• Anonym (Öh)

    Varför får företag dra pengar från kontot efter köp?

    Alltså jag trodde absolut inte att företag fick dra pengar från kontot EFTER att jag godkänt ett köp? Jag betalade och godkände beloppet, som då reserverades på mitt konto. Därefter ser jag att företaget dragit ytterligare ett belopp från mitt konto efter mitt köp, så det alltså är två transaktioner på två olika summor. Går då in på min orderhistorik där jag möts av två olika belopp. På den första ordersammanställningen står beloppet jag betalat och på den andra, senare, ordersammanställningen står ett högre belopp som inkluderar den summan de tagit av mig utan min vetskap. Jag har inte godkänt det andra beloppet och företaget har inte kontaktat mig. Är inte det olagligt?

  • Svar på tråden Varför får företag dra pengar från kontot efter köp?
  • Anonym (-)

    Klart de inte får dra pengar för något du inte köpt. Högst sannolikt har ett misstag inträffat och om du ringer eller mailar till företaget får du säkert dina pengar tillbaka.

  • Anonym (Öh)
    Anonym (-) skrev 2015-05-06 10:04:33 följande:

    Klart de inte får dra pengar för något du inte köpt. Högst sannolikt har ett misstag inträffat och om du ringer eller mailar till företaget får du säkert dina pengar tillbaka.


    Jag har mailat men väntar fortfarande på svar. Inte första gången företaget gör nåt dumt. Förra och första gången gjorde jag en beställning och fick meddelande av företaget att beställningen inte gick igenom, så jag skulle försöka igen. Provade då men samma sak. Fungerade inte och företaget sa att jag skulle prova igen. När det inte fungerade då heller beställde jag på en annan sida. Efter några dagar får jag orderbekräftelse på tre exakt likadana ordrar och när vi ringde för att ta bort dom var företaget inte alls tillmötesgående utan frågade varför vi hade ångrat våra ordrar och ville inte avbryta ordrarna först -.- tyvärr hade jag glömt den incidentet. Hade jag kommit ihåg den hade jag aldrig beställt igen från dem.
  • Anonym (Ottilia)
    Anonym (Öh) skrev 2015-05-06 10:12:46 följande:
    Jag har mailat men väntar fortfarande på svar. Inte första gången företaget gör nåt dumt. Förra och första gången gjorde jag en beställning och fick meddelande av företaget att beställningen inte gick igenom, så jag skulle försöka igen. Provade då men samma sak. Fungerade inte och företaget sa att jag skulle prova igen. När det inte fungerade då heller beställde jag på en annan sida. Efter några dagar får jag orderbekräftelse på tre exakt likadana ordrar och när vi ringde för att ta bort dom var företaget inte alls tillmötesgående utan frågade varför vi hade ångrat våra ordrar och ville inte avbryta ordrarna först -.- tyvärr hade jag glömt den incidentet. Hade jag kommit ihåg den hade jag aldrig beställt igen från dem.
    Det verkar inte vara ett seriöst företag.
  • Anonym (Öh)
    Anonym (Ottilia) skrev 2015-05-06 10:17:59 följande:

    Det verkar inte vara ett seriöst företag.


    Nej dom verkar verkligen inte seriösa, men ändå är dom ganska kända.
  • Anonym (Öh)
    Anonym (Hej) skrev 2015-05-06 13:41:43 följande:

    Nyfiken. Vilket företag?


    Bubbleroom.
  • Anonym (Öh)

    Företaget vägrar vara hjälpsam och vägrar att acceptera att de gjort fel. Istället kunde de erbjuda mig 10% rabatt på nästa order. Som att jag skulle vilja beställa därifrån igen när de bara strulat de enda två gånger jag försökt beställa från dem... Beställer jag något för 300 kronor innebär det en rabatt på 30 kronor.. Förlorar alltså på det oavsett.

Svar på tråden Varför får företag dra pengar från kontot efter köp?