• Anonym (The mask)
    Äldre 6 May 08:37
    1125 visningar
    12 svar
    12
    1125

    Sexnivå - 2månader

    denna tråd har många kategorier!

    Otrohet? Förälder? Minskad lust? You name it!

    Jag är 25 och har alltid haft strul med mitt sex-sug! Jag har alltid varit populär bland tjejer men aldrig kunnat ligga med vem som helst...

    När jag träffade min sambo för ca 2år sen så gick det jävligt fort och vi har nu en son (10måmader)!

    Problemet är att "vi" är jättekära!?!?

    Men jag tror inte att min sambo tänder på mig - nu är det jag som för första gången är den Kåta!

    Vi ligger nästan aldrig och om vi påbörjar så känns det som att hon känner sig tvingad = JÄVLIGT avtändande... Senast så föreslog hon att vi skulle fortsätta dagen efter pga omständigheter (det har gått en vecka sen "dagen efter")...

    Det brukade vara tvärtom men nu är det ombytta roller!

    Vi har precis flyttat till hus och har planerat förlovning till sommaren..... jag är tillbaka på ruta "skeptisk"!

    Jag är nästan 110% säker på att hon Inte är otrogen - Kan det vara så att lusten minskat pga nytt preventivmedel? Jag gör allt för att hon ska tända på mig! Håller mig vältränad, hjälper till hemma, ger henne komplimanger, blommor och utrymme... Mitt självförtroende är inte speciellt bra och det blir ju inte bättre av detta!

    Allt kretsar inte runt sex - utöver det så lever jag drömlivet... men jag saknar den där glöden!

  • Svar på tråden Sexnivå - 2månader
  • Anonym (Hej)
    Äldre 6 May 08:47
    #1

    Sagt detta åt henne? Är nog en bra början.

  • Anonym (The mask) Trådstartaren
    Äldre 6 May 09:43
    #2

    Bra där!!

    Glömde nämna att vi pratat om detta - det verkar vara högst ointressant för henne!

    Men när vi pratar kärlek, barn och framtid så lyser hon upp - då kan jag sjunka till mitt lägsta med att svara "för att skaffa barn måste man ju faktist ligga också!" ... Onödigt men för sent för att ta tillbaka!

  • Äldre 6 May 10:20
    #3

    Hur ofta är "nästan aldrig"?

    Ja hon kan absolut tappat sexlust pga preventivmedel. Ta upp det!

    Hon har fött barn- hur sexig känner HON sig? Trivs hon med sin kropp efter förlossningen? Får hon chans att träna och hålla sig i form?

    Hur mycket hjälps ni åt med hushållet? Får hon sova på nätterna? Har ni barnvakt? Får hon chansen att känna sig som den kvinna hon var före ni fick barn?

    VILL hon känna lust och åtrå igen?

    Med mina frågor hoppas jag att det går upp ett ljus för dig och er.

  • Anonym (The mask) Trådstartaren
    Äldre 6 May 11:02
    #4

    Hon är jäkligt vältränad och det syns inte att hon varit gravid! Hon får den uppmärksamheten hon behöver med mera! Hon får all hjälp hemma och mer! Hon säger ju att hon Känner åtrå men visar det aldrig..

    Om nätterna DÄREMOT... hon tar ju helt klart det tunga lasset nu när hon är mammaledig! Och vår son är ju inte ett helgon om nätterna direkt :/

    "Nästan aldrig" = 1gång/månaden eller varannan månad (och då känns det som sagt som att hon känner sig tvingad)

  • Äldre 6 May 11:16
    #5

    Om hon sovit dåligt i 10 månader så förklarar det nog en del. Om set blivit en stor förändring efter nytt P-medel så borde hon kanske prova något annat.

  • Anonym (:))
    Äldre 6 May 11:32
    #6

    Att skaffa barn är i sig rätt erotikdödande :( Det tar ett tag innan man får tillbaks sin egen kropp... Brösten tex tillhör ju barnet... Kanske känner sig glapp och osexig?! Tröttheten ska vi inte prata om... Men du ställer upp och ni pratar... Så du är ingen skitstövel ;) Vad säger hon när ni pratar? Vad är hennes ursäkt? Hon kanske har svårt att slappna av, provat massage... Kanske skaffa barnvakt några timmar? Vad har hon för skydd? P-piller innehåller ju hormoner... Jag blev väldigt deppad och sexlusten var helt borta.., Spiralen gav mig sådana äckliga flytningar så jag inte villa ha sex... Att bli förälder är en stor omställning, men man får inte glömma bort varandra!!! Som man och kvinna, ett kärlekspar. Prata med henne, det mesta går att lösa :) Lycka till :)

  • Anonym (The mask) Trådstartaren
    Äldre 6 May 11:41
    #7

    Bra svar!!

    Om detta är tillfälligt så kan jag vänta tills döden avlöser mig :) men jag sträcker mest ut en hand för att jag är rädd att hon ledsnat på Mig!

    Nu har hon spiral - och kombinationen av den och sömnlöshet verkar vara nyckeln till detta! Jag hoppas iaf på det - när hon åt P-piller så var det raka motsatsen :) tack för svaren!!!! - jag har varit en skitstövel tidigare i mitt liv (en biverkning av vad jag tror kallas tonårs pojk) Men jag blev vuxen till slut! Finns inget viktigare för mig än min familj och det kommer jag jobba hårt för!

  • Anonym (The mask) Trådstartaren
    Äldre 6 May 11:42
    #8

    Och brösten tillhör ingen för tillfället ????

  • Anonym (:))
    Äldre 6 May 11:54
    #9
    Anonym (The mask) skrev 2015-05-06 11:42:40 följande:

    Och brösten tillhör ingen för tillfället ????


    Precis kanske inte ens henne själv :)
  • Äldre 6 May 11:55
    #10

    Fixa barnvakt då och då och låt henne för sjutton få sova ut ordentligt med jämna mellanrum.

  • Anonym (C)
    Äldre 6 May 14:19
    #11

    Ta nätterna på helgerna då och låt henne sova ut.

    Från de att vår son var 8 månader tog min sambo alla nätter även när han jobbade, sonen vaknade ungefär 2ggr/natt. Först då insåg jag hur trött jag var. Sov 10h per natt i flera veckor. Innan gick jag nog på autopilot

  • Anonym (The mask) Trådstartaren
    Äldre 6 May 17:34
    #12

    Det är väl självklart att jag låter henne sova ut på helgerna!? Ge och ta

Svar på tråden Sexnivå - 2månader