helt otekniska och aldrig skitar ner sig eller gör något praktiskt hantverk än att städa, laga mat och tvätta.
    -Kvinnor som totalt saknar kreativitet och initiativförmåga.
    -Kvinnor som ofta shoppar dyra, moderiktiga märkeskläder och accessoarer, som ofta är så opraktiska att de bara används till fest.
    -Kvinnor som inte gillar något som anses typiskt manligt (eller åtminstone lite mer av mäns intresse), typ rockmusik, öl, whisky, bilar, motorsport, jakt, fiske mm.
    -Kvinnor som är rädda för lite äventyr och prova på saker.
    -Kvinnor som alltid ojar sig för vad aktiviteter, kläder eller väder kan göra med deras naglar, hår, kläder o.s.v.
    -Kvinnor som har låg tröskel för hur mycket uppoffring eller ansträngning de kan tänka sig för att uppnå mål, ha kul eller för att glädja andra.

  • Tom Araya
    Anonym (Visst) skrev 2015-05-05 21:46:09 följande:
    - En bra kvinna ska inte vara beroende av sin man. Hon ska helst vara självförsörjande och självständig.
    - En bra kvinna ska inte enbart förlita sig på mannen som en självklar trygghet för henne utan även omvänt vara en trygghet för mannen.
    - En bra kvinna ställer inte sådana krav på mannen som hon inte kan leva upp till själv.
    - En bra kvinna är mänsklig och förstår att även män kan ha svagheter och vara osäkra på sig själva. Att förvänta sig att en man ska vara stålmannen i alla sammanhang samt 100% perfekt ur jämställdhetssynpunkt är orimligt, omänskligt och orättvist. Kvinnor ställer inte sådana krav på sig själva.
    - En bra kvinna ska se till människan och inte bara till yttre attribut och det rent praktiska.
    - En bra kvinna förstår att man kan kramas och kela utan att det nödvändigtvis behöver leda till sex.. hon förstår att kärlek och ömhet är så mycket mer än bara sex...
    Jag håller nog med om det mesta här.
    För min egen personliga del så är just detta med beröringsbiten viktig. Jag tar mycket på min kvinna och ofta även på ett påtagligt sexuellt sätt, utan att alltid ha avsikten att vi ska ligga där och då. Sådant är det viktigt för mig att kvinnan har rätt inställning till samt att hon både uppskattar sådant och ger samma tillbaka av egen vilja.
  • Tom Araya

    Jag har träffat några fina tjejer/kvinnor (i högre eller lägre grad) i mitt liv, men en har hittills stuckit ut rätt ordentligt, på ett positivt sätt, så en beskrivning av de egenskaper hos henne jag uppskattade kan vara ett relevant tillägg till det jag skrivit tidigare om kvinnor...
    Eftersom detta är en kvinna jag inte träffar längre skriver jag var, hade o.s.v. men antagligen är hon fortfarande...

    -Hon hade en värme och omtanke utöver det vanliga. Inte på ett curlande sätt, utan med eftertanke. De flesta är snälla och hjälpsamma, men denna kvinna tänkte hela tiden längre...
    Om jag exempelvis skulle ha ont i ryggen och svårt att böja mig ner så skulle hon hjälpa mig med kläder och skor utan att jag behövde be om det, för hon tänkte på det redan innan (jag blir varm i hela kroppen bara jag tänker på det...). Däremot skulle hon inte ständigt göra en massa jag kan göra själv.

    -Hon var intelligent. Förutom framgång i utbildning och yrke så uppskattade jag utbytet av umgänget och konversationer med henne. Hon var även mycket förståndig och med mycket förnuft. Sällan behövde jag förklara mig eller förtydliga, för hon förstod ändå och tog aldrig för givet att jag skulle ha menat något jag inte menade.

    -Hon hade mycket stor sexuell lust, var experimentell, initiativrik och undergivet lagd, allt som jag önskar av en kvinna (men som tyvärr inte kom till sin fulla rätt då p.g.a. mig).

    -Hon hade sunda värderingar, kunde vara ganska bestämd, men blev sällan arg eller ens upprörd. Gjorde sällan eller aldrig något överilat. Utåt sett, för de som inte känner henne kunde hon säkert ge intrycket av att var torr, kall, tråkig, präktig och frigid, men hon visade helt andra sidor mot sina vänner och mot mig.

    -Hon var mycket psykiskt stark. Trots att hon haft en del jobbiga upplevelser tycktes det inte rubba henne. Påverka gjorde det, men inte sänka henne.

    -Hon var händig och kreativ. Bl.a. målade hon tavlor och hade flera fina möbler hon gjort själv. Vi lagade mycket god mat tillsammans.

    -Hon bjöd verkligen på sig själv och är det kommer till det sexuella gjorde hon det på ett sådant sätt att man själv alltid kände sig exklusiv.

    -Hon var lugn och stabil. Verkligen en motsats till en "drama-queen".

    -Hon var kvalitetsmedveten. Hon köpte aldrig något dyrt bara för att "flasha", utan det var behov och kvalitet som styrde. Även i mat och matlagning gällde detsamma. Väldigt noggrann kunde hon vara i vissa saker, med just detta kvalitetstänk som grund.

    -Maken till ambitiös kvinna har jag sällan skådat. Lite utav det ingår i vissa av de övriga beskrivningarna här...
    Detta visade sig inte minst i den utbildning och arbete hon hade, men även i framtidsmålsättningar och annat hon gjorde.
    Kanske var detta en av orsakerna till att hon bröt, men i så fall gjorde hon rätt och det tror jag inte hon någonsin tvivlat på och ej heller något jag klandrar henne för.

    -Hon var initiativrik, vilket är en del även av det jag beskrivit ovan. Att göra saker och ha kul hängde inte bara på mig, utan hon hade egna idéer och tog egna initiativ.

    Behöver jag säga att detta var den bästa och finaste kvinna jag någonsin träffat?

    Om någon annan kvinna jag dejtat eller kommer att dejta läser detta kan jag lugna er med att jag kan vara väldigt nöjd med en betydligt lägre nivå än denna (hon var nog ändå för bra för mig...Drömmer) och sådana kvinnor har jag träffat både före och efter ovan nämnda....Flört

    En kvinna behöver verkligen inte vara perfekt. Att hon når tillräckligt hög nivå i allt man önskar och uppskattar räcker långt för både attraktion och trivsel i hennes sällskap.
    Någon liten knäpphet eller fysisk skavank kan också ha sin charm, eller totalt sakna betydelse när man ser till helheten.

  • Dr Nail

    Imponerande. Här är min lista.

    Bra kvinna:

    säger okej till sex med mig

    Dålig kvinna:

    Säger nej till sex med mig.

  • audio

    Oj, hur ska man leva upp till allt det ovanstående? Förvånad
    Hu så misslyckad man kan känna sig Rynkar på näsan eller kanske inte, men jag är annorlunda förstår jag nu.


    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Djävulens Högra Hand

    Riktiga kvinnor ska vara kvinnor, allt annat är ju inte en kvinna och därmed något helt annat än just en kvinna. Så en kvinna bör vara en kvinna för att vara en kvinna, är man osäker på vad just en kvinna är ja då får man nog fundera lite.

Svar på tråden Hur bör riktigt bra kvinnor vara?