• Anonym (pp)

    Har sådan ångest över aborttid idag.

    Jag ska i vecka 10-12 (osäker pga oregelbunden mens) på första läkarbesök inför abort. Har väntat i 4 veckor på tiden, och nu mår jag så psykiskt dåligt för att det gått så lång tid. Är jätterädd att de ska dra ut på det ännu längre.

    Jag mår för psykiskt dåligt för att ringa och tjata om tider, gör abort pga att jag får graviditetsdepressioner som gör att jag inte vill ha barnen första tiden och vill skada mig själv eller dö. Minns inte mitt andra barns första år ens. Har redan börjat känna så den här graviditeten. 

    Försökt förklara detta för KK, men de hade inte tid att lyssna på mig.

    Pappan vill behålla barnet också, vilket jag absolut inte vill. Känner press från alla håll. Tänker ju på det som ett barn också nu när det gått så lång tid och mår verkligen skit, känner mig som en hemsk mördare. Särskilt när pappan vill så mycket, (han har inga barn och förstår inte hur jag mår av att vara gravid, jag känner för att göra slut också så han kan träffa en vanlig kvinna).

    Hur är det att göra abort så sent? Hon sa att de antagligen kommer att föreslå medicinsk om under vecka 12?

  • Svar på tråden Har sådan ångest över aborttid idag.
  • Pussakaninen

    Låter som abort är det bästa för dig/er så du i första hand kan ta hand om barnet du redan har & fokusera på att bli frisk

Svar på tråden Har sådan ångest över aborttid idag.