• frivilligensam

    Asexuell men vill dela föräldrarskap

    Hej jag har nu äntligen accepterar att jag är asexuell (28år gammal), och har berättat detta för mina syskon. Problemet är mina föräldrar, de är från libanon och har en jättestark syn på giftermål och vill gärna att vi ska gifta oss snart så de kan få barnbarn. Jag själv vill ha barn, men kan tänka mig ha en neutral vänskap med någon, som kan tänka sig vilja bli en förälder. Jag vet att mina föräldrar kommer aldrig att acceptera detta, och vet ej vad jag ska göra! Tro mig de klagar på allt! De bråkar om en småsak som en liten piercing (inte min^^)

  • Svar på tråden Asexuell men vill dela föräldrarskap
  • Anonym (Hur tänkte du nu?)

    Vadå asexuell? Du är nog bara rädd och feg.

  • Meebo
    Anonym (Hur tänkte du nu?) skrev 2015-05-16 11:57:39 följande:
    Vadå asexuell? Du är nog bara rädd och feg.
    Då har du ingen aning om vad asexualitet är.
  • Anonym (Hur tänkte du nu?)
    Meebo skrev 2015-05-16 12:38:19 följande:
    Då har du ingen aning om vad asexualitet är.
    Men det verkar ju du veta. Eller?
  • Meebo
    Anonym (Hur tänkte du nu?) skrev 2015-05-16 12:40:24 följande:
    Men det verkar ju du veta. Eller?
    Ja det vet jag för jag är asexuell själv.
  • MogwaijJenny

    Hej! Jag heter Jenny och är också asexuell som vill skaffa barn. Har samma problem, fast, nej, egentligen inte. Jag hade viljat ha en "pappa" till barnet som är jävligt trevlig, glad o pigg, en som man är ihop med o lever med. Hade nog aldrig riktigt viljat ha en kompisrelation med barnets pappa då man är själv uppvuxen på vissa sätt o den andra är på något annat. Hade man bott tsm hade man iallafall kunnat skaffa rutiner, dela minnen eller bara prata om vad som är bäst för barnet. Men det finns inte så många som är asexuella - i samhället, - i Skåne. Iallafall inte som jag vet om.

    Därför har jag det enklare. Även om det känns som att det borde finnas två föräldrar så kan jag alltid gå ut på någon bar o hoppas på det bästa. Oärligt men sant.

    Liksom vem är du? Hur gammal? Var bor du? O framförallt vad söker du?

  • Asexuell Kille

    Jag är också asexuell, hade dock gärna blivit förälder.
    Finns många sätt, om du som jag gärna hoppar över detta med sex.

Svar på tråden Asexuell men vill dela föräldrarskap