• Anonym (undrar)

    Har inte vågat logga in på FB

    Jag har inte vågat logga in på Facebook sedan förra året. Jag läste en kort information från någon som skrev att man skulle registreras, alltså att FB registrerar typ vad man gör på sin dator osv. from år 2015.

    Hur mycket och vad är det som dom registrerar? Någon som vet?

    Gäller det bara sådant som man surfar på på nätet, eller även sådant som man gör på själva datorn utanför nätet?

    Hur använder dom informationen?

    Jag är inte särskilt kunnig när det gäller IT. Vill gärna ha lite info. Tack! 

  • Svar på tråden Har inte vågat logga in på FB
  • kasovi

    Jag är mest nyfiken på om du jobbar för NASA eller nåt. Varför skulle du behöva vara så hemlig för?

    Det är väl bara att logga in, precis som alla andra, om det nu är så viktigt!

  • Anonym (foliehatt?)
    Anonym (undrar) skrev 2015-05-18 00:20:02 följande:

    Jag har inte vågat logga in på Facebook sedan förra året. Jag läste en kort information från någon som skrev att man skulle registreras, alltså att FB registrerar typ vad man gör på sin dator osv. from år 2015.

    Hur mycket och vad är det som dom registrerar? Någon som vet?

    Gäller det bara sådant som man surfar på på nätet, eller även sådant som man gör på själva datorn utanför nätet?

    Hur använder dom informationen?

    Jag är inte särskilt kunnig när det gäller IT. Vill gärna ha lite info. Tack! 


    FB får inte tillgång till det du gör utanför FB om du inte själv väljer att koppla ditt FB-konto dit.
  • Anonym (FBfan)

    Det enda som händer är att Fb på din sida visar reklam från sidor du har besökt.
    Om du t ex har kollat på kameror eller gräsklippare så får du reklam om just dessa produkter på din facebooksida, och det är ju inte så farligt eftersom det i vilket fall som helst visas all möjlig reklam där hela tiden.

  • audio

    Allting registreras och kopieras, men vilken sorts information olika aktörer vill ha varierar.


    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Anonym (bs)
    audio skrev 2015-05-18 08:14:51 följande:

    Allting registreras och kopieras, men vilken sorts information olika aktörer vill ha varierar.


    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
    BS. Om du t ex skickar ett mail till en vän eller skriver en inköpslista på datorn så inte fan registrerar tex FB det.
  • audio
    Anonym (bs) skrev 2015-05-18 08:17:45 följande:
    BS. Om du t ex skickar ett mail till en vän eller skriver en inköpslista på datorn så inte fan registrerar tex FB det.
    All elektronisk trafik registreras. Så fort du går in på deras domän så kan dom se din trafik samt beteende. Det är inte så att någon sitter och personligen läser dina meddelanden, de handlar om information om vem som som skickat vad till vem och när.

    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Anonym (bs)
    audio skrev 2015-05-18 08:32:45 följande:
    All elektronisk trafik registreras. Så fort du går in på deras domän så kan dom se din trafik samt beteende. Det är inte så att någon sitter och personligen läser dina meddelanden, de handlar om information om vem som som skickat vad till vem och när.

    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
    _på deras domän_ ja. Men det var inte frågan.
  • audio
    Anonym (bs) skrev 2015-05-18 08:34:59 följande:
    _på deras domän_ ja. Men det var inte frågan.
    Tycker mig ha besvarat samtliga frågor.
    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Anonym (bs)
    audio skrev 2015-05-18 08:38:39 följande:
    Tycker mig ha besvarat samtliga frågor.
    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
    Då tycker du fel. Eller så har du besvarat den fel. För Nej FB registrerar inte alls allt man gör på sin dator utanför FB.
  • Anonym (nasa)
    kasovi skrev 2015-05-18 01:08:43 följande:

    Jag är mest nyfiken på om du jobbar för NASA eller nåt. Varför skulle du behöva vara så hemlig för?

    Det är väl bara att logga in, precis som alla andra, om det nu är så viktigt!


    Håller med!

    Det finns ingen, allra minst FB-administrationen som intresserar sig för det du gör. Är TS så rädd för att bli registrerad kanske hen behöver hjälp.
Svar på tråden Har inte vågat logga in på FB