• Äldre 16 May 11:40
    2530 visningar
    2 svar
    2
    2530

    Drömma eller inte?

    Hej!

    Jag och min man väntar barn på helt olika sätt. Jag drömmer, planerar och fantiserar. Han säger att jag kommer att bli besviken för jag kan inte veta hur det kommer att bli. Men jag fantiserar inte för att jag vill veta hur min framtid ska se ut, jag gör det för att överleva. Det är det enda jag har. Och för att vara förberedd. Han däremot har givetvis gott kurserna, annars vill han inte tänka på barnet, barnbeskedet eller resan. Helt olika och så himla jobbigt.

    Hur väntar ni?

  • Svar på tråden Drömma eller inte?
  • Äldre 16 May 21:28
    #1

    Men kan ni inte få vara olika?

    Det var samma gör oss - jag köpte grejer, laddade lådorna med kläder och sorterade och vek dem om och om igen.

    Han fattade nog inte förrän vi träffade barnen på barnhemmet men var tvungna att lämna dem där i två månader till. Då bröt han ihop.

    Så låt honom var, han skyddar förmodligen bara sig själv från att bli besviken, och du kan fortsätta drömma och planera

  • Äldre 16 May 21:28
    #2

    Men kan ni inte få vara olika?

    Det var samma gör oss - jag köpte grejer, laddade lådorna med kläder och sorterade och vek dem om och om igen.

    Han fattade nog inte förrän vi träffade barnen på barnhemmet men var tvungna att lämna dem där i två månader till. Då bröt han ihop.

    Så låt honom var, han skyddar förmodligen bara sig själv från att bli besviken, och du kan fortsätta drömma och planera

Svar på tråden Drömma eller inte?