• traveler

    Är man skyldig en förklaring?

    Många känner säkert igen sig. Sexlusten ligger på sparlåga. Man är inte lika sugen som man kanske var förut. I värsta fall så vill man inte ha sex alls! När bara den ena känner minskad lust så är risken stor att det skapar problem i förhållandet. Den som har minskad lust har oftast minskad lust att också förklara varför han/hon känner på det viset. Man blir lite sluten och vill helst inte förklara sig.

    Efter hur lång tid av uteblivet sex anser ni att man kanske måste ta sig en funderare om sin sexuella framtid med sin partner? Det här handlar alltså inte om att man någon gång då och då säger att man inte har lust för stunden. Om man har haft ett någorlunda aktivt sexliv med sin partner och så tappar man av någon anledning sexlusten och sexet uteblir flera månader ja, kanske t.o.m. år. Är man i sådant fall skyldig att fundera över varför man känner som man gör och förstå den andra partnerns frustration?

    Svara subjektivt vad du tycker, det finns inget generellt svar på den här frågan.

  • Svar på tråden Är man skyldig en förklaring?
  • Anonym (Lite ledsen)

    Jag tycker absolut man ska förklara för sin partner varför man inte känner någon lust. sedan är det ju upp till partnern om denne accepterar att leva utan sex i förhållandet. Jag är själv i den situationen nu.. Min partner har tappat lusten. Jag vet inte hur länge till jag orkar faktiskt, det är snart 5 månader sedan vi hade sex sist. Min sambo vet om min frustration men säger att han inte kan göra något åt situationen nu.

  • traveler
    Anonym (Lite ledsen) skrev 2015-05-06 22:02:12 följande:

    Jag tycker absolut man ska förklara för sin partner varför man inte känner någon lust. sedan är det ju upp till partnern om denne accepterar att leva utan sex i förhållandet. Jag är själv i den situationen nu.. Min partner har tappat lusten. Jag vet inte hur länge till jag orkar faktiskt, det är snart 5 månader sedan vi hade sex sist. Min sambo vet om min frustration men säger att han inte kan göra något åt situationen nu.



    Efter den tiden tycker jag också att man måste rannsaka sig själv
  • Anonym (Varit där)

    Man måste prata med varandra om varför man inte vill ha sex så man kan lösa problemet.

    Sedan skulle jag säga att det finns två typer av ovilja. Den ena är temporär och kan bero på extra mycket att göra, något allvarlig har hänt t.ex. nära släktigt har dött, ekonomiska problem, sjukdom osv. Detta kan iof vara i månader eller tom år.

    Det värre typen är när man är på helt olika plan sexuellt, den ene vill varje dag eller i alla fall flera gånger per veckan, och den andra nöjer sig med en gång i kvartalet.

    Om man är på helt olika plan och den andra inte är intresserad av att försöka ändra på sig får man ta sig en funderar på om det är värt att leva utan eller med betydligt mindre sex än man vill eller om man skall bryta up och börja om.

    /V

  • traveler
    Anonym (Varit där) skrev 2015-05-06 22:21:23 följande:

    Man måste prata med varandra om varför man inte vill ha sex så man kan lösa problemet.

    Sedan skulle jag säga att det finns två typer av ovilja. Den ena är temporär och kan bero på extra mycket att göra, något allvarlig har hänt t.ex. nära släktigt har dött, ekonomiska problem, sjukdom osv. Detta kan iof vara i månader eller tom år.

    Det värre typen är när man är på helt olika plan sexuellt, den ene vill varje dag eller i alla fall flera gånger per veckan, och den andra nöjer sig med en gång i kvartalet.

    Om man är på helt olika plan och den andra inte är intresserad av att försöka ändra på sig får man ta sig en funderar på om det är värt att leva utan eller med betydligt mindre sex än man vill eller om man skall bryta up och börja om.

    /V



    Helt rätt. Sen undrar jag litegrann. Om man nu nöjer sig med sex en gång per halvår eller något i den stilen så lär man ju knappast gråta floder om man inte hade sex alls.
Svar på tråden Är man skyldig en förklaring?