• Anonym (Alfa)

    Han vill ha strypsex

    Imorse när pojkvännen kom hem efter en blöt kväll med efterfest så var han, ja, kåt. Inte helt ovanligt. Däremot höll han sig vaken ovanligt länge (vanligtvis slocknar han efter 15-20 minuter) och var pratsam.

    Han är till vardags väldigt tystlåten och, ja, inte precis någon alfahanne. Vilket är en av de saker jag uppskattar med honom, men kan bli galen på att han aldrig säger vad han vill ha (i sängen, till middag, i livet, över huvud taget) utom när han är full.

    Imorse var jag överst, och höll i hans handleder för att få en ny vinkel (jag har karpaltunnelsyndrom) och han blev helt till sig, och ber mig sen att sätta ögonbindel på honom och hålla fast hans händer igen. Det hördes på honom att han verkligen njöt av det.

    Lite senare, så mumlar han fram att han väldigt gärna vill att jag tar strypgrepp på honom. Jag testade med händerna men det bara funkade inte. Tog sedan det tyg jag använt till ögonbindeln och använde (löst!) och om ljudet var att lita på så njöt han ännu mer av det.

    Men jag var verkligen inte bekväm med det.

    Finns det någon med erfarenhet av strypsex som kan ge mig tips?

  • Svar på tråden Han vill ha strypsex
  • AnnaZL

    Googla på det: "breath control" och "choking". Vill han bli strypt finns det egentligen inget helt säkert sätt att göra det på, men säkrare att du gör det än att han gör det själv, en hel del som dör av det varje år. Du stryper syretillförseln till hjärnar vilket aldrig är nyttigt, men folk gör ju så mycken annan skit med sina kroppar att det är en bedömning om vad som är värt det. Det finns speciella punkter att trycka på på halsen om du vill att han ska förlora medvetandet så länge du trycker.

    Men det allmänna inställningen bland BDSM-experter är att det är riskfyllt med strypning och inte rekommenderas.

  • Gizmo

    Finns ett par otäcka filmer som handlar om detta: "The choking game" och "Sugar Daddies". 

  • Anonym (Gustav)

    Ha en "stoppgest" typ två fingrar i luften.

    Men börja med att hålla hårt runt nyckelben och lätt på halsen. Blir lätt samma känsla utan att det är farligt

  • Anonym (Alfa)

    Hm, jag kanske uttryckte mig lite luddigt, nytt försök.

    Det är inte själva strypandet som ger mig problem, jag har tränat kampsport i många år och har det rent praktiska på grej, tex så är en rak "strypning" framifrån med ett mjukt tyg ganska ofarlig då den enbart minskar omfånget på luftstrupen, och man då hör väldigt bra på andningen om personen får tillräckligt med luft eller inte. Det är pulsåderstrypningar som är farliga då man kan förlora medvetandet på ca 20 sekunder, men så länge man har koll på den man stryper så är inte det heller någon fara. Det är sjukt obehagligt att bli strypt tills man svimmar, men så länge den strypande släpper när när det bär iväg så uppstår inga skador.

    Jag har inte det minsta problem med att strypa motståndare på träning.

    Nej, det är den sexuella delen av detta som är främmande för mig och som jag inte vet hur jag ska hantera. För mig finns inget upphetsande med strypningar, men jag vill gärna förstå.

  • Anonym (.)

    Jag hade precis samma inställning som du, förstod inte hur man kunde tända på det och tyckte det kändes jätteobehagligt. För oss började det på samma sätt, att jag tog tag i hans handleder och han tyckte om det jättemycket, sedan fick han också ur sig att han ville att jag skulle strypa honom och i stundens hetta så gick jag med på det, höll dock inte alls hårt och sedan pratade jag med honom om hur de thade känts eller om jag hade tryckt för hårt, svårt att veta när man aldrig strypt någon innan.. Nu har det blivit så att vi gjort det mer och mer och det som funkar för mig är ju att se att han njuter av det, han har även testat att göra det på mig och jag börjar faktiskt tycka om det! (Har innan tyckt om att han drar i håret osv så jag är väl lite lagd åt det hållet, trots att jag aldrig hade trott det om mig själv för ett par år sedan!) Tror att det är känslan av att du har full kontroll som han tänder på :)

    Du ska naturligtvis prata med honom om du känner att du inte vill göra det eller tycker det är obehagligt!

  • Anonym (Alfa)

    Jag tycker också om när han drar i mitt flätade hår

    Det visste jag inte om innan hnom, då han är den första kille jag varit med som öht pillat med mitt hår. Han ligger ofta och rufsar runt det, trasslar till det, och jag älskar det, det är så skönt när han gör det. Fast såklart lite mindre kul att reda ut sen

Svar på tråden Han vill ha strypsex