• Anonym (Kaffedraken)

    Hur snabbt blev du gravid efter uttag av Mirena-spiral?

    Som rubriken lyder - hur snabbt? Själv har jag tagit ut spiralen för en dryg vecka sedan efter 5 år med spiral och utan blödningar. Har ingen koll på kroppen alls och undrar hur lång tid det tog för er att bli gravida. #galenavbebislängtan 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur snabbt blev du gravid efter uttag av Mirena-spiral?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Skulle oxå vilja se svaren, men finns ju ingen röst om man försöker :) försöker själv bli gravid efter användning av mirena spiral i 5 år. Är på 3:e försöket.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det jag kan säga är att jag kört med ägglossningsstickor och fick positivt utslag nästan exakt 2 veckor efter uttag av spiralen. Så nu håller jag tummarna för att själv kunna kryssa i snart

  • Anonym (Kaffedraken)

    Då är det bara att ligga i då ;) funderar på att köpa ägglossningstest, men försöker få till det vare dag. Har sådan lång menscykel, 32 dagar så det är ett evigt väntan på mensen (som man inte vill ska komma!) Är det någon som röstat? :) Är det ditt första försök till att få barn? Hur många år är du? Oj många frågor... :p lycka till iaf!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej! Nej, ingen har röstat än tyvärr Rynkar på näsan.  Jag har två barn sedan tidigare och detta blir vårt första försök. Hur många barn har du? När har du BIM nästa gång? Segt med en lång cykel, min var tidigare 28 dagar, men svårt att veta nu när jag inte haft mens på 5 år Glad. Verkar dock vara 28 dagar om jag räknar blödningen efter spiralen som mens.  Lycka till du med Glad!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har BIM 3 juni, så tror jag har ÄL om en vecka. Kanske borde köpa ÄL test men har man sex ofta så borde man ju inte behöva ;) Men vore skönt att veta när man har ÄL. 14 dagar innan mens har nästan alla. Så beroende hur lång cykel man har så faller de in mellan dag 10-20 dagar efter mensens första dag. Du kan ju skriva hur det går för dej :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Absolut, BIM 26 maj! Glad Har du haft spiral, Hamburgaren? Håller tummarna för dig! Jag använde mest ÄL-stickor eftersom det var vår första gång efter spiralen och jag visste inte om jag ens skulle hoppas denna gång... Glad Men ÄL-stickor kan ju såklart bli ett stressmoment också för vissa har jag förstått...

  • Anonym (Kaffedraken)

    88 är Hamburgaren :p Låter som jag älskar hamburgare, det gör jag inte, bor i Hamburg :p Jag försöker utan stickor denna månad, har börjat att testa att mäta tempen varje morgon, den ska ju öka när man har ÄL. Skoj att se om det fungerar :) Använder en app som heter Natural Cycles, gratis första månaden. Verkar bra :) spana in den :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Gick inte på första försöket, fick mens idag, 4 dagar för tidigt. Så då vet ni det i alla fall. Nya tag nästa månad Glad

  • Anonym (Kaffedraken)
    Hamburgaren skrev 2015-05-13 14:12:26 följande:

    Jag har BIM 3 juni, så tror jag har ÄL om en vecka. Kanske borde köpa ÄL test men har man sex ofta så borde man ju inte behöva ;) Men vore skönt att veta när man har ÄL. 14 dagar innan mens har nästan alla. Så beroende hur lång cykel man har så faller de in mellan dag 10-20 dagar efter mensens första dag. Du kan ju skriva hur det går för dej :)


    Har oxå bim den 3/6 eller kanske den 5/6. Så lycka till.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej!

    Tränger in här istället!

    Har bim om tre dagar,neg gravtest blev det idag iallafall.. Har inte ens symptom,aja vi får se vem som

    Plussar snart hoppas vi alla plussar nu i dagarna

    ÄL- 16/5-2015

    Mf 31/3-2015

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tog ut min spiral efter sju år. Den satt för länge, jag vet. Den togs ut i december-14 och jag blev gravid i början av april. Min man reser mycket så har inte varit hemma hela tiden och vi har inte haft koll på ägglossning så har inte direkt "försökt". Verkade som att kroppen ändå ställde om sig hyfsat fort :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack för ditt svar attid89! Jättebra att få in lite siffror. Klickade du i statistiken?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Bodrum skrev 2015-05-28 18:27:57 följande:

    Tack för ditt svar attid89! Jättebra att få in lite siffror. Klickade du i statistiken?


    Jajamensan! Min mens blev regelbunden med en gång. Blödde ingenting när jag tog ut den. Mensen kom typ efter två dagar (trodde först det var blödningar pga spiralen) men det var en mens. Sen har cykeln varit på exakt 28 dagar, precis som innebär jag satte in spiralen. Kan nästan säga klockslag när mensen skall komma ;)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Alltså helt sjukt, men verkar inte vara mens jag hade... Test från imorse visade



    Alltså första försöket!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Bodrum skrev 2015-05-29 08:07:04 följande:

    Alltså helt sjukt, men verkar inte vara mens jag hade... Test från imorse visade

    Alltså första försöket!


    Grattis :)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack! Fast lite skumt eftersom jag hade mens förra veckan. Eller trodde det i allafall. Antingen var det ett missfall eller blödning av annan anledning och då är jag ju gravid.

Svar på tråden Hur snabbt blev du gravid efter uttag av Mirena-spiral?