• Hella021

    Hur ska jag få honom att förstå?

    hej.

    hur ska jag få min sambo att förstå att jag inte bara är mamma/sambo utan även en mäninska.

    jag känner mig som en robot för honom.

    hela tiden så får jag höra jag åker och fiska jag åker och bowlar eller jag går och lägger mig. men vart tog min fritid väge så fort jag försöker göra något så får jag hela tiden höra vi har inte råd eller ja men vi har barn så du kan inte göra det här. var iväg på en 24 timmars kryssning i helgen som var och det får jag äta upp.

    hela tiden hur kunde du ha råd med det.

    medans han kan åka och köpa fiske saker.

    och då vart jag bjuden på kryssningen det enda jag behövde betala var om jag skulle yandla något i taxfrin.

    känner att jag aldrig får göra något kul utan mitt liv består av att vara hemma och ta hand om barnen,städa, laga mat med mera.

    sen är jag rökare och då får jag höra gnäll också att vi inte har råd med det fast han både är rökare och snusare.

    Känns som jag är en robot för honom och ingen mäniska.

    får höra saker varge dag. aldrig hur fin jag är eller att han älskar mig eller andra fina komentarer. bara tjat och arja ord från honom

    Jag älskar honom men vet inte om jag orkar så mycket mer.

    snälla je mig råd vad jag ska göra ;(

  • Svar på tråden Hur ska jag få honom att förstå?
  • Hella021

    men om han vägrar att följa med på det. vad ska jag göra då?


    Tines skrev 2015-05-06 13:18:54 följande:

    Ni behöver familjerådgivning NU....


  • Långbenopluto
    Hella021 skrev 2015-05-06 13:25:26 följande:

    men om han vägrar att följa med på det. vad ska jag göra då?


    Det är upp till dig. Man kan inte förändra nån annan än sig själv.

    Orkar du inte ska du lämna honom.
  • EnGladPingvin

    Vad hos honom är det du älskar egentligen? Har du ställt dig själv den frågan? Vad är det som gör att du stannar hos honom fast ditt liv blir så begränsat, han inte ger dig kärlek utan verkar mest gnälla på dig? Du kan inte ändra på honom om han inte vill förändras. Låter som han skulle behöva en rejäl omskakning för att förstå vad han kan förlora.

Svar på tråden Hur ska jag få honom att förstå?