• Aqq1

    Så rädd för missfall

    Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

  • Svar på tråden Så rädd för missfall
  • Alex92

    Jag är också super orolig. Men oron har lagt sig lite nu, och man börjar kunna tänka på annat. Dagarna med mer oro kommer och går

  • Alex92

    Skickades av sig självt. Men just nu försöker jag bara att ta mig igenom dagarna. Hur långt gången är du?

  • Aqq1
    Alex92 skrev 2015-05-13 10:00:45 följande:

    Skickades av sig självt. Men just nu försöker jag bara att ta mig igenom dagarna. Hur långt gången är du?


    Jag är bara i vecka 5, vilken vecka är du i? I vilken vecka har dina mf varit? Är det ditt första barn? Försöker med bara ta mig igenom dagarna av oro.
  • Alex92
    Aqq1 skrev 2015-05-13 10:27:17 följande:

    Jag är bara i vecka 5, vilken vecka är du i? I vilken vecka har dina mf varit? Är det ditt första barn? Försöker med bara ta mig igenom dagarna av oro.


    Jag går in i vecka 7 i morgon. Mitt förra mf fick jag i vecka 8, men fostret hade förmodligen varit dött länge eftersom jag fick så svaga streck och knappt någon blödning alls när mf kom. För min del är det första barnet :) hur känns det för dig denna gång?
  • Aqq1
    Alex92 skrev 2015-05-13 10:49:10 följande:
    Jag går in i vecka 7 i morgon. Mitt förra mf fick jag i vecka 8, men fostret hade förmodligen varit dött länge eftersom jag fick så svaga streck och knappt någon blödning alls när mf kom. För min del är det första barnet :) hur känns det för dig denna gång?
    Bägge mina haft vart i vecka 5. Jag har mer symptom nu, illamående och såå trött så det känns bra iallafall. Hur känns de för dig?
  • Alex92
    Aqq1 skrev 2015-05-13 11:00:28 följande:

    Bägge mina haft vart i vecka 5. Jag har mer symptom nu, illamående och såå trött så det känns bra iallafall. Hur känns de för dig?


    Jo jag har också mer symtom. Väldigt ömma bröst och riktigt kass mage Och flytningar, molvärk. Så det är ju gott tecken :) har du bokat tid hos bm ännu? :)
  • Aqq1
    Alex92 skrev 2015-05-13 11:24:46 följande:
    Jo jag har också mer symtom. Väldigt ömma bröst och riktigt kass mage Och flytningar, molvärk. Så det är ju gott tecken :) har du bokat tid hos bm ännu? :)
    Ja jag var där igår just för att jag ville ha det dokumenterat iallafall om det blir ett mf till så jag får en utredning. Men ska dit på inskrivning i v. 11, har du ringt ännu?
  • Alex92
    Aqq1 skrev 2015-05-13 15:11:50 följande:

    Ja jag var där igår just för att jag ville ha det dokumenterat iallafall om det blir ett mf till så jag får en utredning. Men ska dit på inskrivning i v. 11, har du ringt ännu?


    Ja det är ju smart. Har inte jag tänkt på att göra faktiskt. Jo vi ringde förra veckan och fick tid för inskrivning och tidigt ultraljud den 3/6 :)
  • Aqq1
    Alex92 skrev 2015-05-13 15:32:15 följande:
    Ja det är ju smart. Har inte jag tänkt på att göra faktiskt. Jo vi ringde förra veckan och fick tid för inskrivning och tidigt ultraljud den 3/6 :)
    Okej, hur fick du ultraljud? Får inget tidigt trots två missfall men ska söka mig prova istället.
  • Aqq1
    Aqq1 skrev 2015-05-13 15:41:06 följande:
    Okej, hur fick du ultraljud? Får inget tidigt trots två missfall smile4.gif men ska söka mig prova istället.
    Privat
Svar på tråden Så rädd för missfall