• Anonym (Rådvill)

    Exet utnyttjar mig?

    Har varit skild i ca 2 år och efter något år så tog mitt ex upp kontakten efter ha gjort slut med sina nya partner. Eftersom jag är svag för mitt ex så börja vi träffas för sex,och även umgås igen på fritiden. Dock vill bara mitt ex sova över när exet vill ha sex. Aldrig annars att det förekommer.

    Har börjat ta upp det, men blir bara en massa undanflykter o dyl . Som t ex har lite jobb hemma sim behövs göras o dyl. Under tiden jag var singel så var jag ute på dejtingsajt och fick fullt med mejl om personer som ville träffas. Träffa en del, men blev inte intresserad av dem. Jämförde med exet tyvärr. Nån som känner igen sig? Borde bryta väl?

  • Svar på tråden Exet utnyttjar mig?
  • Anonym (japp)

    Du borde fråga rakt ut vad exet vill ha ut av er nuvarande relation, vill exet fortfarande inte ge ett rakt svar så bryter du.

  • Anonym (Rådvill)

    Jo, men extremt "hal" o kan snacka för sig... Men skall passa på när det är,läge snart


    Anonym (japp) skrev 2015-05-06 16:46:14 följande:

    Du borde fråga rakt ut vad exet vill ha ut av er nuvarande relation, vill exet fortfarande inte ge ett rakt svar så bryter du.


  • Anonym (Hårda ord)

    Du ska inte ge honom mer sex. Han utnyttjar att du är svag och fortfarande älskar honom- han vill bara ha sex och då duger du tills han träffar en annan. Förlåt om det låter hårt men hans attityd tyder på det. "Vill bara sova över när han vill ha sex". Har en bekant i PRECIS samma situation som dig, det är skit. Barnen ser att pappan sover över ibland och får tillbaka hoppet om att skilsmässoansökan dras tillbaka. Modern är överlycklig för hon känner sig behövd. Mannen behöver någonstans att sova de dagarna hans nya tjejs man är hemma (det är uppenbart att han träffat en ny- kvinnan vet det men vill inte inse det) Nu väntar han bara på att den nya ska våga lämna sin man.

    Han är med dig av en anledning- sex. Du kommer bara förstöra för dig själv om du hela tiden hoppas på mer. Om du vill gå vidare och sluta jämföra alla dejter med din exman så måste du tillåta dig själv att älska en annan. Och det kan du inte förrän du släpper honom och inser att ni inte längre vill samma saker.

  • Anonym (Rådvill)

    Tack för svar, men i det här fallet så mitt ex en "hon"...


    Anonym (Hårda ord) skrev 2015-05-06 17:24:20 följande:

    Du ska inte ge honom mer sex. Han utnyttjar att du är svag och fortfarande älskar honom- han vill bara ha sex och då duger du tills han träffar en annan. Förlåt om det låter hårt men hans attityd tyder på det. "Vill bara sova över när han vill ha sex". Har en bekant i PRECIS samma situation som dig, det är skit. Barnen ser att pappan sover över ibland och får tillbaka hoppet om att skilsmässoansökan dras tillbaka. Modern är överlycklig för hon känner sig behövd. Mannen behöver någonstans att sova de dagarna hans nya tjejs man är hemma (det är uppenbart att han träffat en ny- kvinnan vet det men vill inte inse det) Nu väntar han bara på att den nya ska våga lämna sin man.

    Han är med dig av en anledning- sex. Du kommer bara förstöra för dig själv om du hela tiden hoppas på mer. Om du vill gå vidare och sluta jämföra alla dejter med din exman så måste du tillåta dig själv att älska en annan. Och det kan du inte förrän du släpper honom och inser att ni inte längre vill samma saker.


  • Anonym (Hårda ord)
    Anonym (Rådvill) skrev 2015-05-06 19:59:12 följande:

    Tack för svar, men i det här fallet så mitt ex en "hon"...


    Oj förlåt! Var nog lite snabb med antaganden där!
Svar på tråden Exet utnyttjar mig?