• Anonym (Kluven)

    Göra slut eller stanna kvar? Hjälp!

    För lite över ett år sedan träffade jag en kille som jag tyckte var spännande och såg bra ut. Han hade en svår bakgrund av småbrott och behandlingshem. Inte pga droger eller sådant. Det är en sak jag tänkt en del på under årets gång.

    Han har adhd och asperger och båda diagnoserna har gjort han ilsk och knäpp. Han skyller mycket på läkare, psykologer och samhället.

    Iallafall så har han förändrats mycket under året för att vara "perfekt" för mig men jag tycker bara allt blivit värre.

    För det första stör jag mig på allt han gör, hur han sover, hur han går, hur han pratar osv. Ett antal gånger har jag gjort slut och det har slutat illa.

    En gång gjorde jag slut när jag skulle ut en fredags kväll, jag var trött på att jag aldrig kan träffa vänner pga honom och att jag alltid känner ett tvång att vara med honom. Han ringde ich ringde och tvingade mig att vi skulle träffas så jag gick med på att träffas och prata i hans bil innan jag skulle gå till förfesten. Men istället kör han iväg med mig!!!! Och släpper inte av mig, jag blir typ kidnappad av honom, jag skriker och försöker flera gånger hoppa ur bilen och tuta så andra bilister fattar att något är fel. Vrider även av nycklen så han får stanna vid vägen. Allt detta gör honom galen och inget jag säger hjälper. Efter att ha åkt runt i 1,5 timme lyckas jag få ringa till hans mamma som pratar vett i honom så han släpper av mig hemma, chockad och rödgråten fixar jag till mig snabbt för att försöka komma till festen för just nu behövs det mest stöd och andra tankar.

    Men det slutar inte där -såklart. Under kvällen ringer han och hotar med att ta livet av sig. Det är en storm ute och han kör in i ett fallet träd och ringer och gråter och håller på. Jag låter det vara och går hem och sover. Vaknar av ett evigt ringande på dörren och vem står där om inte han. Som tydligen kan portkoden (FAN!) han har tvättat och tagit med mina kläder som han ska lämna och jag tar emot men släpper inte in honom, till slut tvingar han sig in och vi har som nåt gisslandrama i mitt sovrum där han står för dörren så jag inte lan göra något, han är väldigt hotfull och säger vid ett tillfälle att han ska hoppa ut genom fönstret. Jag skriker för att nån granne ska höra men ingen verkar göra det. Det slutar med att jag sparkar han i magen och flyr ut från lägenheten och rusar nerför alla trappor med han efter mig. Ut genom porten där det står några människor som tur är!!!! Han går sedan förbi och säger nåt tyst och sedan.

    Sen tar jag såklart tillbaka honom efter en vecka... För litet ska ju inte vara lätt liksom...

    Ibser efter ett tag att näää jag vill inte det här. Det är natt och jag gråter vilket han märker och börjar fråga. Jag säger lungt och snällt att jag vet inte om jag vill det här, jag gjorde inga fel!!! Men ändå blev jag instängd i hans hus från kl 03.00 till strax efter 09.00 när jag äntligen fick ringa hans mamma. Under dessa sex timmar försökte jag få gå på toa men det fick jag absolut inte om jag tog med mobilen. Och ja det var våldsamt och mycket skrik och gråt.

    Men sen tog jag tillbaka han igen (känner mig helt knäpp i huvudet när jag läser hur dum man får va..)

    Och det har självklart varit tjaffs och bråk och bra stunder med men jag älskar honom inte, irriterar mig, tänder inte på honom och är dessutom välsigt rädd för honom.

    Men som ni förstår nu så är det nästan omöjligt att lämna honom, han ska ta livet av sig och han stalkar en. Han kan tillochmed åka och ställa sig vid mitt arbete som är en timma bort. Dessutom har jag min kattunge hos honom och är även skyldig han 6000 för bilköp. Pengar han ska få vid skatteåterbäringen. Han har sagt innan när jag velat göra slut (för två veckor sedan) att han tänker ha katten tills han fått sina pengar, då håller han min katt som gisslan?? Alltså vad ska jag göra?!!! Och hur ska katten klara av att flytta och att jag jobbar och inte är hemma hela dagarna? Vadfan ska jag göra?

    Självklart gnager också känslan av att man kanske ångrar sig och känner sig ensam och börjar prata igen. Då har jag gått igenom en hel procsess i onödan. Hur ska jag göra?? Hur vet man att man borde/vill göra slut?

    Hjälp!

  • Svar på tråden Göra slut eller stanna kvar? Hjälp!
  • CarpeNoctem

    Hur man vet om man borde göra slut...?

    Läs det du just skrivit så är svaret ganska solklart vill jag påstå.

  • Anonym (Kluven)

    Ja men att göra slut är ju som sagt inte så lätt heller eftersom det kommer bli ett jävla liv om självmord och katten och förföljelse osv

    Jag är inte dum jag vill bara vara helt säker för att inte göra något värre.

  • Anonym (Kluven)

    Mest undrar jag hur jag ska göra med tex katten och så.. Ska jag hämta henne när han inte är hemma eller hämta henne när han är hemma och ta med en vän?

  • Anonym (hm.)

    Blir det liv om självmord så blir det. Visst är det en tung last, det förstår jag. Men du kan inte ansvara över honom, det får du göra för dig själv, att stanna kvar hos honom måste nästan vara värre.

    Ta katten och dra ?

    Alternativt, anmäl honom?

  • Anonym (Kluven)

    Oj det verkar så lätt för er. Önskar verkligen att det vore så. Tack för svaren iallafall, ska försöka lösa detta

  • Anonym (Va??)

    Hämta katten när han inte är hemma förstås, om det inte råkar vara så att du egentligen trivs med att träffa honom o ha dom här bråken (varför i helvete lämnade du den hos honom?).

    Stalkar o förföljer han dig (på jobbet etc) så polisanmäler du honom bara. Klart han hotar om självmord eftersom han märker att det får dig att stanna kvar!

    O öppna inte när han ringer på nästa gång!

  • Anonym (Kluven)

    Anledningen till att katten är kvar är för att jag jobbar mycket så är inte hemma så mycket på veckorna.. Är nästan bättre hon är kvar där istället :'(

  • Anonym (Va??)

    Så du tänker fortsätta vara med honom o ha katten kvar där?

Svar på tråden Göra slut eller stanna kvar? Hjälp!