• Anonym (humanist)

    sexuell hjälp till funktionshindrade

    Min fundering:

    Att starta ett företag som går ut på att hjälpa funktionshindrade med sexuella aktiviteter.

    Inte oralt eller via samlag, utan att ha personal som kan bistå med hjälp till en orgasm med händer eller leksaker. Det handlar alltså INTE om prostutition eller försäljning av sex. Personalen skulle vara införstådd med arbetsuppgiften och frivilligt åta sej detta. Frivilligt för en lön givetvis ska jag förtydliga.

    Te.x en kvinna som inte kan onanera själv, ska hon då i ditt tycke kunna anställa någon vid behov som kan bistå henne hjälpen som behövs för att göra en privat skön stund möjlig?

    Förutsättningen är så klart att personen som behöver hjälpen ska vara klar i huvudet att kunna ta beslutet själv, det ska alltså inte handla om något överförmyndari.

    Hur ställer sej folk (ni) rent allmänt till detta?

    Det finns så mycket insatser och hjälp att få sina behov tillfredställda för funktionshindrade, så varför ska inte dom kunna få sej en orgasm ibland precis som alla andra?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden sexuell hjälp till funktionshindrade
  • Anonym (nej)

    Nej för att sex är ingen rättighet . Så förendrande för alla . Om någon vill hjälpa till att ha sex med någon med ett funktionshinder så är det bara att åka .

  • Anonym (undrar)
    Anonym (nej) skrev 2015-05-11 18:02:56 följande:
    Nej för att sex är ingen rättighet . Så förendrande för alla . Om någon vill hjälpa till att ha sex med någon med ett funktionshinder så är det bara att åka .
    Vad är rättigheter och vad är inte rättigheter? Sex är inte en rättighet alltså men vad har man rättighet till? Förutom då mat, sova, bostad men utöver det?

    Det är kanske förnedrande för alla men låt oss antaga att det finns de som inte tycker det är förnedrande. Varken att ta emot tjänsten eller utföra det, skall man då förbjuda det? 
  • Upptagenmeninte

    Jag tycker att det borde vara fullt tillåtet att sälja sex, så länge båda parter är med på det, vuxna, friska och fullt mentalt kapabla, osv. Legala statliga bordeller som får in skattepengar och samtidigt håller koll på de anställda och kunderna... borde vara bättre än att låta kriminella traffickingorganisationer sprida ut sig. Meeeen, det är ju bara min åsikt...

    Och... angående frågan i tråden, så ju din beskrivning per definition att sälja en sexuell tjänst. Det spelar ingen roll om det utförs för hand, med andra kroppsdelar som sitter fast på utövaren, eller med hjälp av externa redskap såsom dildosar, lösfittor eller whatever.

    Så lägg ner de planerna, eller flytta till ett land där det är tillåtet.

  • todo nada

    Nja... Det blir nog inge bra din ide TS...

    Kanske satsa på specialanpassade sexleksaker ist..?

    Mer användarvänliga för funktionshindrade...

    Kanske redan finns..?

    Men annars är det ju en ide i linje med det du tänkt från början, fast betydligt mer genomförbar.

  • Upptagenmeninte

    Ja, helautomatiserade sexhjälpmedel kanske vore något i så fall? 

  • todo nada
    Upptagenmeninte skrev 2015-05-11 18:42:10 följande:

    Ja, helautomatiserade sexhjälpmedel kanske vore något i så fall? 


    Fan... Vi kanske gav bort miljon idén nu....
  • Anonym (öö)

    Skulle du själv sälja dina tjänster eller bara agera hallick?

    Varför/ varför inte?

  • Anonym (nej)
    Anonym (undrar) skrev 2015-05-11 18:06:36 följande:

    Vad är rättigheter och vad är inte rättigheter? Sex är inte en rättighet alltså men vad har man rättighet till? Förutom då mat, sova, bostad men utöver det?

    Det är kanske förnedrande för alla men låt oss antaga att det finns de som inte tycker det är förnedrande. Varken att ta emot tjänsten eller utföra det, skall man då förbjuda det? 


    Om du känner för det så får dom som vill göra det idiellt. Inte avlönat
  • Anonym (undrar)
    Anonym (nej) skrev 2015-05-11 18:59:05 följande:
    Om du känner för det så får dom som vill göra det idiellt. Inte avlönat
    Vad är skillnaden och varför är det bättre? Om nu man vill betala för det hellre än att vara utan?
  • Upptagenmeninte
    Anonym (undrar) skrev 2015-05-11 19:09:42 följande:
    Vad är skillnaden och varför är det bättre? Om nu man vill betala för det hellre än att vara utan?
    Skillnaden är att det är lagligt (tillåtet) att ta emot sexuell stimulans gratis.
    Kontra att det är olagligt (inte tillåtet) att betala någon för att få sexuell stimulans.

    Tillräckligt tydligt så?
  • Anonym (nej)
    Anonym (undrar) skrev 2015-05-11 19:09:42 följande:

    Vad är skillnaden och varför är det bättre? Om nu man vill betala för det hellre än att vara utan?


    Du får ta betalt om du vill men alldrig en avlönad assistens jobb om det inte sker på frivillig väg .
  • Anonym (anonym)
    Upptagenmeninte skrev 2015-05-11 18:32:06 följande:
    Jag tycker att det borde vara fullt tillåtet att sälja sex, så länge båda parter är med på det, vuxna, friska och fullt mentalt kapabla, osv. Legala statliga bordeller som får in skattepengar och samtidigt håller koll på de anställda och kunderna... borde vara bättre än att låta kriminella traffickingorganisationer sprida ut sig. Meeeen, det är ju bara min åsikt...

    Och... angående frågan i tråden, så ju din beskrivning per definition att sälja en sexuell tjänst. Det spelar ingen roll om det utförs för hand, med andra kroppsdelar som sitter fast på utövaren, eller med hjälp av externa redskap såsom dildosar, lösfittor eller whatever.

    Så lägg ner de planerna, eller flytta till ett land där det är tillåtet.
    I vilket land finns det statliga bordeller?
  • Anonym (undrar)
    Upptagenmeninte skrev 2015-05-11 19:16:38 följande:
    Skillnaden är att det är lagligt (tillåtet) att ta emot sexuell stimulans gratis.
    Kontra att det är olagligt (inte tillåtet) att betala någon för att få sexuell stimulans.

    Tillräckligt tydligt så?
    Ja givetvis enligt nuvarande lagstiftning i Sverige ja. Men jag diskuterar frågan ur ett vidare perspektiv. 
  • Mascaraklumpar

    Prostitution är prostitution, att köparen är funktionshindrad ändrar inte det faktumet. Min åsikt i detta fall är att du inte bör kunna göra en vinst på att andra prostituterar sig, däremot är prostitution i sig helt ok anser jag.

  • Dr Nail
    Upptagenmeninte skrev 2015-05-11 18:42:10 följande:

    Ja, helautomatiserade sexhjälpmedel kanske vore något i så fall? 


    Yep :) Fast, egentligen, varför stanna där? Helautomautomatiserad personlig assistens! Maskiner ska jobba med dem 24/7. Laga deras mat, städa, osv. Känns både billigt och väldigt rätt i tiden - allting blir ju mer och mer automatiserat :)
  • Anonym (R)

    Jag skulle absolut kunna jobba som sexhjälpare. Hade lätt kunnat rida av en handikappad, om jag får välja klienten själv (och han mig såklart). Jag behöver inte pengarna och är i ett fast samboförhållande. Min sambo skulle inte ha nåt emot det.

Svar på tråden sexuell hjälp till funktionshindrade