• hsh
    Äldre 19 May 08:24
    1257 visningar
    33 svar
    33
    1257

    Tidigt gravida - här samlas vi

    Hej alla! Jag är tidigt gravid i vecka 6 och känner att det är jobbigt att bära på det som en hemlighet. Jag skulle vilja berätta för hela världen, & framför allt så skulle jag önska att man blev förstådd kring hur kraftig denna längtan är. Att få se sitt första ultraljud, att magen ska växa, att köpa hem bebiskläder. Det här är mitt första barn och jag har tidigare haft ett missfall. De vänner som vet om läget har så fullt upp med annat, och det har även min sambo. Han är inte alls lika otålig som mig, dels då han fokuserar på mycket annat och dels då han redan har barn sen innan. Då jag skulle vilja ösa ur mig all min längtan nånstans; någon annan som vill hoppa på det tåget?

    Det är intressant hur mycket barnlängtan som kan rymmas i en enda människa.. Men lite lagom plågsamt, kan jag tycka.

  • Svar på tråden Tidigt gravida - här samlas vi
  • Äldre 19 May 08:42
    #1

    Jag är i v 10+3 och känner samma som dig, vill berätta för hela väärlden! Mina jobbarkompisar vet och närmaste vänner och närmaste familj så ganska många vet redan men vill att alla ska veta :D haha

  • hsh
    Äldre 19 May 08:54
    #2
    lundberg skrev 2015-05-19 08:42:08 följande:

    Jag är i v 10+3 och känner samma som dig, vill berätta för hela väärlden! Mina jobbarkompisar vet och närmaste vänner och närmaste familj så ganska många vet redan men vill att alla ska veta :D haha


    Hajjjjjj :D Ja, det är vidrigt att hålla det hemligt tycker jag! Jag har berättat för några få utvalda men vi ses knappt, så blir mest att man skriver nån gång då och då i chatten på Facebook. Har ingen som ser mig dagligen som vet. Förutom min sambo då. Jag har bokat in VUL i v.9 den nionde juni. Jag vill bara att tiden ska gå snabbare så jag får se om det lever..
  • Äldre 20 May 10:32
    #3

    Hej, är det ok om jag skriver här?

    Är gravid (?) Med första barnet.

    Tänkte om ni kanske kunde tyda någonting av mina symptom då jag inte vågat ta ett gravtest än :/

    -Trög, gasig och uppsvullen (både i tjej magen och övriga magen) mage

    - molande värk på vänster sida i tjej magen samt stickande känsla ibland.

    - illamående som heter duga, från och till hela dagarna sedan ca 2 veckor tillbaka..

    - Hungrig ofta känns som ett hål i magen

    - tydligare blodådror

    - trött hela dagarna och kvällarna och sover mycket men dåligt på natten

    - orkeslös

    - humörsvängningar

    - utebliven mens är på bim + 9 idag

    - äklig smak i munnen

    - öm/ont vid sex och är väldigt torr då jag brukar producera överdrivet mycket "glid" i vanliga fall

    Vågar inte testa än och inbilar mig att mensen kommer snart ändå och att det bara är onödigt. . Jag och min sambo har försökt bli gravida i 7 månader nu men inte lyckats och vi har lagt ner så mycket tid och energi på det så att ingen av oss haft någon större lust denna gången.. men kan det vara så att vi lyckats tillslut och att jag ska våga ta ett test? Vad tror ni?

    Tacksam för svar! :)

    Mvh

  • hsh
    Äldre 20 May 10:38
    #4
    +1
    Diva skrev 2015-05-20 10:32:14 följande:

    Hej, är det ok om jag skriver här?

    Är gravid (?) Med första barnet.

    Tänkte om ni kanske kunde tyda någonting av mina symptom då jag inte vågat ta ett gravtest än :/

    -Trög, gasig och uppsvullen (både i tjej magen och övriga magen) mage

    - molande värk på vänster sida i tjej magen samt stickande känsla ibland.

    - illamående som heter duga, från och till hela dagarna sedan ca 2 veckor tillbaka..

    - Hungrig ofta känns som ett hål i magen

    - tydligare blodådror

    - trött hela dagarna och kvällarna och sover mycket men dåligt på natten

    - orkeslös

    - humörsvängningar

    - utebliven mens är på bim + 9 idag

    - äklig smak i munnen

    - öm/ont vid sex och är väldigt torr då jag brukar producera överdrivet mycket "glid" i vanliga fall

    Vågar inte testa än och inbilar mig att mensen kommer snart ändå och att det bara är onödigt. . Jag och min sambo har försökt bli gravida i 7 månader nu men inte lyckats och vi har lagt ner så mycket tid och energi på det så att ingen av oss haft någon större lust denna gången.. men kan det vara så att vi lyckats tillslut och att jag ska våga ta ett test? Vad tror ni?

    Tacksam för svar! :)

    Mvh


    Har aldrig förstått det där med inte testa. Jag testar hellre och får sörja ett ickenärvarande plus än att dra ut på det! Jag hade halvt gett upp/tappat lusten men testade på bim -1 och plussade starkt. Att analysera symptom ger ju inget, ta ett test
  • Äldre 20 May 10:48
    #5

    Hejsan hoppar in här om jag får är i vecka 5+4 har jag för mig :) det är mitt tredje barn men min sambos första. Jag har bara berättat det för en ända person. Men blir lite knepigt att hålla tyst så länge till. många speciella tillfällen som kommer framöver som jag sannolikt hade druckit på. Men längtar efter att berätta känsligaste blir för mina barn.

  • hsh
    Äldre 20 May 10:53
    #6
    cattis83 skrev 2015-05-20 10:48:15 följande:

    Hejsan hoppar in här om jag får är i vecka 5+4 har jag för mig :) det är mitt tredje barn men min sambos första. Jag har bara berättat det för en ända person. Men blir lite knepigt att hålla tyst så länge till. många speciella tillfällen som kommer framöver som jag sannolikt hade druckit på. Men längtar efter att berätta känsligaste blir för mina barn.


    Det är supersvårt att inte berätta.. Skulle vilja berätta för min mamma men vill vänta tills vi har en bild från ett ultraljud. Sååå svårt .. Jag är i vecka sex, första barnet min tredje graviditet. En abort, ett missfall. Min sambo har barn sen innan. Så blir känsligt att berätta för hans barn, antar jag. . Dock har dom frågat förut om "jag har bebis i magen".
  • hsh
    Äldre 20 May 10:53
    #7
    cattis83 skrev 2015-05-20 10:48:15 följande:

    Hejsan hoppar in här om jag får är i vecka 5+4 har jag för mig :) det är mitt tredje barn men min sambos första. Jag har bara berättat det för en ända person. Men blir lite knepigt att hålla tyst så länge till. många speciella tillfällen som kommer framöver som jag sannolikt hade druckit på. Men längtar efter att berätta känsligaste blir för mina barn.


    Och grattis för övrigt !!
  • Äldre 20 May 15:26
    #8

    Då är vi lika långt i vår graviditet :) v 6 (5+4) är jag ju idag. Ussshh låter inget vidare med missfall. Var det ett tidigt eller sent? Har aldrig haft något så peppar peppar ta i trä.. :) hur gamla är din sambos barn mina är 9 och sju å så har jag dem bara varannan helg :( har du fått någon tid för inskrivning? Själv har jag fått en tid den 30 juni men det känns som evigheter dit. Har även blivit erbjuden att göra ett kub test. Har du?

  • Äldre 20 May 15:28
    #9
    hsh skrev 2015-05-20 10:53:33 följande:
    Och grattis för övrigt smile1.gif !!
    Tack så jätte mycket å grattis själv :) så roligt att ha någon som är lika långt gången som en själv. :)
  • hsh
    Äldre 20 May 15:52
    #10
    cattis83 skrev 2015-05-20 15:26:54 följande:

    Då är vi lika långt i vår graviditet :) v 6 (5+4) är jag ju idag. Ussshh låter inget vidare med missfall. Var det ett tidigt eller sent? Har aldrig haft något så peppar peppar ta i trä.. :) hur gamla är din sambos barn mina är 9 och sju å så har jag dem bara varannan helg :( har du fått någon tid för inskrivning? Själv har jag fått en tid den 30 juni men det känns som evigheter dit. Har även blivit erbjuden att göra ett kub test. Har du?


    Oh yey! Alltså, jag har aldrig fattat 5+4 osv. Haha. Jag går efter min graviditets app dock, och den säger 5+2 . Jag fick missfall i v.9 där jag såg embryot, med armar, ben och små små ögon. Min sambos barn är under sju år båda två, jag har ingen aning om hur de kommer hantera det här med att få ett syskon.. Vi har veckovis. Har inte fått tid för inskrivning men hon sa att jag skulle få det i v.8 så borde nog ringa om det snart. I mitt län erbjuds man ingenting innan typ v.20 så jag har bokat vul privat (9e juni). Kub privat är svindyrt. . Finns det någon särskilt anledning att du blivit erbjuden kub eller är det standard där du bor?
Svar på tråden Tidigt gravida - här samlas vi