• Anonym (Dottern)

    Jag SKÄMS så mycket över min gubbsjuka pappa!

    Hej.

    Jag vet inte i vilken ände jag ska börja. Just nu mår jag bara så otroligt dåligt över vem min pappa visat sig vara - en gubbsjuk slempropp som tycks lida av det sk "Peter Pan-syndromet".

    Jag ska fylla 30 år i år. Jag är alltså född år 1985. Jag har ett barn som föddes år 2007. Min pappa, född 1965, är alltså morfar sedan flera år tillbaka.

    När jag var tonåring så träffade han en tjej som bara var 6-7 år äldre än jag. Hon kändes mer som en "syster" än som en "extramamma". Jag minns att jag skämdes lite redan då, att pappa hade en så ung tjej. Fast jag knuffade bort skammen genom att tänka att han ju faktiskt var ganska ung när han fick mig (20 år).

    Senare lämnade han den tjejen. Jag blev vuxen, fick en flicka år 2007, pappa blev morfar - so far, so good.

    Men... År 2008 träffar min pappa en tjej som är yngre än mig. Hela tre år yngre. Den tjejen var 20 år det året de träffades, pappa var då 43 år. De var tillsammans i 3-4 år och hann få en son under den perioden.

    Min pappa var nu: pappa till en vuxen (född 85), morfar till ett barn (född 07), sedan pappa igen till ett barn (född 2010). Så min "lillebror" var alltså morbror till min dotter redan då han föddes.

    Jag mådde jättedåligt under de åren som pappa var tillsammans med den tjejen. Det pratades bland mina vänner, och det kändes som att "alla" kände till att min pappa knullade (fy fan vad det tar emot) en 20-åring, en tjej yngre än hans egen dotter. Det blev inte bättre av att vi bor i en liten håla, i vilken min pappa är rätt så "känd" överlag.

    Jag kom över hela grejen senare. Jag återupptog kontakten med pappa (som jag brutit då det uppdagades att pappa och ynglingen skulle ha barn). Jag tyckte fruktansvärt illa om det hela, men jag respekterade det.

    Efter att tjejen lämnade pappa så var han singel ett tag. Jag tror att han träffade någon, relativt jämnårig, under åren men att det aldrig blev något. Han sa att han aldrig skulle träffa någon tjej igen - och absolut ingen ung tjej.

    MEN, för snart ett år sen så träffade han en ny tjej. En tjej som är född i början av 90-talet! Och jag mår så ILLA just nu. Denna tjej är fem år yngre än jag. Och henne håller min 50-åriga pappa på och, nä, usch! Det är så vidrigt! Äckligt! Avskyvärt! Pinsamt! HAN SKÄMMER UT SIG!

    Varför måste han dra sig till tjejer födda på 80-90 talen???

    Varför kan han inte ha en relation med någon jämngammal???

    VAD är det för FEL på min pappa???

  • Svar på tråden Jag SKÄMS så mycket över min gubbsjuka pappa!
  • Seven Costanza

    Gud så pinsamt, känner med dig! Är det någon som kunnat diskutera detta med honom? Kommer säkert vara andra som tycker att han får göra som han vill men jag själv hade inte uppskattat om min pappa blivit tillsammans med någon i min ålder eller ännu yngre, usch.

  • MammAmma

    Jag förstår dig helt! Min 55-åriga pappa är gift med en 28-årig tjej sen ett par år tillbaka. Jag själv är 32, och jag är nr 4 i ledet av hans barn... Men jag tröstar mig med att varken min pappa eller min 'styvmor' är riktigt som de ska i huvudet, så de passar perfekt ihop.

  • Anonym (Sluta!)

    Först, en yngling är en ung man.

    Sedan, du skriver att du blev vuxen och fick barn. När din pappas tjej som var tre år yngre födde honom en son så var hon en "yngling".
    Hur kan det vara möjligt att du var vuxen men inte hon trots att ni var lika gamla när barnen kom?

    Jag tycker att du kan låta din pappa få välja sina partners själv, du har faktiskt ingenting med det att göra.
    Det kommer snart en tid, säg 5-10 år, då de unga tjejerna inte längre är intresserade.
    En mogen man kan vara väldigt attraktiv, jag antar att din pappa är en sådan man.

    Vad ger dig rätten att bestämma vem han ska umgås med?
    Vad ger dig rätt att bestämma vem han ska (ditt uttryck) knulla med?
    Frågar du honom innan du knullar?

    Skärp dig och börja bete dig som den vuxna du påstår dig vara. Du visar inte mycket av det just nu.

  • Anonym (Dottern)
    Anonym (Sluta!) skrev 2015-05-16 13:55:02 följande:

    Först, en yngling är en ung man.

    Sedan, du skriver att du blev vuxen och fick barn. När din pappas tjej som var tre år yngre födde honom en son så var hon en "yngling".

    Hur kan det vara möjligt att du var vuxen men inte hon trots att ni var lika gamla när barnen kom?

    Jag tycker att du kan låta din pappa få välja sina partners själv, du har faktiskt ingenting med det att göra.

    Det kommer snart en tid, säg 5-10 år, då de unga tjejerna inte längre är intresserade.

    En mogen man kan vara väldigt attraktiv, jag antar att din pappa är en sådan man.

    Vad ger dig rätten att bestämma vem han ska umgås med?

    Vad ger dig rätt att bestämma vem han ska (ditt uttryck) knulla med?

    Frågar du honom innan du knullar?

    Skärp dig och börja bete dig som den vuxna du påstår dig vara. Du visar inte mycket av det just nu.


    Jag har aldrig påstått att jag bestämmer. Däremot har jag valt att ta avstånd. Och jag skäms. Det är fruktansvärt pinsamt.

    Du skulle förstå om du var i samma situation, eller iaf försökte förstå.
  • Anonym (Sluta!)
    Anonym (Dottern) skrev 2015-05-16 14:04:59 följande:
    Jag har aldrig påstått att jag bestämmer. Däremot har jag valt att ta avstånd. Och jag skäms. Det är fruktansvärt pinsamt.

    Du skulle förstå om du var i samma situation, eller iaf försökte förstå.
    Tala inte om för mig hur jag skulle känna, du har ingen aning om vad jag varit med om.
    Kanske har jag upplevt samma sak men unnat de inblandade glädjen av varandra.

    Att missunna sin förälder att vara lycklig är fruktansvärt egoistiskt.
  • Anonym (Dottern)
    Panduro skrev 2015-05-16 14:10:48 följande:

    Fy vad jobbigt! Har du pratat med honom om detta? 


    Ja, det har jag. Otaliga gånger. Jag har till och med sagt upp kontakten med honom under en längre period, men han förstår inte.
  • sextiotalist

    Oj, min mormor var tre år äldre än min morfars äldsta barn. Till skillnad från dig så accepterade och respekterade de min mormor.

  • Anonym (Sluta!)
    sextiotalist skrev 2015-05-16 14:16:53 följande:

    Oj, min mormor var tre år äldre än min morfars äldsta barn. Till skillnad från dig så accepterade och respekterade de min mormor.


    Skönt att se att det finns fler toleranta människor.
  • Anonym (*)
    Anonym (Sluta!) skrev 2015-05-16 14:09:23 följande:
    Tala inte om för mig hur jag skulle känna, du har ingen aning om vad jag varit med om.
    Kanske har jag upplevt samma sak men unnat de inblandade glädjen av varandra.

    Att missunna sin förälder att vara lycklig är fruktansvärt egoistiskt.
    Vad ger dig rätten att bestämma vem han ska umgås med?
    Vad ger dig rätt att bestämma vem han ska (ditt uttryck) knulla med?

    Men du tar  dig rätten att påklistra TS egenskaper hon inte har. Du vill verka så tolerant, men har inga problem att peka finger åt andra. Pinsamt!


Svar på tråden Jag SKÄMS så mycket över min gubbsjuka pappa!