• Nimmi

    ultraljud v10+3

    Hej
    Ska på tidigt ultraljud på fredag, då är jag i vecka 10+3. Har aldrig gjort tidigt ultraljud innan. Vad är det dom kollar på ?

  • Svar på tråden ultraljud v10+3
  • Fian88

    Dom kollar väl framförallt om där finns ett embryo och att allt ser bra ut! Mäter för att försöka beräkna vilken vecka du är i. Vet inte om dom mäter nackspalt som dom gör på kub-ultraljud, tror det är för tidigt för det. Lycka till

  • Syllin

    Jag har idag bokat in ett ultraljud, då kommer jag vara i vecka 10-11. Hon berättade att vid den tiden är alla organ färdiga men fortfarande odugliga. Dem kollar ben och armar och även magsäck och njurar (tror jag det var) och lite andra saker också.

    Följ gärna min graviditet i min blogg som jag har tillsammans med min vän som kämpar för att få sitt plus.

    WWW.MammaPrat.blogg.se


  • Nimmi
    Fridisen26 skrev 2015-05-07 11:38:18 följande:

    Från mitt ultraljud igår i 10+4! phpiyz0Tb02945.jpg


    Gud va fint. <3
  • Nimmi

    Var på ultraljudet idag. Barnmorskan fick ingen tydlig bild på bebisen men hon kunde se hjärtat slå.

    Fick läkar tid till 19/5 dom ska kolla detaljerad

  • Nimmi
    Fridisen26 skrev 2015-05-08 10:04:59 följande:

    Kunde hon mäta vilken vecka du var i då? :)


    Nej
  • Fridisen26

    Okej <3 hoppas du får mer svar på läkartiden! Kan det vara så att du är mkt tidigare gången än du tänkt? Isåfall är det svårt att se något än.. Håller tummarna för dig! ??

  • Nimmi
    Fridisen26 skrev 2015-05-08 11:36:13 följande:

    Okej <3 hoppas du får mer svar på läkartiden! Kan det vara så att du är mkt tidigare gången än du tänkt? Isåfall är det svårt att se något än.. Håller tummarna för dig! ??


    Tack.

    Asså jag vet faktist inte. Har alltid haft regelbundet mens.

    Hon fångade bebisen 1-2 ggr på skärmen, men hon sa att det var för dålig bild. Bebisen kan vara mindre än 10 veckor sa hon då
  • Fridisen26

    Okej! Låter som barnmorskan var så jätte engarerad.. Hade jag varit du så hade jag gjort ett nytt vul privat så fort som möjligt så du verkligen får svar på alla dina frågor ! :)

    Om hon såg någonting så såg hon ju någonting! Alltid något <3

Svar på tråden ultraljud v10+3