• Anonym (Anonym)

    Jag mår så dåligt hjälp

    Jag vet inte hur jag ska ta mig igenom det här. Jag har en sen abort i mitt bagage när jag var yngre.

    Min sambo och jag (24&28år gamla) fick en son som nu är 7 månader. Tyvärr ville inte min sambo behålla barnet men jag körde över honom då jag sa att jag aldrig igen kommer att göra en abort. Han är nu en fantastisk och stolt pappa till våran son och ångrar inte honom en sekund. Men nu är jag gravid igen, ja vi använde preventivmedel. Kondomen sprack och jag tog ett dagen efter piller direkt på morgonen när Apoteket öppnat. Jag vill så gärna behålla men jag kan inte köra över honom igen och jag har dessutom vår son att tänka på. Jag kan inte splittra vår familj och sedan stå ensam med två barn. Han anser att vi inte skulle klara två barn rent ekonomiskt vilket är absurd då vi har en bra inkomst. Jag har nu sagt till honom att jag vill behålla och vet att vi skulle klara detta ekonomiskt samt hur vi skulle lösa det hela som han anser att är ett problem, men har också sagt att han får det sista ordet i detta då jag inte kan göra så mot honom igen och ignorera hans vilja. Han pratar dock inte om det och har fortfarande inte sagt ett ord om detta. Jag vet inte egentligen vad jag söker efter.. Stöttande ord, erfarenheter eller bara att få skriva av mig i denna jobbiga stund..

  • Svar på tråden Jag mår så dåligt hjälp
  • Anonym (Men)

    Men du har ju tagit dagen efter piller och är väl inte gravid ?

  • Anonym (Anonym)

    Ja jag tog dagen efter piller och trodde allt var bra, igår fick jag ett svagt sträck och imorse tog jag ett digitalt där det sot gravid v1-2. Så jag är ju allt annat än imponerad över dagen efterpiller kan jag säga.

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Men) skrev 2015-05-13 00:22:55 följande:

    Men du har ju tagit dagen efter piller och är väl inte gravid ?


    Har man väl ägglossat så funkar inte dagen efter piller! ;)

    Ts, ring mvc och be att få komma till deras kurator/psykolog ihop med din sambo.
  • Anonym (Anonym)

    Ja jag ska till prev idag och ansöka om abort, skall ta med mig min närmsta vän och tillika prata med dem där. Jag hoppas att sambo skulle kunna lyssna på vad jag har att säga kommer att försöka övertyga honom idag igen. För jag kommer att gå under om jag måste göra den här aborten. Ja det är tokigt egentligen stod det i min mens apparat jag hade haft ägglossning 2 dygn tidigare men så var antagligen inte fallet utan med min vanliga tur så släppte det väl medans vi hade sex. :p är ju inte kul att vara superfertil heller :/

  • Anonym (Hur gick det)

    Hur har det gått för dig? Behåller du?

  • Anonym (Anonym)

    Hej, jag fick missfall nu för ca. 3-4 dagar sedan. Men jag och sambon har pratat ut och förstår nu varandra. Han är också medveten om att blir det igen så då blir det helt enkelt inte abort. Känns skönt att ha fått prata ut med varandra. Tack för omtanken :)

Svar på tråden Jag mår så dåligt hjälp