• Oliven2011

    Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!

    Hej,

    Vi har två härliga killar 09, 11 och var övertygade om att det räckte för oss. Men nu sen ett par månader tillbaka har både jag och maken börjat längta efter ett tredje barn.

    I april åkte spiralen ut o nu i maj har vi börjat på allvar. Känns spännande men också lite skrämmande.

    Fler som är på g med nr tre o vill följas? Behöver inte vara nr tre tvunget. Kanske bara sugna på att följas åt i denna spännande resa?

  • Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!
  • nenwood

    Velar lite fortfarande men favoritar till när vi tar beslut om vi ska försöka oss på en trea eller inte

    Har en född 10 och en 13.

  • Fronten

    Började försöket till en trea i april nu i år. Har två barn födda -10 och 11 sedan innan. Svårt att inte bli galen av bebislängtan nu då man väl bestämt sig för att börja försöka:) Min första blev till på första (halvdana) försöket och andra på tredje. Nu är jag äldre och del lär spela in... Hoppas det funkar och inom rimlig tid ?

  • Oliven2011

    Hej vad kul att ni har hittat hit.

    Ja visst är det svårt att inte bli galen av bebislängtan nu när man väl bestämt sig. Är på ÄL +7 om jag har rätt och igår fick jag pyttelite blod på kvällen samt svullen mage. Inbillning?? Kanske men man hoppas ju :).

    Fronten när är bim för din del?

  • Fronten

    Bim är långt borta då äl är den 27/5. Bim blir runt 10/6. Håller tummarna för dig. Låter som att det skulle kunna vara en nîdblödning. du anat.Hoppas!!

  • Oliven2011

    Det visar sig om en vecka :).

    Hoppas på er nästa vecka vid äl nu då!! Håller med är inställd på längre tid nu när man e äldre men hoppas såklart.

  • Oliven2011

    Eldsjäl: åhhh vad roligt o spännande. Bestämde ni direkt efter andra att det skulle bli en till såsmåningom eller har det vuxit fram efter hand?

  • Eldsjäl

    Vi har alltid sagt att vi vill nog ha tre. Men när minsta kom kände vi oss "nöjda". Men sedan pratade vi om det mer och mer och båda ville ha en trea lika mycket. Så egentligen ville vi hela tiden ha tre :) på torsdag ska vi på andra ultraljudet :) längtar så mycket (och vi har bestämt oss för att kolla könet vilket gör det hela lite mer spännande!)

  • Oliven2011

    Roligt med UL. Hos oss får vi bara ett RUL i v 18. Tror ev vi får KUB också med tanke på min ålder.

    Med första kollade vi könet o inte med andra.

  • Eldsjäl
    Oliven2011 skrev 2015-05-20 06:51:53 följande:

    Roligt med UL. Hos oss får vi bara ett RUL i v 18. Tror ev vi får KUB också med tanke på min ålder.

    Med första kollade vi könet o inte med andra.


    Vi får ett i vecka 12 och ett i vecka 20. Kommer du kolla könet den här gången i så fall :)?
Svar på tråden Äntligen bestämt oss för att försöka få en trea!