• Anonym (Vilda Matilda)

    Hur förhålla sig till ett lösaktigt förflutet?

    Jag är en tjej i 30-årsåldern som under halva mitt liv varit en s.k. "partyprinsessa" men nu lugnat mig och till och med valt att avstå alkohol helt och hållet. Skyller i efterhand på dysfunktionell barndom när det kommer till känslomässig anknytning, en handfull diagnoser såsom Borderline och Bipolär sjukdom samt allmänt dåligt omdöme. Men det förgångna går ju tyvärr inte att göra ogjort.

    Hur ska jag förhålla mig till mitt gamla liv där väldigt många sexuella förbindelser förekom (allt ifrån ONS till fleråriga samboförhållanden) när synen på kvinnlig promiskuösitet ser ut som den gör idag? Är lite rädd att aldrig kunna träffa en bra man med mitt register, och alla fördömande trådar här på FL gör inte saken bättre...

  • Svar på tråden Hur förhålla sig till ett lösaktigt förflutet?
  • Anonym (:))
    Anonym (Vilda Matilda) skrev 2015-05-06 15:04:59 följande:

    Jag är en tjej i 30-årsåldern som under halva mitt liv varit en s.k. "partyprinsessa" men nu lugnat mig och till och med valt att avstå alkohol helt och hållet. Skyller i efterhand på dysfunktionell barndom när det kommer till känslomässig anknytning, en handfull diagnoser såsom Borderline och Bipolär sjukdom samt allmänt dåligt omdöme. Men det förgångna går ju tyvärr inte att göra ogjort.

    Hur ska jag förhålla mig till mitt gamla liv där väldigt många sexuella förbindelser förekom (allt ifrån ONS till fleråriga samboförhållanden) när synen på kvinnlig promiskuösitet ser ut som den gör idag? Är lite rädd att aldrig kunna träffa en bra man med mitt register, och alla fördömande trådar här på FL gör inte saken bättre...


    Tycker inte du behöver tänka på det ;) Det som du gjort innan är just innan :) Alla har vi en ryggsäck :) När du träffar någon som tycker om dig skiter han i det, så länge du inte går runt och gör det då ;) Sen brukar man väl inte fråga hur många partnern varit med? Det ända jag ville veta om det hade varit med någon jag kände, så jag skulle kunna tackla det om det blev snack ;) Jag lovar dig det är många tjejer som har hoppat runt.. Tycker inte det är så fördömande här på fl?! Det är väl mer när folk är otrogna och oärliga... Men det har ju inte med att man har haft många partners eller gillar sex!!! Det du gör med din kropp när du är singel, är din sak... Gör du det med upptagna eller när du själv är upptagen, där kommer moralen in :) Det kallad empati :) Så ut i världen och finn kärleken, du är älskbar :)

    PS. Bra att skippa alkoholen, man mår så mycket bättre då. Själv gjorde jag det för 1,5år sedan :)
  • Anonym (T)

    Håller med föregående. Varför berätta om tidigare partners? Fullkomligt onödig information.

  • Anonym (Vilda Matilda)

    Antalet har för mig och de jag träffat alltid ingått i berättelsen om ens f.d. partners och tidigare liv. Anekdoter från olika skeenden där man bott eller upplevt saker med någon kommer ju upp på tal ofta, tycker jag. Det har varit naturligt för mig i alla mina relationer då alla platser jag bott på, saker jag ägnat mig åt och tidigare minnen av olika slag alltid förknippats med den och den mannen. Kanske inte behöver vara så frispråkig fortsättningsvis...

    PS. På fultal.net jämförs jag med Madonna, Hans Scheike och Robinson-Robban... Inte jättekul.

  • Anonym (Lugn!)
    Anonym (Vilda Matilda) skrev 2015-05-06 15:04:59 följande:

    Jag är en tjej i 30-årsåldern som under halva mitt liv varit en s.k. "partyprinsessa" men nu lugnat mig och till och med valt att avstå alkohol helt och hållet. Skyller i efterhand på dysfunktionell barndom när det kommer till känslomässig anknytning, en handfull diagnoser såsom Borderline och Bipolär sjukdom samt allmänt dåligt omdöme. Men det förgångna går ju tyvärr inte att göra ogjort.

    Hur ska jag förhålla mig till mitt gamla liv där väldigt många sexuella förbindelser förekom (allt ifrån ONS till fleråriga samboförhållanden) när synen på kvinnlig promiskuösitet ser ut som den gör idag? Är lite rädd att aldrig kunna träffa en bra man med mitt register, och alla fördömande trådar här på FL gör inte saken bättre...


    Jag kan glädja dig med att jag själv har en liknande bakgrund som dig. Vet inte om jag har någon diagnos, men det kanske jag har? Jag bryr mig helt enkelt inte om min bakgrund och väldigt få har dömt mig. Snarare tvärtom, jag har har fått höra hur stark jag är. I mitt liv fanns det även prostitution medräknat. Nu har det gått så många år att jag knappt tänker på det. Alla lösa förbindelser, ons och jobbiga upplevelser har bytts ut mot allt bra som jag har omkring mig idag. Mitt råd är att inte titta så mycket i backspegeln, utan tuta och kör. Använd dina jobbiga erfarenheter som ett verktyg i framtida hinder, situationer, val och möten med andra människor. Och det sista du ska göra är att skämmas för det och gör dig inte till ett offer. Du kommer dit.
  • Anonym (Vilda Matilda)
    Anonym (Lugn!) skrev 2015-05-06 17:46:23 följande:

    Jag kan glädja dig med att jag själv har en liknande bakgrund som dig. Vet inte om jag har någon diagnos, men det kanske jag har? Jag bryr mig helt enkelt inte om min bakgrund och väldigt få har dömt mig. Snarare tvärtom, jag har har fått höra hur stark jag är. I mitt liv fanns det även prostitution medräknat. Nu har det gått så många år att jag knappt tänker på det. Alla lösa förbindelser, ons och jobbiga upplevelser har bytts ut mot allt bra som jag har omkring mig idag. Mitt råd är att inte titta så mycket i backspegeln, utan tuta och kör. Använd dina jobbiga erfarenheter som ett verktyg i framtida hinder, situationer, val och möten med andra människor. Och det sista du ska göra är att skämmas för det och gör dig inte till ett offer. Du kommer dit.


    Tack för dina peppande ord. Har dock inte åstadkommit så mycket i mitt liv frånsett struliga relationer, men tar jag mig bara ur det här och med tiden lyckas skapa mig en dräglig tillvaro så kanske tittandet i backspegeln minskar, vem vet.
Svar på tråden Hur förhålla sig till ett lösaktigt förflutet?