• Anonym (Fundersam)

    Medicinsk abort lyckad?

    Hej!

    Jag skulle verkligen behöva råd. Jag gjorde i förgår en medicinsk abort pga att fostret dött ungefär i vecka sex.

    Blödningen kom inte igång efter de första fyra tabletterna så jag fick ta två till. Efter någon timme började jag blöda och det blev som en riklig mens. Det har dock knappt kommit några klumpar alls och jag har inte haft ont. Jag funderar på om det är en misslyckad abort och att det finns rester kvar. Någon som har liknande erfarenheter?

  • Svar på tråden Medicinsk abort lyckad?
  • Anonym (Sitter i samma båt)

    Hej!

    Jag gjorde en abort för en vecka sedan, var i vecka 6+5. Jag började blöda lite efter jag tagit mifegyn, då kom det även liiite klumpar. När jag sedan skulle ta cytotec så blödde jag inte nåt alls. Fick ta två till men inget hände mer än att det kom lite klart blod. Blödde lite lite i två dagar och sedan tog det stopp.

    Alla graviditetssymtom har försvunnit men kändes så konstigt att jag kom så "lindrigt undan".

    Ska ta ett gravtest om 2 veckor för att kontrollera, är det negativt så behöver jag inte komma tillbaka på en återkontroll.

  • Anonym (Samma sits)

    Hej, gjorde abort i vecka 6. Fick första tabletten i onsdags, började blöda av deb torsdagskväll. Stoppade upp 4 cytotec igår på morgonen . Har haft som mens typ, inte alls mkt blod. Blödde inte någonting under natten ens. Inga klumpar heller som alla skräckhistorier här i forumen. Blöder lite slemmiga saker då och då men annars inget annat. Kan inte ens påstå att jag haft speciellt ont utan klarat mig på Ipren och alvedon. Har hundra gånger värre mensvärk än detta. Går nu i precis samma tankar som dig, är ju livrädd för stt behöva göra en skrapning men det kanske är såhär "lätt" för vissa och man är bara skadad efter all skit man läst.

Svar på tråden Medicinsk abort lyckad?