• Anonym (Kluve­n)
    Äldre 6 May 06:53
    2246 visningar
    13 svar
    13
    2246

    han vill ha mig igen men haft sex med andra

    För en dryg månad sedan gjorde jag och min kille slut. Vi sa att vi fortfarande var kära och älskade varandra men det funkade inte just nu helt enkelt pga olika intressen jobb och annat.
    Första veckorna var jag skitledsen, sedan släppte det lite. Men så träffades vi förra fredagen. Vi bara låg och höll om varandra och han sa att han saknade mig och älskade mig och fortfarande var kär i mig. Åkte därifrån och kände mig glad men kluven.
    Så fortsatte vi ha kontakt och han sa att han saknade mig, undrade varför det blivit såhär och en morgon hade jag ett sms där han frågade om jag ville bli ihop igen. Klart jag vill svarade jag.
    Han jobbar i Umeå sön-Tors så vi sa att vi ska ses till helgen. Men igår fick jag ett sms där det stod att han älskar mig och vill bli tillsammans men att det finns en sak han måste berätta som kanske hindrar det.
    Pratade i telefon i över en timma igår. Och då sa han att för tre veckor sedan hade han sex med en tjej på fyllan och för två veckor sedan sex med en annan tjej men då var han nykter. Han bad om ursäkt, sa att han ångrade sig och tidigare försökt stänga bort känslorna för mig men att när han var med dom insåg att han är en idiot och att han saknar mig.
    Grejen är att jag inte blev arg. Faktiskt är jag inte arg. Lite sårad men mest ledsen för att jag inte trodde han skulle göra så. Men samtidig känner jag inte att jag har en rätt att ens bry mig? Vi hade ju gjort slut, eller?
    Jag är jävligt glad att jag inte gjort något för då har jag ryggen fri liksom.
    Men det som oroar mig är att han under dessa veckor ändå sagt att han älskar mig och saknar mig och ett tillfälle, ca två veckor efter vi gjort slut, träffades vi och Då kom det fram igår att två dagar innan hade han sex med en annan på fyllan och Det är nog vad ja är mest ledsen för alltså.
    Innan vi la på igår började han gråta. Han sa att han saknade mig och ville vara hos mig och jag började gråta av chocken, för efter två år ihop har han aldrig gråtit inför mig!
    Nu har vi bestämt att vi ska ses i helgen iaf. Har en så konstig känsla för som sagt jag känner inte att jag har rätt att vara arg ledsen eller sårad för vi hade gjort slut men ändå känns det konstigt? Vill ha sex, men kommer ju tänka att han vart med andra. Nu sa han att han inte fått upp den typ med dom och att det var det värsta han vart med om men ändå!!!
    En del av mig hoppas att vi kan lösa detta och bli ett par igen men en annan del bara känner att jag kan hitta bättre. Så kluven.. Varför känner jag såhär?
    Någon som vart med om liknande, som gjort slut och sedan blivit ihop och det kommit fram att partner under breaket vart med någon annan?
    Eller någon som gjort så? Varför?
    Knutar i huvudet hjälp mig förstå varför ??

  • Svar på tråden han vill ha mig igen men haft sex med andra
  • Little­Sunshi­ne84
    Äldre 6 May 07:15
    #1

    Jag tycker att du resonerar klokt. Ni var inte tillsammans vid tillfället så tänk inte mer på det. Jag tycker att du verkar vettig i din tankegång :)

  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 6 May 07:18
    #2

    Tack..:) det är ju inte själva det ATT han gjorde det utan varför och hur han kunde göra det samtidigt som han sa att han saknade mig.

  • Äldre 6 May 08:16
    #3

    Sex och kärlek är fint och bäst när det finns och fungerar mellan två människor, men för många män (samt andra han-djur, men även kvinnor) så kan sex fungera rätt OK utan kärlek. 


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • Little­Sunshi­ne84
    Äldre 6 May 08:25
    #4
    Anonym (Kluven) skrev 2015-05-06 07:18:36 följande:

    Tack..:) det är ju inte själva det ATT han gjorde det utan varför och hur han kunde göra det samtidigt som han sa att han saknade mig.


    Finns massa anledningar till att man gör ogenomtänkta beslut för man är ledsen/sårad/behöver bekräftelse mm.

    Se det som att han "lekte" av sig och förhoppningsvis inte har behov av att vara med andra igen? :)
  • Äldre 6 May 08:34
    #5

    Det var väl fint att han berättade det slälv och har tom dåligt samvete. Många skulle ju bara ha legat runt hur som helst. Det var slut och han hade rätt till det. Nu kommer det fram att han älskar dig och ångrar sexet med de andra. Han är ärlig och ångerfull för nåt som många inte ens skulle ångra.

    Glöm det och var lycklig med honom!

  • Äldre 6 May 11:21
    #6

    Ni hade gjort slut så jag tycker inte han gjort fel. Att han dessutom berättar om det och vill börja om med öppna kort visar väl bara att han är en ärlig människa. Sex och kärlek är inte alltid samma sak.

  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 6 May 12:49
    #7

    Tack för alla svar. Nej jag är inte alls ledsen för det att han haft sex med andra, det enda jag känner är väl att jag blir lite avtänd för vårt sex var otroligt speciellt och hur kan han då bara ja sex med någon ny. Men det jag tänker är bara varför och hur kan det vara så lätt för honom att bara stänga av? Jag har ju vart helt förkrossad!

    Under en månad ungefär innan vi gjorde slut så valde han bort mig många gånger för sina kompisars skull och det är väl det jag är mest orolig för.

    Men nu ska vi ses och bara känna efter. Har en klump i magen av oro men vet inte varför :(

  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 6 May 16:20
    #8

    Det var inte jättebra innan vi gjorde slut. Och jag känner väl mest att jaha var det så enkelt att släppa mig "gå vidare" och ligga med två andra randoms och sedan för att jag tjatar om att jag älskar honom och saknar honom så inser han att han vill vara ihop med mig igen och får dåligt samvete för det han gjort?

    Ska det vara så? Är det fjantigt av mig att känna så?

  • Anonym (Hmmmm­m)
    Äldre 6 May 16:27
    #9
    DickRex skrev 2015-05-06 08:16:42 följande:
    Sex och kärlek är fint och bäst när det finns och fungerar mellan två människor, men för många män (samt andra han-djur, men även kvinnor) så kan sex fungera rätt OK utan kärlek. 
    Så en man kan ha sex med en eller flera kvinnor och tycka att det är helt ok tom fast hans hjärta tillhör en annan kvinna som han inte kan få av en eller annan orsak? Om han säger att han tänker på kvinnan i hans hjärta när han har sex med den/dom andra är det lögn och förbannad dikt eller kan det mycket väl stämma? Att han är med andra för att stilla sitt sexuella behov men egentligen älskar en annan? Men vad känner han då för kvinnorna han hamnar i säng med? Inget alls? Något måste han ju känna för annars skulle han väl inte vilja ta på dom, kyssa dom och kanske gå ner på dom osv? Jag har aldrig fattat det där med att man säger sig älska en person men ändå kan ha sex med andra utan problem. (Swingers är inte inkluderade i detta samtal.)

    Förlåt ts om jag lånar din tråd lite.
  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 6 May 19:32
    #10
    Anonym (Hmmmmm) skrev 2015-05-06 16:27:32 följande:
    Så en man kan ha sex med en eller flera kvinnor och tycka att det är helt ok tom fast hans hjärta tillhör en annan kvinna som han inte kan få av en eller annan orsak? Om han säger att han tänker på kvinnan i hans hjärta när han har sex med den/dom andra är det lögn och förbannad dikt eller kan det mycket väl stämma? Att han är med andra för att stilla sitt sexuella behov men egentligen älskar en annan? Men vad känner han då för kvinnorna han hamnar i säng med? Inget alls? Något måste han ju känna för annars skulle han väl inte vilja ta på dom, kyssa dom och kanske gå ner på dom osv? Jag har aldrig fattat det där med att man säger sig älska en person men ändå kan ha sex med andra utan problem. (Swingers är inte inkluderade i detta samtal.)

    Förlåt ts om jag lånar din tråd lite.
    Undrar samma sak!!
  • Äldre 7 May 08:28
    #11
    Anonym (Hmmmmm) skrev 2015-05-06 16:27:32 följande:
    Så en man kan ha sex med en eller flera kvinnor och tycka att det är helt ok tom fast hans hjärta tillhör en annan kvinna som han inte kan få av en eller annan orsak? Om han säger att han tänker på kvinnan i hans hjärta när han har sex med den/dom andra är det lögn och förbannad dikt eller kan det mycket väl stämma? Att han är med andra för att stilla sitt sexuella behov men egentligen älskar en annan? Men vad känner han då för kvinnorna han hamnar i säng med? Inget alls? Något måste han ju känna för annars skulle han väl inte vilja ta på dom, kyssa dom och kanske gå ner på dom osv? Jag har aldrig fattat det där med att man säger sig älska en person men ändå kan ha sex med andra utan problem. (Swingers är inte inkluderade i detta samtal.)

    Förlåt ts om jag lånar din tråd lite.
    Ja, ja och ja. ...men det gäller inte bara män, även om jag tror att män till sin natur har lite lättare för det där än kvinnor. 
    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • Äldre 7 May 08:41
    #12

    Att ha sex för att gå vidare efter ett uppbrott är väl ganska standard?

  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 7 May 13:43
    #13
    Fiona M skrev 2015-05-07 08:41:31 följande:

    Att ha sex för att gå vidare efter ett uppbrott är väl ganska standard?


    Precis och därför är jag egentligen inte så arg/ledsen men det är väl det att jag trodde att han hade mer känslor för mig än att han kände att han kunde gå och ha sex med någon/några!

    Faktiskt inte just det jag tänker på mest utan jag tänker bara att om han inte ansträngde sig så mycket innan vi gjorde slut, och att först nu insett hur mycket jag betyder för honom.. Hur värt är det att stanna då?
Svar på tråden han vill ha mig igen men haft sex med andra