• Anonym (Kärri­ng!)
    Äldre 6 May 17:10
    1351 visningar
    6 svar
    6
    1351

    Jag ser att du har ett utbrott av finnar!

    Jag var inne på en kosmetikaaffär och frågade efter en parfym. Expediten som var 50+ tittar och tittar på mig och säger sen att hon ser att jag har ett utbrott av finnar och här är en mask som kan hjälpa mig för endast 89 kr. Vad fan?! Jag blev så jävla irriterad och jag är inte ens känslig ska ni veta men om en kund frågar efter en parfym och inte hudvård så kommenterar man väl inte att kunden har finnar???!!! Dessutom var det inget utbrott utan 4-5 nästan helt utläkta finnar på hakan som jag hade haft förmodligen pga mens och att jag hade testat en ny kräm och jag har känslig hy som reagerar på dom flesta krämerna. Jag blev bara så irriterad över att hon tog sig rätten att kommentera mitt utseende när jag inte frågade om det. Hur hade du reagerat om du var jag?

  • Svar på tråden Jag ser att du har ett utbrott av finnar!
  • Äldre 6 May 17:13
    #1

    Antagligen drygt. Sagt nåt i stil med att hon skulle kunna se rätt bra ut om hon gick ner några kilo/bytte frisyr/inte använde den och den färgen på makeupen. Jag bits som f*n när folk är oförskämda.

  • Anonym (H)
    Äldre 6 May 17:18
    #2

    Fy vad oförskämt, jag som har rätt mycket acne trots att jag är över 20 år hade tagit väldigt illa vid mig för det är liksom en öm punkt.

    Jag skulle sagt tillbaka att det verkar som att du har ett utbrott av rynkor och hämtat en burk anti-rynk åt tanten!

  • Äldre 6 May 17:47
    #3

    Om jag var du så hade jag ringt dit, bett att få prata med chefen och sagt att jag kände mig illa berörd av det hela. Jag hade nog inte beskrivit hur personalen såg ut/vem det var, för det känns taskigt att hänga ut någon så där. Det kan ju faktiskt vara så att personalen har fått uppmaning av butikschefen att de skall försöka tipsa om andra varor när folk frågar efter något. Det är ju förstås en förutsättning då att det är en lite större butik med flera anställda som du var inne i. Om det är en mindre butik så kan det mycket väl vara så att det är just den personalen som sade så till dig, som är den som äger affären, och i så fall hade jag nog bara struntat i att gå dit fler gånger.

  • Rakad Apa
    Äldre 6 May 17:50
    #4

    Shit vad lättkränkta en del fruntimmer är. Hon var ju bara hjälpsam.


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (Kärri­ng!) Trådstartaren
    Äldre 6 May 21:28
    #5

    Det hade varit ok att säga som hon gjorde om jag hade sagt att jag behövde hudvård för att få ordning på min dåliga hy t ex men inte när jag frågar om en parfym. Stor skillnad tycker jag. Att dom vill sälja mer har jag full förståelse för men att indirekt klanka ner på någons utseende för att göra det är inte ok nånstans. Det fanns 10 000 produkter hon hade kunnat försöka sälja utan att kommentera mitt utseende.

  • Äldre 6 May 21:45
    #6

    Om någon kommenterar att man har fått världens största finne eller herpesblåsa så är svaret skitenkelt - No shit Sherlock, eftersom jag inte har någon spegel hemma så har jag inte märkt av det själv. Trevligt men på ett lite ironiskt sätt, annars är det inget att hetsa upp sig över.

Svar på tråden Jag ser att du har ett utbrott av finnar!