• Anonym (It takes 2 to Tango)

    Vill "hora runt"

    Jag är 23 år gammal idag och har varit i ett förhållande sen jag var 15. Jag blev av med oskulden med min pojkvän, och har bara haft sex med honom.

    Alla mina tjejkompisar är singlar, och ingen har haft ett långvarigt förhållande. När dom sitter och berättar om sina "erövringar", KK, krogragg och liknande sitter jag tyst. Jag har aldrig upplevt sånt.

    Är det fel att vilja "vara som alla andra" i min ålder? Eller som samhället skulle kalla det: hora runt?

    Jag och min partner har det bra, men det känns som att någonting fattas. Jag är livrädd för att gå miste om någonting på sexväg, om vi är tillsammans resten av livet. Jag vet inte varför, men jag vill också kunna få krogragg, åka på kryssningar med mål att ha sex osv.

    Jag vill inte göra slut, jag har det tryggt med honom. Men jag tänker inte vara otrogen heller. Så det känns lite som pest eller kolera. Vi lever tryggt och har det bra ihop, har framtidsvisioner tillsammans osv osv. Men jag känner att jag inte är redo för "mer", innan jag också fått leka av mig lite. Är det här normalt? Är jag konstig eller otacksam?

    Reflektioner på detta?

  • Svar på tråden Vill "hora runt"
  • radwanska

    "Hora runt" säger folk så? Det låter illa. Ligga runt låter bättre. Jag tycker inte du låter konstig, men om det verkligen känns som pest eller kolera att stanna i förhållandet eller att vara otrogen så låter det ju som du bör göra slut? Jag antar att det ändå inte känns så illa för du säger att ni har det bra. Kanske ni kan experimentera på det sexuella planet också om du känner att det finns mer att hämta där.

    Precis som du är avundsjuk på dina kompisar kanske de är avundsjuka på dig för att du har en pojkvän?

    Rannsaka dig själv och kom fram till vad du ska satsa på just nu, förhållandet eller singel-liv. Och oavsett vad du väljer nu så kan du ändra på det senare. Du behöver inte gå miste om någonting.

  • Fjäril kär

    jag reagerar på ordet "tryggt" i det du skriver. Känns mer som att du berättar om att du bor med en  kompis eller liknande.

    Är han din stora himlastormande kärlek?  Delar du hans framtidsdrömmar för att det känns tryggt eller för att det verkligen är med honom och hans kärlek du vill leva med? 

    Känns det som att du på riktigt missar något med att vara ihop med honom så kanske det helt enkelt är dags att göra slut.  Vem vet, du kanske hittar den där riktigt stora passionen därute nånstans och som kan ge dig det där du tycks sakna.  Det vet du inte förrän du provar. 

Svar på tråden Vill "hora runt"