• Anonym (Hur gör du?)
    Äldre 6 May 16:55
    5081 visningar
    36 svar
    -1
    36
    5081

    Du är på en tillställning där det plötsligt blir ett överraskningsbröllop - paret har börjat sitt förhållande med otrohet - hur reagerar du?

    Ett scenario som har hänt flertalet gånger och som kommer hända igen och därför går det att vara anonym. Kanske är du en av dom, brud eller fd gäst.  

    Scenario:  Du befinner dig på en tillställning av något slag, ett slutet sällskap fast modell större sällskap. Kanske en midsommarfest, ett logdansparty , nån fyller jämna år eller du kanske är och lyssnar på en kyrkokör som har konsert. 
    Du känner dom flesta närvarande och har trevligt. 

    Plötsligt slås dörrarna upp och alla blir påkallad uppmärksamheten och plötsligt befinner du dig som gäst på ett överaskningsbröllop.  Du ser att brudparet är ett par i din omedelbara närhet där båda har lämnat sina respektive för att starta ett liv tillsammans. Paret är inte ungt utan en kvinna i 40-års åldern och en man i 60-års åldern. Att dom skulle gifta sig är det ingen som anat, att dom valde att leva ihop vet dom flesta men inte alla. 
     Du vet att det varit otrohet och en del turbulens kring paret men så vitt du vet har det skötts någorlunda snyggt utifrån rådande omständigheter.  Du har inte tagit nån direkt ställning till det inträffade. Skvallret har du hört men inte lagt dig i.  Åsikter har du förstås men har aldrig tänkt dom högt..  Men känner nu att ... ja vad känner du? Vad gör du? 

    Stannar du kvar och bevittnar bröllopet och känner glädje inför paret som verkar genuint lyckliga tillsammans? 
    Eller känner du omedelbart att nej nej det här är inte vad du vill stå för och lämnar bröllopet? 
    Kanske till och med ställer till med en scen och visar hur upprörd och chockad du är? 
    Eller förhåller du dig neutral och bara glider med och tycker varken bu eller bä? 

    Ja hur gör du? Hur tänker du? 

    Diskutera och argumentera.  Är det klokt av ett brudpar att göra så här med tanke på bakgrundshistorien?  Vad kan man som brudpar räkna med för reaktion? 

    Hur ser du på det hela som gäst? 

  • Svar på tråden Du är på en tillställning där det plötsligt blir ett överraskningsbröllop - paret har börjat sitt förhållande med otrohet - hur reagerar du?
  • Äldre 6 May 16:59
    #1

    Vilken dum fråga!

    Vill dom gifta sig så ska dom göra det, alla andra ska fullständigt SKITA i alla rykten och otroheter.

    All lycka till brudparet, det är bara dom som lever sina liv, ingen annan!

  • Äldre 6 May 17:09
    #2

    Jag tycker överlag att folk lägger alldeles för mycket tid och energi på hur andra borde leva sin liv istället för att se till sitt eget hus.


  • Anonym (Mrs X)
    Äldre 6 May 17:11
    #3
  • Äldre 6 May 17:16
    #4

    Enda problemet för mig skulle vara att jag inte hade en gåva eller ens ett gratulationskort. Jag antar att någon eller båda i paret är vän till mig så såklart blir jag glad för deras skull.

  • Anonym (Hur gör du?) Trådstartaren
    Äldre 6 May 17:21
    #5
    Anonym (Mrs X) skrev 2015-05-06 17:11:45 följande:

    Jaså, det blir så här ni gör?

    www.familjeliv.se/forum/thread/75246446-hur-stort-far-andra-brollopet-vara


    Inte min tråd, men jag läste den tråden och jag har själv varit gäst på ett liknande bröllop så därför undrade jag helt enkelt. 
  • Äldre 6 May 17:23
    #6

    Jag reagerar mest på att vara bjuden på ett bröllop när jag/alla inte ens vet att brudparet lever tillsammans.

  • Anonym (Talan­de man)
    Äldre 6 May 17:38
    #7
    Fiona M skrev 2015-05-06 17:23:59 följande:

    Jag reagerar mest på att vara bjuden på ett bröllop när jag/alla inte ens vet att brudparet lever tillsammans.


  • Anonym (Jamen­Alltså­)
    Äldre 6 May 17:49
    #8
    Anonym (Hur gör du?) skrev 2015-05-06 16:55:37 följande:

    Ett scenario som har hänt flertalet gånger och som kommer hända igen och därför går det att vara anonym. Kanske är du en av dom, brud eller fd gäst.  

    Scenario:  Du befinner dig på en tillställning av något slag, ett slutet sällskap fast modell större sällskap. Kanske en midsommarfest, ett logdansparty , nån fyller jämna år eller du kanske är och lyssnar på en kyrkokör som har konsert. 
    Du känner dom flesta närvarande och har trevligt. 

    Plötsligt slås dörrarna upp och alla blir påkallad uppmärksamheten och plötsligt befinner du dig som gäst på ett överaskningsbröllop.  Du ser att brudparet är ett par i din omedelbara närhet där båda har lämnat sina respektive för att starta ett liv tillsammans. Paret är inte ungt utan en kvinna i 40-års åldern och en man i 60-års åldern. Att dom skulle gifta sig är det ingen som anat, att dom valde att leva ihop vet dom flesta men inte alla. 
     Du vet att det varit otrohet och en del turbulens kring paret men så vitt du vet har det skötts någorlunda snyggt utifrån rådande omständigheter.  Du har inte tagit nån direkt ställning till det inträffade. Skvallret har du hört men inte lagt dig i.  Åsikter har du förstås men har aldrig tänkt dom högt..  Men känner nu att ... ja vad känner du? Vad gör du? 

    Stannar du kvar och bevittnar bröllopet och känner glädje inför paret som verkar genuint lyckliga tillsammans? 
    Eller känner du omedelbart att nej nej det här är inte vad du vill stå för och lämnar bröllopet? 
    Kanske till och med ställer till med en scen och visar hur upprörd och chockad du är? 
    Eller förhåller du dig neutral och bara glider med och tycker varken bu eller bä? 

    Ja hur gör du? Hur tänker du? 

    Diskutera och argumentera.  Är det klokt av ett brudpar att göra så här med tanke på bakgrundshistorien?  Vad kan man som brudpar räkna med för reaktion? 

    Hur ser du på det hela som gäst? 


    Jag hade blivit rätt så sur över att bli shanghajad som gäst på ett kontroversiellt bröllop.

    Om jag stannar, "välsignar" jag parets otrohet.
    Om jag går, blir jag ovänner med den part jag är vänner/bekant med.

    Jag hoppas att det är ett tankexperiment, och inte något du verkligen går och tänker på att göra.
  • Lindse­y Egot the only one
    Äldre 6 May 18:15
    #9
    +1
    Anonym (JamenAlltså) skrev 2015-05-06 17:49:34 följande:
    Jag hade blivit rätt så sur över att bli shanghajad som gäst på ett kontroversiellt bröllop.

    Om jag stannar, "välsignar" jag parets otrohet.
    Om jag går, blir jag ovänner med den part jag är vänner/bekant med.

    Jag hoppas att det är ett tankexperiment, och inte något du verkligen går och tänker på att göra.
    Fast umgås du med ena parten och dennes nya har du ju indirekt välsignat otroheten ändå utan giftemål.
  • Anonym (Jamen­Alltså­)
    Äldre 6 May 18:24
    #10
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-05-06 18:15:20 följande:
    Fast umgås du med ena parten och dennes nya har du ju indirekt välsignat otroheten ändå utan giftemål.
    Anonym (Hur gör du?) skrev 2015-05-06 16:55:37 följande:

    Scenario:  Du befinner dig på en tillställning av något slag, ett slutet sällskap fast modell större sällskap. Kanske en midsommarfest, ett logdansparty , nån fyller jämna år eller du kanske är och lyssnar på en kyrkokör som har konsert. 
    Du känner dom flesta närvarande och har trevligt. 


    Jag kan ju umgås med båda parterna, utan att tidigare ha behövt ta ställning. Det hade jag ju blivit tvungen till nu.

    Man bojkottar väl inte kyrkokörens konsert heller, för att en medlem har begått äktenskapsbrott.
Svar på tråden Du är på en tillställning där det plötsligt blir ett överraskningsbröllop - paret har börjat sitt förhållande med otrohet - hur reagerar du?