• Äldre 7 May 15:48
    3489 visningar
    75 svar
    75
    3489

    Tråd för oss unga och gravida.

    Tänkte se om jag kunde hitta några andra att dela tankar med. Finns de fler där ute som är unga och gravida? Helst under 22 då alltså.

    Jag är 17 år. Väntar mitt första barn tillsammans med min pojkvän, vi bor tillsammans och har fast inkomst. Än så länge är jag ganska tidigt gravid. Bebis borde komma slutet på december/början på januari. Ska på ett tidigt ultraljud om 2 veckor för att se exakt :) Men det vore roligt att ha några stycken att dela tankar med! Graviditeten var inte planerad men väldigt välkommen ändå nu då vi har bra förutsättningar för att ta hand om ett barn.
    Hoppas det finns några som har lust att prata :)

  • Svar på tråden Tråd för oss unga och gravida.
  • kara
    Äldre 7 May 16:51
    #1

    Hej, jag är 21, hinner precis fylla 22 innan bebben kommer. 

    När dom på jobbet fick reda på att jag var gravid fick jag sparken så min och min sambos ekonomi försvann helt då pojkvännen va arbetslös. Han har dock fixat jobb nu över sommaren och kanske hösten. Det är ganska skrämmande att inte riktigt veta hur våran ekonomi kommer se ut. Jag är i vecka 13 (12+4)

    Samma hos oss så var graviditeten inte planerad men inte oönskad! :) 
    Har haft en ganska jobbig vecka då alla mina symptom försvann och jag känner mig inte riktigt fullt gravid längre. Ska inte på RUL förens i slutet av juni. 

    Grattis förresten! :) 

  • Äldre 7 May 16:55
    #2
    kara skrev 2015-05-07 16:51:24 följande:

    Hej, jag är 21, hinner precis fylla 22 innan bebben kommer. 

    När dom på jobbet fick reda på att jag var gravid fick jag sparken så min och min sambos ekonomi försvann helt då pojkvännen va arbetslös. Han har dock fixat jobb nu över sommaren och kanske hösten. Det är ganska skrämmande att inte riktigt veta hur våran ekonomi kommer se ut. Jag är i vecka 13 (12+4)

    Samma hos oss så var graviditeten inte planerad men inte oönskad! :) 
    Har haft en ganska jobbig vecka då alla mina symptom försvann och jag känner mig inte riktigt fullt gravid längre. Ska inte på RUL förens i slutet av juni. 

    Grattis förresten! :) 


    Åh vilken jobbig situation att du blev av med jobbet. Var det för att du är gravid? Har för mig att det är olagligt(?) att göra så. Tror jag läste de här någonstans för inte så länge sedan. Jobbigt, kan du inte be om ett tidigare ultraljud eftersom du verkar orolig? Det borde du ju få!

    Tack så mycket och grattis själv! :)
  • kara
    Äldre 7 May 17:09
    #3
    Flisan97 skrev 2015-05-07 16:55:27 följande:
    Åh vilken jobbig situation att du blev av med jobbet. Var det för att du är gravid? Har för mig att det är olagligt(?) att göra så. Tror jag läste de här någonstans för inte så länge sedan. Jobbigt, kan du inte be om ett tidigare ultraljud eftersom du verkar orolig? Det borde du ju få!

    Tack så mycket och grattis själv! :)
    Jätte jobbig situation. Officiellt så är anledningen att min hälsa gjorde så jag inte kunde jobba kvar. Jag fick sparken två dagar innan jag skulle få ett sjukintyg. Men den riktiga anledningen är ju för att jag är gravid. 
    Jag funderar på att ringa imorn och kolla om jag kan få ett tidigare ultraljud. 

    Tack! 
    Hur tänker ni kring att berätta för folk? 
  • Äldre 7 May 17:16
    #4
    kara skrev 2015-05-07 17:09:39 följande:
    Jätte jobbig situation. Officiellt så är anledningen att min hälsa gjorde så jag inte kunde jobba kvar. Jag fick sparken två dagar innan jag skulle få ett sjukintyg. Men den riktiga anledningen är ju för att jag är gravid. 
    Jag funderar på att ringa imorn och kolla om jag kan få ett tidigare ultraljud. 

    Tack! 
    Hur tänker ni kring att berätta för folk? 
    Ja försök fixa ett tidigare ultraljud! Vart i Sverige bor ni?

    Vet inte. Tänker vänta tills det syns iallafall, är rädd hur folk ska reagera. Jag fyller 18 i år och känner mig betydligt äldre än vad jag är, har en annan syn på livet än andra i min ålder liksom. Men det förstår ju inte folk och är berädd på en hel del dömande. Tyvärr :/

    Ni då? Har ni berättat för någon?
  • kara
    Äldre 7 May 17:24
    #5
    Flisan97 skrev 2015-05-07 17:16:17 följande:
    Ja försök fixa ett tidigare ultraljud! Vart i Sverige bor ni?

    Vet inte. Tänker vänta tills det syns iallafall, är rädd hur folk ska reagera. Jag fyller 18 i år och känner mig betydligt äldre än vad jag är, har en annan syn på livet än andra i min ålder liksom. Men det förstår ju inte folk och är berädd på en hel del dömande. Tyvärr :/

    Ni då? Har ni berättat för någon?
    Jag bor i jämtland! Har hört att man bara får ett ultraljud här uppe. :( 

    Så har jag känt också, många av mina kompisar har sagt det också att dom tycker att jag är så mogen och så. Haha, kanske inte alltid lika kul att vara. Men jag trivs med att vara ansvarsfull och så! 

    Jag är också rädd för folk kommer att döma mig. Vågar inte gå och kolla på mammakläder på stan tex. 

    Vi har berättat för familjen och närmaste släkten. Jag har även berättat för mina nära kompisar. Har varit glatt överraskad över hur alla ar reagerat! Klart dom säger att 'ja ni är ju ung' men efter det följer alltid 'men det kommer bli bra'. Mamma började gråta för att hon vart så glad! (hon bor utomlands så jag var tvungen att berätta på skype)

    Hoppas att det kommer gå lika bra för er och att ni har folk som stöttar er! :)
  • Äldre 7 May 17:32
    #6

    Jag har precis fyllt 23 så jag kanske är för gammal (omg vad gammal man känner sig fort) för tråden ;P är i allafall gravid i 6 månaden och väntar en liten i augusti. Inte planerat men väldigt älskad bebis ^^

  • Äldre 8 May 10:20
    #7
    Flisan97 skrev 2015-05-07 15:48:06 följande:

    Tänkte se om jag kunde hitta några andra att dela tankar med. Finns de fler där ute som är unga och gravida? Helst under 22 då alltså.

    Jag är 17 år. Väntar mitt första barn tillsammans med min pojkvän, vi bor tillsammans och har fast inkomst. Än så länge är jag ganska tidigt gravid. Bebis borde komma slutet på december/början på januari. Ska på ett tidigt ultraljud om 2 veckor för att se exakt :) Men det vore roligt att ha några stycken att dela tankar med! Graviditeten var inte planerad men väldigt välkommen ändå nu då vi har bra förutsättningar för att ta hand om ett barn.
    Hoppas det finns några som har lust att prata :)


    Vilken vecka är du i? :)


     


    Plussade för en vecka sedan med andra barnet och blev 20 tidigare i år. Fick min första när jag var 16. Har bf runt 3-5 januari beroende på hur man räknar. Ska på tidigt VUL 21 maj så då får vi se :)

  • Äldre 8 May 10:42
    #8
    -1
    Tamses skrev 2015-05-08 10:20:36 följande:

    Vilken vecka är du i? :)


     


    Plussade för en vecka sedan med andra barnet och blev 20 tidigare i år. Fick min första när jag var 16. Har bf runt 3-5 januari beroende på hur man räknar. Ska på tidigt VUL 21 maj så då får vi se :)


    Vilken vecka jag är i är oklart haha! Tror jag är vecka 6 (5+2) idag. Ska också på VUL 21 maj för att se exakta veckor och dagar. Kul med samma dag haha! Enligt appen har jag BF 5 januari så våra kommer komma ganska nära varandra då:)
  • Äldre 8 May 10:51
    #9
    Flisan97 skrev 2015-05-08 10:42:46 följande:
    Vilken vecka jag är i är oklart haha! Tror jag är vecka 6 (5+2) idag. Ska också på VUL 21 maj för att se exakta veckor och dagar. Kul med samma dag haha! Enligt appen har jag BF 5 januari så våra kommer komma ganska nära varandra då:)

    Då är vi på samma, är också i 5+2 , så kul!


    Hur mår du just nu då? Har det börjat sjunka in att du är gravid?

  • Äldre 8 May 11:04
    #10
    Tamses skrev 2015-05-08 10:51:29 följande:

    Då är vi på samma, är också i 5+2 , så kul!


    Hur mår du just nu då? Har det börjat sjunka in att du är gravid?


    Men åh vad kul! :D

    Ehm, psykiskt känns det ganska bra faktiskt. Fysiskt är en annan femma. Spyr och spyr och kan knappt stå upp. Är typ sängliggande och illamåendet blir bara värre :(

    Själv då?
Svar på tråden Tråd för oss unga och gravida.