• Äldre 14 May 14:34
    1105 visningar
    5 svar
    5
    1105

    Kliniker i Finland

    Ni som har genomgått äggdonation i Finland, vilken klinik tycker ni är bra?

    Hur många ggr tog det innan ni lyckades bli gravida?

  • Svar på tråden Kliniker i Finland
  • Äldre 14 May 20:43
    #1
    Matilda13 skrev 2015-05-14 14:34:05 följande:

    Ni som har genomgått äggdonation i Finland, vilken klinik tycker ni är bra?

    Hur många ggr tog det innan ni lyckades bli gravida?


    Fertinova i Åbo har vi gått på. ÄD lyckades på första försöket. Har nu en son på 6 mån. Bra klinik tyckte vi förståss, hehe...
    Bra personal oxå Glad
  • Äldre 15 May 07:42
    #2

    Vad kul! Grattis ????

  • Äldre 15 May 11:10
    #3

    Lillan15: har ni ett biologiskt barn tidigare?

    Hur ställer ni er till när barnet börjar ställa frågor om ursprunget?

    Jag är lite rädd för att ett äggdonationsbarn kommer känna sig udda och få id problem i uppväxten.

    Vi har ett biologiskt barn men vill gärna ha ett till. Funderar mycket på äggdonation och hur det är rent etiskt ur barnsperspektivet.

    Du får gärna dela med dig om hur du ser på detta.

  • Äldre 25 May 16:25
    #4

    Gjorde mitt första försök på Fertinova i Helsingfors för några veckr sedan. Gravid! Inväntar första VUL v 7 på måndag.

  • Äldre 25 May 23:28
    #5
    Matilda13 skrev 2015-05-15 11:10:27 följande:

    Lillan15: har ni ett biologiskt barn tidigare?

    Hur ställer ni er till när barnet börjar ställa frågor om ursprunget?

    Jag är lite rädd för att ett äggdonationsbarn kommer känna sig udda och få id problem i uppväxten.

    Vi har ett biologiskt barn men vill gärna ha ett till. Funderar mycket på äggdonation och hur det är rent etiskt ur barnsperspektivet.

    Du får gärna dela med dig om hur du ser på detta.



    Hej igen!
    Jo, vi har en dotter som kom till via IVF Falun. Hon är snart 4 år.
    Ursprunget... den dagen då får man ta i det. Det är nog bara att berätta sanningen. Psykologen i Finland hade bra tips på hur man kan berätta för barnet.
    Jag tror inte dessa barn får problem i framtiden. Dessa barn är väldigt välkomna! Dottern vet inte annat än jag varit tjock om magen och att hon fick komma till sjukhuset och träffa sin älskade lillebror. Våra föräldrar och syskon vet sanningen om vår son. Fint att få barn på detta sätt, då man själv inte kan få barn, tycker vi i alla fall. Jag är ändå biologisk mamma till sonen. Jag älskar våra barn lika mycket.
    Lycka till !
Svar på tråden Kliniker i Finland