• canim

    Är dejtningsajter otrohet enligt er?

    Har just upptäckt att min sambo är medlem på en dejtsida som heter Twoo.
    Hur ser ni på detta, ni som lever i ett förhållande? Vart går gränsen?
    Vi har levt med varandra 1,5 år och jag har alltid trott att vi är riktigt seriösa med varandra tills jag fick se detta!
    Smart som jag är har jag tagit mej in på hans sida och frågat (från honom) när han blev medlem... Fick svar tillbaka att han blev medlem för 6 månader sedan...

    Ser inget han skrivit men på hans profil står det att han är singel och bor i en annan stad. Plus att han använt en gammal bild på sej själv så att det ska se ut som att han haft den där sidan länge!- precis så sa han till mej när jag konfronterade honom... Förnekade att han gjort en sådan sida osv..

    Vad hade ni gjort i min situation?

  • Svar på tråden Är dejtningsajter otrohet enligt er?
  • Donizetti

    Stopp lite. Är han med på fb? I så fall har han inte lagt till sig själv på Twoo. Jag med flera har blivit tillagda där för att vi oskyldigt klickat på en länk på fb, ser ut som en inbjudan från en vän och vips är man med på Twoo.

  • Donizetti

    Det verkar som om Twoo hijackar bilder från fb och andra bilder från nätet på en själv för både jag och min man är med med bilder på Twoo utan att ha gjort ett dugg. Och vi står som singlar.

  • Anonym (Huggkubb)

    Hur vet du att han är med där? Och vad gjorde du där då??

  • Donizetti
    Anonym (Huggkubb) skrev 2015-05-06 17:48:03 följande:

    Hur vet du att han är med där? Och vad gjorde du där då??


    Man får in på inboxen på fb att någon skrivit nåt till en och nyfiken som man är går man in och tittar.
  • Anonym (T)

    Ja jag hade tyckt det vore väldigt konstigt om min sambo ar medlem i en datingsida.

  • canim

    Var och snokade i hans mejl och såg mejl från Twoo. Har haft det väldigt bråkigt i perioder därför kollade jag igenom mejlen. Om han inte har något att dölja i son mejl så är det no problem! Han får kolla igenom min telefon och allt när han vill för jag har inget att dölja!

  • canim
    Donizetti skrev 2015-05-06 17:17:48 följande:

    Stopp lite. Är han med på fb? I så fall har han inte lagt till sig själv på Twoo. Jag med flera har blivit tillagda där för att vi oskyldigt klickat på en länk på fb, ser ut som en inbjudan från en vän och vips är man med på Twoo.


    Men hur kunde han fått sin Twoo på turkiska? Han är kurd så vet inte om det finns en möjlighet att han klickat på inbjudan från en vän i Kurdistan? Tror inte Twoo finns på kurdiska och tyckte det var jävligt konstigt när han hade på turkiska.. För kurder och turkar är inte bästa världens bästa vänner ;)
  • dagon

    Läs recension från användare här:
    www.sitejabber.com/reviews/www.twoo.com

    Några citat därifrån:
    "Fake profiles... many! "real" users are hard to find."

    "I have been trying to unsubscride to no avail. I never subscribed in the first place so do not understand why I keep getting these so called matches. I have been happily married for over 30 years and do not want these sent to me."

    "This entire "service" is malware."


    canim skrev 2015-05-07 00:19:53 följande:
    Men hur kunde han fått sin Twoo på turkiska? Han är kurd så vet inte om det finns en möjlighet att han klickat på inbjudan från en vän i Kurdistan? Tror inte Twoo finns på kurdiska och tyckte det var jävligt konstigt när han hade på turkiska.. För kurder och turkar är inte bästa världens bästa vänner ;)
    För att sidan använt hans uppgifter till att skapa en fejkprofil?
    Dom kan i så fall ha ändrat lite uppgifter slumpmässigt.

    Det verkar inte vara någon sida som folk använder på riktigt. Hade han varit otrogen så skulle han använt BC, Victoria Milan eller kanske Happypancake.
  • canim
    dagon skrev 2015-05-07 02:06:51 följande:

    Läs recension från användare här:
    www.sitejabber.com/reviews/www.twoo.com

    Några citat därifrån:
    "Fake profiles... many! "real" users are hard to find."

    "I have been trying to unsubscride to no avail. I never subscribed in the first place so do not understand why I keep getting these so called matches. I have been happily married for over 30 years and do not want these sent to me."

    "This entire "service" is malware."


    För att sidan använt hans uppgifter till att skapa en fejkprofil?
    Dom kan i så fall ha ändrat lite uppgifter slumpmässigt.

    Det verkar inte vara någon sida som folk använder på riktigt. Hade han varit otrogen så skulle han använt BC, Victoria Milan eller kanske Happypancake.
    Det är ju på hans egna mejl? Hur menar du att dom har skapat en fejk profil när mejlen är hans? Förstår inte riktigt :)
  • Donizetti
    dagon skrev 2015-05-07 02:06:51 följande:

    Läs recension från användare här:

    www.sitejabber.com/reviews/www.twoo.com

    Några citat därifrån:

    "Fake profiles... many! "real" users are hard to find."

    "I have been trying to unsubscride to no avail. I never subscribed in the first place so do not understand why I keep getting these so called matches. I have been happily married for over 30 years and do not want these sent to me."

    "This entire "service" is malware."

    För att sidan använt hans uppgifter till att skapa en fejkprofil?

    Dom kan i så fall ha ändrat lite uppgifter slumpmässigt.

    Det verkar inte vara någon sida som folk använder på riktigt. Hade han varit otrogen så skulle han använt BC, Victoria Milan eller kanske Happypancake.


    Stämmer, de hittar på uppgifter om folk. Min man bor i Stockholm enligt Twoo och jag bor i Linköping. Ingen av oss bor på i de städerna Twoo har "folkbokfört" oss på.
  • dagon
    canim skrev 2015-05-07 02:53:19 följande:
    Det är ju på hans egna mejl? Hur menar du att dom har skapat en fejk profil när mejlen är hans? Förstår inte riktigt :)
    Precis så som dom andra råkat ut för det. Dom skapar bluffanvändare utifrån att någon, man själv eller Fb-kompis, klickar på en länk på Facebook och då får dom tillgång till kontoinformationen.
    Är din man bra på datorer?
    Är du bra på datorer?
    Var i hans dator hittade du uppgifterna?
  • Donizetti
    canim skrev 2015-05-06 21:13:59 följande:

    Var och snokade i hans mejl och såg mejl från Twoo. Har haft det väldigt bråkigt i perioder därför kollade jag igenom mejlen. Om han inte har något att dölja i son mejl så är det no problem! Han får kolla igenom min telefon och allt när han vill för jag har inget att dölja!


    Jag har både inboxen på fb och min Gmail nerlusad med mejl från Twoo. Har anmält det som skräppost.
  • canim
    dagon skrev 2015-05-07 14:05:37 följande:
    Precis så som dom andra råkat ut för det. Dom skapar bluffanvändare utifrån att någon, man själv eller Fb-kompis, klickar på en länk på Facebook och då får dom tillgång till kontoinformationen.
    Är din man bra på datorer?
    Är du bra på datorer?
    Var i hans dator hittade du uppgifterna?
    Inne på hans mejl i skräppost hade han fått mejl från användare som skrivit till hans profil på Twoo. Såna där mejl som går ut från twoos hemsida om någon tillexempel får in på ens sida, skriver meddelande osv.

    Han är inte bra på datorer jag är bättre!
  • Donizetti
    canim skrev 2015-05-07 15:00:05 följande:

    Inne på hans mejl i skräppost hade han fått mejl från användare som skrivit till hans profil på Twoo. Såna där mejl som går ut från twoos hemsida om någon tillexempel får in på ens sida, skriver meddelande osv.

    Han är inte bra på datorer jag är bättre!


    Jamen jag får precis likadant! Det är ju det som är grejen. Själv har jag inte skrivit en stavelse på Twoo men Twoo verkar leva ett eget liv utan inblandade interaktörer.
  • canim
    Donizetti skrev 2015-05-07 15:20:20 följande:
    Jamen jag får precis likadant! Det är ju det som är grejen. Själv har jag inte skrivit en stavelse på Twoo men Twoo verkar leva ett eget liv utan inblandade interaktörer.
    Okej:) vad skönt att det fanns en så bra förklaring till de! Tack för att du delade med dej av vad som hänt dej! Har mått förjävligt över detta plus att jag anklagat min partner och bråkat på honom över de när han sa sanningen...
  • Donizetti
    canim skrev 2015-05-07 15:46:42 följande:

    Okej:) vad skönt att det fanns en så bra förklaring till de! Tack för att du delade med dej av vad som hänt dej! Har mått förjävligt över detta plus att jag anklagat min partner och bråkat på honom över de när han sa sanningen...


    Både min man och jag var rätt tjuriga på varandra innan en fb-vän upplyste oss om att även hon blivit tillagd på Twoo och att massor med vänner fått problem i sina förhållanden tack vare detta spam
Svar på tråden Är dejtningsajter otrohet enligt er?