• Anonym (Polly­)
    Äldre 6 May 08:24
    639 visningar
    5 svar
    5
    639

    Ni som är poly - hur insåg ni att ni var det?

    Det skulle vara intressant att höra andras "coming out"-historier och hur ni kom fram till att ni var just poly. Funderar på om jag är det själv...

  • Svar på tråden Ni som är poly - hur insåg ni att ni var det?
  • Anonym (multi­)
    Äldre 6 May 08:39
    #1

    Alla är poly. Alla har möjlighet att känna starka varma känslor för flera personer när det gäller släkt och vänner. Det är bara när det kommer till sex som vi har lärt oss att tvåsamheten är norm. Och den (tvåsamheten) är enklare när det kommer till bekräftelse och tillit för små osäkra trygghetsnarkomaner. Polyamori funkar bara om man är lite kall eller mycket trygg i sig själv. 

  • Anonym (Polly­) Trådstartaren
    Äldre 6 May 16:35
    #2
    Anonym (multi) skrev 2015-05-06 08:39:36 följande:

    Alla är poly. Alla har möjlighet att känna starka varma känslor för flera personer när det gäller släkt och vänner. Det är bara när det kommer till sex som vi har lärt oss att tvåsamheten är norm. Och den (tvåsamheten) är enklare när det kommer till bekräftelse och tillit för små osäkra trygghetsnarkomaner. Polyamori funkar bara om man är lite kall eller mycket trygg i sig själv. 


    Okej men jag menar att man har ett behov av fler partners än en samtidigt. Med partners menar jag livspartner/sexpartner... ja du fattar.
  • Anonym (Nyfik­en gul)
    Äldre 6 May 17:18
    #3

    att vara poly är ju att ha förmågan att älska fler än en partner samtidigt.  Det är ju inget behov som sådant att man måste leva med flera .  Man kan som poly även vara nöjd med att leva i en monogam relation för det kan ju faktiskt vara så att ens partner inte är poly... 

    Jag är poly men lever sedan 11 år tillbaka i ett monogamt äktenskap. Min man är inte poly och det funkar fint.  Visst känner jag att hjärtat är öppet men det betyder inte att jag har behovet att vara otrogen eller leta en till partner. 

    Jag har varit poly så länge jag kan minnas men har aldrig haft ett namn på det , det lärde jag mig först i 20-års åldern vad det egentligen heter och att det är en form av sexuell läggning.  Jag har levt i flertalet relationer som utgått ifrån poly men jag har också haft regelrätta monogama förhållanden. 

    Jag är idag 40 år gammal. 

  • Anonym (Jag)
    Äldre 6 May 18:07
    #4

    Jag har funderat sen 2009 , hur länge har du funderat?

  • Anonym (Jag)
    Äldre 6 May 18:09
    #5

    Ts hur länge har du funderat?

Svar på tråden Ni som är poly - hur insåg ni att ni var det?