• Äldre 12 May 23:04
    3309 visningar
    37 svar
    37
    3309

    Fler som väntar på att få hämta hem sin valp?

    Hellu, Tänkte om det är fler som snart ska fp hem en liten valp?  dela tips o funderingar? 
    vi ska den 16 juni hämta hem våran lille kille, en BC/ Amerikansk bulldog, världens sötnos, man längtar ihjäl sig. vi bor på gotland så vi åker till fastlandet för att hämta den, en hel process med bil o båt.

    ha de så bra

  • Svar på tråden Fler som väntar på att få hämta hem sin valp?
  • Äldre 13 May 07:40
    #1

    Åh vad kul. Nej tyvärr ska vi inte ha en valp. Men jag önskar vi skulle skaffa valp. Men sambon är inte riktigt med på noterna.

  • Äldre 13 May 08:28
    #2

    Hej. Vad tråkigt att ni inte är överens . Så himla härligt med hundar. Detta är första valpen men har haft vuxen hund några år tidigare o kände att nu va de dax?

  • Äldre 13 May 08:53
    #3

    Jag ska hämta hem min valp idag. Är

    Lite nervös då jag aldrig haft en egen valp innan men har haft egen hund. Min mamma har haft valpar när jag bott hemma men det har ju aldrig varit mitt egna ansvar. Vad mysigt att du också ska få en valp!!

  • Äldre 13 May 21:29
    #4

    Va kul! Jag väntar på att få hämta hem min lilla finska lapphunds tik! 12 juni åker jag söder och hämtar henne!<3

    Kan väl inte säga så mycket tips då jag hämtar min första egna hund och var ej med i uppfostringen på våran förra ( var liten) men jag har läst på ganska mycket och snappat in en del och råder dig att titta på youtube och läsa på tex Fredrik Steens blogg, han är riktigt duktig.  Jag önskar dig alla lycka till med din lilla valp! :)

  • Äldre 13 May 21:32
    #5

    En sak jag i alla fall kommer vara är att vara riktigt vaktsam och snabb med att få henne rumsren, har läst om massa olika metoder men det gäller att vara "vaktsam" och tålamodig :)

  • Äldre 13 May 21:33
    #6

    Vi hämtar hem vår dvärgschnauzervalp 22/5! Det är en liten kille som ska heta Svante. Olidlig väntan!

    Vi bor förresten i Vällingby, Stockholm.

  • Äldre 17 May 16:53
    #7

    Vad kul att ni ska få en liten kamrat? vi väntar med spänning här. Ja man vill gärna få den rumsren så fort som möjligt o möjligen har ägarna hunnit träna lite hemma innan den flyttar. Har ni någon bild på era valpar? En finsk lapphund e ju för fina

  • Äldre 17 May 16:57
    #8

    Våran ska heta sveker för övrigt. Charmigt med gubbnamn tycker jag. Hur gör man smile gubbar utan att de blir frågetecken. ?

  • Äldre 17 May 20:07
    #9

    Om 2 veckor ska vi få en valp! Rasen heter Finsk lapphund.
    Jag och min familj längtar sjukt mycket. Barnen har sorterat gosedjur som den kan leka med, de har också gjort i ordning hundkorgen och så har de följt med mig och köpt hund mat. Min sambo jobbar på "hunddagis" så han föreslog att hunden kan vara där medan jag är på jobbet & barnen på förskola och skola.

  • Äldre 17 May 20:11
    #10
    Bananen123 skrev 2015-05-17 20:07:13 följande:

    Om 2 veckor ska vi få en valp! Rasen heter Finsk lapphund.

    Jag och min familj längtar sjukt mycket. Barnen har sorterat gosedjur som den kan leka med, de har också gjort i ordning hundkorgen och så har de följt med mig och köpt hund mat. Min sambo jobbar på "hunddagis" så han föreslog att hunden kan vara där medan jag är på jobbet & barnen på förskola och skola.


    Vad roligt. De e så fina hundar. Perfekt med en partner som jobbar med hundar, våran kommer vara hemma 3 månader medans mannen har semester sen får han hänga med han på jobbet o med mig ibland om ja inte är ledig., jobbar i hemtjänsten så alla gamlingar är förväntansfulla dem med
Svar på tråden Fler som väntar på att få hämta hem sin valp?