• Anonym (Lycklig sate)

    Lyxproblem, hur hinner man med barnet?

    Vi har fått ett lyxproblem

    I samband med att min fru blev gravida tog vi beslutet att börja träna och försöka bibehålla våra kroppar så gott det går.

    Det hela resulterade i en otrolig mängd positiva saker.

    Min fru gick ner ca 20kg (jag 15) och är nu otroligt fast och fin i kroppen, fick inte en enda bristning och liknar mer en tjej från en photoshopad karltidning än en nybliven småbarnsmamma.

    Själv lyxade jag till kroppen med och har även jag en fastare kropp med synliga muskler.

    Detta har verkligen Kickat igång vårat förhållande även om vi blir smått ruinerade på att två nya gaderober behöver köpas.

    Men så till problemet.

    Vårat sexliv har även det fått sig en ordentlig kick, vi har sex så ofta vi hinner med.

    Frun har blivit otroligt tight Därnere vilken innebär att jag kommer fortare och vi lär köra igen så att hon ska få komma.

    Allt med vårat sexliv har blivit så otroligt fantastiskt, det är riktigt Spännande att sitta på jobbet och fundera på vad vi kommer göra idag.

    Möts vi i hallen? Kommer vi ha leksaker? Kommer hon dyka över mig idag igen?

    Vi bokstavligen äter upp varandras kroppar.

    Såg nu på The wonder weeks att vi väntar oss en gnällig period med bebisen Igen.

    Hur löser man det på bästa sätt så vi kan bibehålla vårat sexliv?

    Är det okej att skaffa babymonitor Och flytta ner bebisen i källaren (har inrett rum där)..

  • Svar på tråden Lyxproblem, hur hinner man med barnet?
  • Anonym (Varför?)

    Varför ha bebisen i källaren? Sover bebisen är det ju bara att ha sex i ett annat rum med stängd dörr. Eller ni tänkte lämna en ledsen bebis själv i källaren så ni kan knulla?

  • Underhill

    wonder weeks!?...tänk om man haft det när det begav sig :)...men tänk om det inte stämmer. Vad gör ni då? I ärlighetens namn så förstår jag inte de som väljer att ha sin bebis/sitt barn brevid sig eller tätt intill om nätterna en längre tid än de första veckorna, så varför inte. Även om "källaren" låter lite kallt och rått i din beskrivning. Är det inrett och varmt så lär det säkert funka hur bra som helst. Varför skulle det inte göra det? Såvida det inte är ljudisolerat, så lär ni höra och märka att knodden låter/skriker även utan monitor, men känner ni er tryggare med den nya tekniken, så kör på :)


    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Lycklig sate)

    Vi har sex över hela huset och vill ej störa barnet med allt oljud.

    Därav jag funderade på babymonitor så vi hör honom?

    Sedan undrar jag om det finns något mer lättsövande sätt att få barnet att somna om/somna på...

    Igår fick vi hålla på en halvtimme med att få honom att somna. Slutade med att vi fick lägga honom i sin säng.

    Annars har han på senaste tiden fått sova i vagnen så vi kunnat putta ut honom i tvättstugan när vi kör igång.

  • Underhill
    Anonym (Lycklig sate) skrev 2015-05-07 07:53:02 följande:

    Vi har sex över hela huset och vill ej störa barnet med allt oljud.

    Därav jag funderade på babymonitor så vi hör honom?

    Sedan undrar jag om det finns något mer lättsövande sätt att få barnet att somna om/somna på...

    Igår fick vi hålla på en halvtimme med att få honom att somna. Slutade med att vi fick lägga honom i sin säng.

    Annars har han på senaste tiden fått sova i vagnen så vi kunnat putta ut honom i tvättstugan när vi kör igång.


    Skulle tro att ert lugn som föräldrar funkar bäst när ni låter det ta den tid det tar för knodden att somna. Fantastiskt kul för er att ni fått fart på det intima :) 
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (!!!)
    Anonym (Lycklig sate) skrev 2015-05-07 07:53:02 följande:

    Vi har sex över hela huset och vill ej störa barnet med allt oljud.

    Därav jag funderade på babymonitor så vi hör honom?

    Sedan undrar jag om det finns något mer lättsövande sätt att få barnet att somna om/somna på...

    Igår fick vi hålla på en halvtimme med att få honom att somna. Slutade med att vi fick lägga honom i sin säng.

    Annars har han på senaste tiden fått sova i vagnen så vi kunnat putta ut honom i tvättstugan när vi kör igång.


    Du menar på allvar att ni ser era egna behov före ert barn. Stackars unge.
  • Underhill
    Anonym (!!!) skrev 2015-05-07 08:08:05 följande:
    Du menar på allvar att ni ser era egna behov före ert barn. Stackars unge.
    Jag uppfattar det mer som det försöker hitta en bra balans i det hela även om jag kan hålla med om att trådstarten lutar lite mer åt egna behovet än barnets :)...men herregud vad bra många relationer hade mått om fler gjorde som de gör!
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (!!!)
    Underhill skrev 2015-05-07 08:13:18 följande:
    Jag uppfattar det mer som det försöker hitta en bra balans i det hela även om jag kan hålla med om att trådstarten lutar lite mer åt egna behovet än barnets :)...men herregud vad bra många relationer hade mått om fler gjorde som de gör!
    E vi överens så kör vi
    Ja och hur många försummade barn det skulle finnas. Är det bra menar du? Dom gnäller för att barnet tog en halvtimme på sig att somna. Vidrigt och enligt mig är detta ett fall för soc.
  • Anonym (!!!)

    Hur ska nu göra sen när barnet är äldre och inte har samma behov av sömn längre? Ska ni knulla framför det? Och ni hade ju TVÅ barn!? Vad för det andra? Sitter inlåst i ett rum så ni ska kunna pippa? Medans lillebror sitter i källaren?! Är det ingen annan som reagerar på att detta är hemskt. Ni borde fan inte ha barn alls sjuka människor.

  • Underhill
    Anonym (!!!) skrev 2015-05-07 08:21:05 följande:

    Hur ska nu göra sen när barnet är äldre och inte har samma behov av sömn längre? Ska ni knulla framför det? Och ni hade ju TVÅ barn!? Vad för det andra? Sitter inlåst i ett rum så ni ska kunna pippa? Medans lillebror sitter i källaren?! Är det ingen annan som reagerar på att detta är hemskt. Ni borde fan inte ha barn alls sjuka människor.


    Sansa sig! Tycker du tolkar in alldeles för mycket här utan att veta bättre! Troll!
    E vi överens så kör vi
  • Fjäril kär
    Fjäril Vingad skrev 2015-05-07 08:46:41 följande:

    Det är inget problem. Barnet är prio ett. Knulla kommer i andra hand. Lös det.


    Just precis så. På allvar, hur tror du andra med samma lust gör i sina liv?

    Ni har väl hela nätterna på er?
  • Underhill

    Vad är det som säger att barnet INTE är prio ett?...seriöst! Hade det varit en kvinna som skrev denna TS hade det varit annat ljud i skällan.

    Som sagt, härligt att höra TS att ni har sådan lust till varandra!!!


    E vi överens så kör vi
  • Anonym (wtf?)
    Underhill skrev 2015-05-07 09:24:34 följande:
    Vad är det som säger att barnet INTE är prio ett?...seriöst! Hade det varit en kvinna som skrev denna TS hade det varit annat ljud i skällan.

    Som sagt, härligt att höra TS att ni har sådan lust till varandra!!!

    Finns nog ingen kvinna som ens skulle skriva så. Slänga ner barnet i ett rum i källaren för att man ska kunna ha sex?

    Hur man hinner med barnet? Frågan borde väl vara...Hur man hinner med sex?

    Usch, vad arg jag blir!
  • Underhill
    Anonym (wtf?) skrev 2015-05-07 10:14:02 följande:

    Finns nog ingen kvinna som ens skulle skriva så. Slänga ner barnet i ett rum i källaren för att man ska kunna ha sex?

    Hur man hinner med barnet? Frågan borde väl vara...Hur man hinner med sex?

    Usch, vad arg jag blir!
    Du översatte just FLYTTA till SLÄNGA och tog för givet att källaren är kall och grå och väldigt ogästvänlig. Missade frågan om hur man hinner med barnet i trådstarten. Vart hittade du den? Tycker det låter hur trevligt som helst och tolkar det inte alls som att barnet far illa av detta på något vis. Tolkar det heller inte som att TS sätter barnet i andra hand. Tror snarare att denna situation gynnar barnet än mer om man jämför det med sura miner och gräl hit och dit för att det intima sätts helt åt sidan :)
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Eh)
    Underhill skrev 2015-05-07 10:19:43 följande:
    Du översatte just FLYTTA till SLÄNGA och tog för givet att källaren är kall och grå och väldigt ogästvänlig. Missade frågan om hur man hinner med barnet i trådstarten. Vart hittade du den? Tycker det låter hur trevligt som helst och tolkar det inte alls som att barnet far illa av detta på något vis. Tolkar det heller inte som att TS sätter barnet i andra hand. Tror snarare att denna situation gynnar barnet än mer om man jämför det med sura miner och gräl hit och dit för att det intima sätts helt åt sidan :)
    E vi överens så kör vi
    Eh I RUBRIKEN står det "hur hinner man med barnet"
  • Anonym (wtf?)
    Underhill skrev 2015-05-07 10:19:43 följande:
    Du översatte just FLYTTA till SLÄNGA och tog för givet att källaren är kall och grå och väldigt ogästvänlig. Missade frågan om hur man hinner med barnet i trådstarten. Vart hittade du den? Tycker det låter hur trevligt som helst och tolkar det inte alls som att barnet far illa av detta på något vis. Tolkar det heller inte som att TS sätter barnet i andra hand. Tror snarare att denna situation gynnar barnet än mer om man jämför det med sura miner och gräl hit och dit för att det intima sätts helt åt sidan :)

    Du kan ju börja med att se vad rubriken är.

    Och man måste väl inte flytta ner en bebis i källaren för att ha sex? Sex kan man ha ändå och som många skriver, man har ju hela natten på sig. Är ju verkligen att förstora upp ett så kallat problem.

    Det spelar väl ingen roll om källaren är ogästvänlig eller inte, jag tycker man ska ha barnen i närheten så man snabbt kan ingripa om något händer.
  • Underhill
    Anonym (wtf?) skrev 2015-05-07 10:36:32 följande:

    Du kan ju börja med att se vad rubriken är.

    Och man måste väl inte flytta ner en bebis i källaren för att ha sex? Sex kan man ha ändå och som många skriver, man har ju hela natten på sig. Är ju verkligen att förstora upp ett så kallat problem.

    Det spelar väl ingen roll om källaren är ogästvänlig eller inte, jag tycker man ska ha barnen i närheten så man snabbt kan ingripa om något händer.
    Jepp, du kan tolka rubriken på två sätt. Hur hinner man ha mycket sex med bebis i farten...alltså hur skapar man så mkt tid till sex som möjligt utan att prioritera bort barnet i fråga! Eller just så som du väljer att tolka det. Hur skall vi hinna med så mkt sex vi vill ha nu när vi har valt att skaffa det jobbiga barnet i fråga. Om vad kan hända om förutsättningarna finns där? Tanken är att barn skall lära sig att successivt klara sig själva, missförstå mig rätt här, och hur man väljer att göra det och av vilken anledning lämnar jag gladeligen till dem som har barnet :) Vad är rätt och fel menar du? Vi väljer att göra olika och huvudsaken är när allt kommer omkring att just DU trivs och mår bra med hur du väljer att göra eller som TS i detta fall väljer att göra. Tror du på fullaste allvar att TS skiter i ungen sin i detta fall? Inget jag läser inte i detta hur som helst :)
    E vi överens så kör vi
  • MammAmma

    Menar du inte 'hur hinner man med sexet', TS? Det är skillnad på att undra hur man ska hinna med att ha så mycket sex man önskar när man har barn att ta hand om, än att undra hur man ska hinna med att ta hand om barn för att man vill ha sex.

  • Underhill
    MammAmma skrev 2015-05-07 13:29:17 följande:

    Menar du inte 'hur hinner man med sexet', TS? Det är skillnad på att undra hur man ska hinna med att ha så mycket sex man önskar när man har barn att ta hand om, än att undra hur man ska hinna med att ta hand om barn för att man vill ha sex.


    precis :)
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Spyr)

    Soc nästa kanske? Ni låter inte som några bra föräldrar som tycker ert PIPPANDE är viktigare än era barn. Fy jag spyr.

Svar på tråden Lyxproblem, hur hinner man med barnet?