• Anonym (?)

    Den här elev har svarat mycket märkligt på provet...

    Jag är lärare i hemkunskap. Jag håller på och rättar elevernas prov i hushållning och skötsel. En elev har svarat väldigt underligt på på provet och jag vet inte riktigt hur jag ska ta itu med det.

    En av frågorna: "Eva ska tvätta skjortor och jeans i olika färger. Materialet på plaggen är olika. Vad bör hon tänka vid sorteringen av kläder?" Då svarar den här eleven: tvättslampan Eva ska tänka på att inte tvätta fel så inte hennes man straffknullar henne.

    Olämpliga svar har han svarat på de första frågor.

    Har aldrig stött på något liknande och vet helt ärligt inte hur jag ska hantera det?

  • Svar på tråden Den här elev har svarat mycket märkligt på provet...
  • Anonym (tatag)
    Anonym (?) skrev 2015-05-16 13:49:50 följande:

    Jag är lärare i hemkunskap. Jag håller på och rättar elevernas prov i hushållning och skötsel. En elev har svarat väldigt underligt på på provet och jag vet inte riktigt hur jag ska ta itu med det.

    En av frågorna: "Eva ska tvätta skjortor och jeans i olika färger. Materialet på plaggen är olika. Vad bör hon tänka vid sorteringen av kläder?" Då svarar den här eleven: tvättslampan Eva ska tänka på att inte tvätta fel så inte hennes man straffknullar henne.

    Olämpliga svar har han svarat på de första frågor.

    Har aldrig stött på något liknande och vet helt ärligt inte hur jag ska hantera det?


    Skulle ringt hem till föräldrarna och sagt vad eleven skrivit, eller sagt till mentorn för den klassen, de har väl en klasslärare?
  • Anonym (?)
    Anonym (tatag) skrev 2015-05-16 13:51:38 följande:

    Skulle ringt hem till föräldrarna och sagt vad eleven skrivit, eller sagt till mentorn för den klassen, de har väl en klasslärare?


    Ja de har en mentor. Men jag är bara så förvånad. Han är en skötsam person i övrigt och han presterar alltid bra på prov. Förstår verkligen inte varför han skrev så?
  • Anonym (lärare)