• Anonym (Sammanbrott)

    Gravid med grannen?

    Okej, jag har ett sammanbrott. Jag har idag tagit ett positivt graviditets test, trots piller. Jag har dock haft "sex" med en annan också under en fest men det blev inge bra, han va inte hård & vi båda va riktigt berusade.

    Men iallafall, jag tror till 99% att det är grannen då jag låtit han komma i mig var & varannan gång. Kört med kondom i början men skippade det & använde bara mina piller nu.

    Vi har en väldigt bra relation, han säger att han älskar mig & gör så extremt söta saker, köper påskliljor (favorit) & kommer med blåbär efter att ha nämnt det kvällen innan osv osv.

    Jag babblar iväg. Han vet om graviditeten men är militär på övning så kan inte ringa & kommer hem först på lördag natt. Han har skrivit saker som "Jag vet (mitt namn). Om det e nåt e det bara och säga till. Jag finns för dig och kommer alltid och göra ?" & "Ja jag vet och jag mår sjukt dåligt för du har så mycket tyngd på dig :(" osvosv. Han är en väldigt söt människa...

    Jag va helt inne på abort innan men nu under kvällen har jag börjat tveka, har en son sen innan på snart 4 år & hade varit underbart med en till.. Men jag vill inte förstöra någons liv. vi har trots allt inte känt varandra så länge, vi är inte tillsammans även om vi lika väl kunde varit det & jag har liksom inte ens träffat hans föräldrar, endast syskon.

    Han vet inte om att jag tvekar till abort men nämner själv inte abort. Har dock blodigt sagt innan att om jag skulle bli gravid så skulle jag ta bort det & det kommer jag nog också göra om han ber mig.

    Tips? Råd?

  • Svar på tråden Gravid med grannen?
  • Anonym (Johanna)

    Jag skulle antagligen prata med honom och fatta ett gemensamt beslut. Jag skulle tveka till att skaffa barn om inte den andra föräldern ville ha barnet för barnets skull.

  • Anonym (Ts)

    Jag har idag botat abort tid, till den 20, grannen är stöttande vad som än beslutas men känns ändå som detta är bäst, tror dock han blev lite besviken. Han är som sagt militär & på övningar stup i kvarten... Kommer hem på söndag kväll tydligen & ska ringa så fort han får chansen, men med 2timmars "fri tid" per dag så förstår jag att han behöver de till att sova efter att slita hela dagen med få energi källor.

  • inte lätt att vara kund

    Det låter som han är en riktigt trevlig kille som verkligen bryr sig

    Du har tagit ett otroligt modigt och vuxet beslut

    Jag önskar du all lycka och jag hoppas verkligen det blir ni

    Kanske till och med en liten

    Styrde kramar till er!

Svar på tråden Gravid med grannen?