• Anonym (Aldri­g mer!)
    Äldre 6 May 16:17
    4604 visningar
    10 svar
    10
    4604

    Nu slutar jag fira min födelsedag

    Det finns inte så många orsaker att fira och ha det extra mysigt här i livet så jag har tyckt att det är trevligt att fira födelsedagar men aldrig mer, säger jag bara. Utan att gå in på detaljer så blev jag så besviken på min sista födelsedag att jag har bestämt mig för att aldrig fira min födelsedag igen. Jag tänker inte heller anstränga mig för någon annans födelsedag nånsin mer.

    Finns det någon i samma båt som vill berätta hur ni tänker och känner inför det här som förvisso kan kallas i-landsproblem? Jag vet att det kommer att komma ett gäng skribenter som kommer att gnälla om att det finns större problem här i världen och jag håller med kan jag säga redan nu men det tar ändå inte bort besvikelsen och smärtan av hur min födelsedag blev. Det är inte roligt att känna sig oälskad och inte det minsta uppskattad av sina närstående.

  • Svar på tråden Nu slutar jag fira min födelsedag
  • Äldre 6 May 16:22
    #1

    Du är ju anonym så varför inte berätta vad som hände?

  • Anonym (Aldri­g mer!) Trådstartaren
    Äldre 6 May 16:34
    #2
    Nyfikna72 skrev 2015-05-06 16:22:46 följande:
    Du är ju anonym så varför inte berätta vad som hände?
    Men min historia är inte anonym om någon släkting eller vän känner igen den.

    Vi kan ju säga så här att jag hade en stor önskan att få göra en sak på födelsedagen och trots att det var flera personer i min närmsta krets som "borde" ha gjort det för och med mig  så struntade dom totalt i min önskan fast jag erbjöd mig betala för det tom. Inte nog med det utan ett antal personer såg dessutom till att verkligen förstöra min födelsedag också. Hela födelsedagen blev bara skräp och inget speciellt alls och hela grejen har lämnat en så bitter smak att jag inte ens vill se flera av personerna igen.
  • Äldre 6 May 16:37
    #3

    Jag tycker du har fel redan från början i ditt inlägg faktiskt.

    Det finns ju massor av saker att fira, att våren kommer, att man lyckats med något man tyckt varit jobbigt, att man har nära och kära, eller bara för sakens skull.

    Asmånga anledningar att fira helt enkelt, och därför kan jag personligen tycka att det är lite wierd att haka upp sig på födelsedagar.

  • Anonym (ensam­)
    Äldre 6 May 16:42
    #4

    Jag har inte firat min födelsedag på många år. Anledningen är att jag inte har någon att fira den tillsammans med och att fira någonting alldeles ensam blir inte samma sak.

  • Anonym (Aldri­g mer!) Trådstartaren
    Äldre 6 May 16:57
    #5
    Petrol skrev 2015-05-06 16:37:22 följande:
    Jag tycker du har fel redan från början i ditt inlägg faktiskt.

    Det finns ju massor av saker att fira, att våren kommer, att man lyckats med något man tyckt varit jobbigt, att man har nära och kära, eller bara för sakens skull.

    Asmånga anledningar att fira helt enkelt, och därför kan jag personligen tycka att det är lite wierd att haka upp sig på födelsedagar.
    Så kan man ju också tycka.
    Anonym (ensam) skrev 2015-05-06 16:42:21 följande:
    Jag har inte firat min födelsedag på många år. Anledningen är att jag inte har någon att fira den tillsammans med och att fira någonting alldeles ensam blir inte samma sak.
    Vad ledsamt att höra att du är ensam. Den enda trösten för dig är kanske att du slipper bli besviken på att du inte betyder så mycket för dina närstående när dom ignorerar dina önskningar. Om jag försöker vända på myntet för dig. Jag hoppas att du köper en tårtbit och en present åt dig själv på dina födelsedagar.

  • Äldre 6 May 17:04
    #6

    Själv födelsedagen firar jag nästan alltid lite enkelt på det sätt jag själv vill. Kanske jag gör en liten tårta och bjuder hem en vän, kanske jag tar med en bra bok och går på café för kaffe, bakelse och bokläsning, kanske jag går på bio - tja, det beror lite på hur läget är just det året. Som vuxen kan man inte förlita sig på att andra ska fixa en bra födelsedag åt en, utan bra kvinna reder sig själv ...

  • Anonym (same)
    Äldre 6 May 17:36
    #7
    Anonym (Aldrig mer!) skrev 2015-05-06 16:17:56 följande:

    Det finns inte så många orsaker att fira och ha det extra mysigt här i livet så jag har tyckt att det är trevligt att fira födelsedagar men aldrig mer, säger jag bara. Utan att gå in på detaljer så blev jag så besviken på min sista födelsedag att jag har bestämt mig för att aldrig fira min födelsedag igen. Jag tänker inte heller anstränga mig för någon annans födelsedag nånsin mer.

    Finns det någon i samma båt som vill berätta hur ni tänker och känner inför det här som förvisso kan kallas i-landsproblem? Jag vet att det kommer att komma ett gäng skribenter som kommer att gnälla om att det finns större problem här i världen och jag håller med kan jag säga redan nu men det tar ändå inte bort besvikelsen och smärtan av hur min födelsedag blev. Det är inte roligt att känna sig oälskad och inte det minsta uppskattad av sina närstående.För


    Jag kan förstå vad du menar. När man anstränger sig lite för att göra andras födelsedagar speciella, förväntar man sig att få lite tillbaka på sin egen.
    Det är inte alltid det blir så.
  • Anonym (...)
    Äldre 6 May 18:05
    #8

    Dom 5 senaste åren har min man glömt bort min födelsedag så det har väl mer eller mindre frivilligt blivit att jag inte heller firar. (flyttade till en helt annan stad för hans skull och har inga nära vänner eller familj här att fira med)

  • Anonym (Jag)
    Äldre 6 May 20:07
    #9

    Har ingen att fira med så det var länge sedan. Tror knappt någon ens vet när jag fyller år. Så vi är flera som aldrig firar födelsedag. Men tråkigt att din blev förstörd.

  • Anonym (ensam­)
    Äldre 6 May 20:41
    #10
    Anonym (Aldrig mer!) skrev 2015-05-06 16:57:32 följande:
    Så kan man ju också tycka.

    Vad ledsamt att höra att du är ensam. smile4.gif Den enda trösten för dig är kanske att du slipper bli besviken på att du inte betyder så mycket för dina närstående när dom ignorerar dina önskningar. Om jag försöker vända på myntet för dig. Jag hoppas att du köper en tårtbit och en present åt dig själv på dina födelsedagar. smile1.gif

    Jag har aldrig haft några önskningar utan eventuella presenter tidigare i mitt liv har alltid varit överraskningar. Idag har jag inga närstående eller vänner, men det går bra att fira sin födelsedag på egen hand också. I år köpte jag 2 wienersemlor på kondis för de såg så goda ut och så råkade jag hitta en fin ljuslykta modell större som jag velat ha länge, så det blev en bra dag.

    Det var synd att du tyckte att din dag blev fördärvad. Kanske hade du för höga förhoppningar.
Svar på tråden Nu slutar jag fira min födelsedag