• Migge83

    Tips för blivande distans-pappa & pappa

    Kvinnan jag är förlovad med, är nyss fyllda 39 år och har en dotter som blir 4 år i September och jag har en dotter som fyller 3 år i Oktober. Vi har ett distans förhållande, sedan min lilla bara var 2 månader gammal. Till saken hör, att min bonusdotter kom till genom konstgjord befruktning. Min tjej har bara en äggstock och jag hade accepterat att vi inte kunde få ett gemensamt barn.


    Men sen började det hända grejer... De klassiska graviditetssymptomen började plötsligt uppenbara sig så min fästmö köpte ett graviditetstest, väl övertygad om att det skulle visa "Icke gravid". Men se vad fel vi hade! :D


    Idag är min tjej i vecka 9+5 med vårat gemensamma barn!


    Men vi bor 53 mil ifrån varann.. Jag bor i Västerås och hon i Östersund.
    Barnet är givetvis mycket önskat men jag vet inte hur man bär sig åt som blivande pappa, för att knyta an till sitt barn på distans. Ingen av oss kan i dagsläget flytta på oss p.g.a rådande flertal omständigheter. Det är mycket sannolikt våran första och sista chans att få ett gemensamt barn. Jag vill få så mycket tid som det är möjligt med mitt kommande barn och allra minst vara med när det är dags men samtidigt vårda min dotters och min relation.


    Finns det någon där ute som är eller varit i en liknande sits?


    Snälla, berätta er historia i sånt fall och kom gärna med tips!


     

  • Svar på tråden Tips för blivande distans-pappa & pappa
  • Anonym (distans)

    Min dotter föddes i sommras i Argentina och fick reda häromdagen genom dna test att det är mitt barn. Skulle gärna vilja veta hur du gör via distans!


    Jag och mamman har inte så mycket gemensamt och jag vill inte flytta till Argentina?! 

Svar på tråden Tips för blivande distans-pappa & pappa