• theflowers

    Vi som vill ha syskon?

    Hej. Tänkte höra om det är någon fler som försöker få syskon och som vill följa åt tillsammans? :)

  • Svar på tråden Vi som vill ha syskon?
  • Tjej90
    theflowers skrev 2015-05-18 09:53:30 följande:

    Hej. Tänkte höra om det är någon fler som försöker få syskon och som vill följa åt tillsammans? :)


    Jag följer gärna :)
  • linb

    Hej! Här hoppar jag gärna in. Har en son född juni 2012 och vi försöker nu få ett syskon. Vi har försökt sedan november. Vid första barnet gick tog det sig redan första månaden så nu börjar väntan kännas lite jobbig. Hur länge har ni andra försökt?

  • linb

    Jag vet inte om jag ser i syne eller är det verkligen 2 streck?!?! Beräknad mens är idag och test igår vad negativt, detta är dock billiga tester så ska köpa ett clearblue efter jobbet idag och sedan testa i morgon bitti igen

  • theflowers
    linb skrev 2015-05-20 05:58:26 följande:

    Jag vet inte om jag ser i syne eller är det verkligen 2 streck?!?! Beräknad mens är idag och test igår vad negativt, detta är dock billiga tester så ska köpa ett clearblue efter jobbet idag och sedan testa i morgon bitti igen


    Grattis du är gravid ????????
  • Juronjaure

    Vill ha syskon till vår lille ettåring under nästa år (I den bästa av världar...), men tänker inte börja försöka förrän om ett par månader. Tog rätt lång tid (1,5 år) att få till ettan, så känns ju lite för jävligt att vänta ytterligare, menmen. Måste lösa sig med jobb och sånt först. SÅ himla jobbigt att vänta när man...längtar :)

  • Ladyflower

    Hej, ja hoppar oxå in. Vi har precis börjat att försöka få ett syskon till sonen som är född -14. hur går det för er andra? Jag har bim om en vecka och känner redan nu att ja inte orkar vänta tills det. Bra att ha andra saker att göra, för att stilla hjärtverksamheten.

  • Vårväntanochlängtan

    Hej, får jag haka på här? Försöker skaffa syskon till våran pojke som föddes i februari-14. Det tog 2 år och ett missfall att plussa med honom och vi har redan försökt i ett halvår med nr 2 så det känns som att det blir väntan denna gången också. 

    Har flera gravidisar i min närhet nu också så längtan efter en liten bebis blir inte lättare. 

  • FamMorrhår

    Jag med... har en dotter sept-13 men önskar en till liten.. <3

    "Försökt" 3-5 gånger nu tror jag men nää iiinte än. Tänkt lite att blir de så blir de men åh för denna väntan.... nu har mensen börja dyka upp tidigare än tänkt också, ingen ordning...

    Så kan man ju bli bitter av att vännerna (till synes) typ tittar på sina karlar så är de gravida....

  • SarahJ

    Jag hoppar gärna in här.
    Har en dotter som är född augusti -13. 1 ma och ett mf före henne och nu har vi försökt i över ett år. Ett ma i september så jag fick cytotec och i mars ytterligare ett och det resultera i skrapning och sen ännu en op i början av juni pga rester. Så det börjar kännas hopplöst. 
    Har den här månaden ätit bidrottninggele och ska börja med gulkroppshormon på ägglossningens tredje dag. Borde ha ägglossning nu i dagarna. Hoppas att den kommer innan mannen åker på jobb en vecka... 

Svar på tråden Vi som vill ha syskon?