• Josefine123

    Avbrutet runt ägglossning!

    Hej!

    Hade avbrutet sex med min kille för ca 5 dagar sedan. Insåg sedan att detta var exakt vid ägglossning. Nu tycker jag att bröstvårtorna känns ömma och har även sett en strimma blod i trosan. Är det helt orimligt att känna symtom så tidigt? När kan man testa? Någon som blivit gravid efter avbrutet just kring ägglossning? Min mens ska inte komma förrän nästa fredag, måste man vänta med att testa tills dess? Tilläggas ska göras att en eventuell graviditet hade varit välkommen :)

  • Svar på tråden Avbrutet runt ägglossning!
  • Anonym (T)

    Det finns test som kan tas ca 4dagar innan mens, "Testa tidigt" av RFSU. Fråga på Apoteket :)

  • Anonym (Vänta)

    Avbrutet sex är ju inte säkert som du vet. Sen tar det normalt sett 5-10 dagar för ägget att vandra ner och fästa, sen ska hcg-nivån stiga tillräckligt för att symptom ska uppstå. Så det är nog i alla fall ovanligt att känna symptom så tidigt. Vet man att man kanske är gravid dessutom så känner man ju efter mycket mer än man normalt sett gör . Jag skulle råda dig till att vänta tills åtminstone en-två dagar innan förväntad mens om du ändå vill testa hyfsat tidigt. Men bäst är såklart att vänta tills mensen uteblivit ett par dagar

  • Josefine123

    Nej det vet jag ju! Och som sagt skulle det vara så är det välkommet. Nu inbillar jag mig att jag måste kissa ofta. Idag är jag också sjukt trött och bröstvårtorna ännu mer ömma. Är säkert skengravid och/eller har sen ägglossning. Men man hoppas ju lite! :) jobbigt att gå och vänta!

  • Anonym (Vänta)
    Josefine123 skrev 2015-05-20 13:41:13 följande:

    Nej det vet jag ju! Och som sagt skulle det vara så är det välkommet. Nu inbillar jag mig att jag måste kissa ofta. Idag är jag också sjukt trött och bröstvårtorna ännu mer ömma. Är säkert skengravid och/eller har sen ägglossning. Men man hoppas ju lite! :) jobbigt att gå och vänta!


    Ja väntan är sjukt dryg! Snart börjar vår väntan för 12e gången så jag vet haha. Håller tummarna för att du är gravid då
  • Anonym (Bolly)

    Testade plus idag efter två avbrutna samlag kring äl-tider...

  • Anonym (avbrutet)

    Kört avbrutet i flera år med två olika pojkvänner. Gick bra. Ingen graviditet. Och blivit gravid på första försöket fyra gånger med skarpa körningar

  • Anonym (Vänta)
    Anonym (avbrutet) skrev 2015-05-22 00:08:24 följande:

    Kört avbrutet i flera år med två olika pojkvänner. Gick bra. Ingen graviditet. Och blivit gravid på första försöket fyra gånger med skarpa körningar smile1.gif


    Ja men vad bra för dig, men det betyder inte att det är ett säkert sätt att köra på!
  • Josefine123
    Anonym (Vänta) skrev 2015-05-20 20:00:00 följande:

    Ja väntan är sjukt dryg! Snart börjar vår väntan för 12e gången så jag vet haha. Håller tummarna för att du är gravid då


    Usch, 12e gången. Segt! Hoppas det tar sig nu då! Ja alltså egentligen borde jag inte bli gravid nu, ligger liksom inte i planeringen. Men barnlängtan och den biologiska klockan är stark! Vi får se om en vecka! ????
  • Anonym (avbrutet)
    Anonym (Vänta) skrev 2015-05-22 07:13:44 följande:

    Ja men vad bra för dig, men det betyder inte att det är ett säkert sätt att köra på!


    Nä det är väl inget man ska använda sig av om man absolut inte vill bli gravid. Men jag känner då ingen som blivit gravid så och jag har många många vänner som kör och har kört det utan graviditet
  • Anonym (Vänta)
    Anonym (avbrutet) skrev 2015-05-22 21:14:25 följande:
    Nä det är väl inget man ska använda sig av om man absolut inte vill bli gravid. Men jag känner då ingen som blivit gravid så och jag har många många vänner som kör och har kört det utan graviditet smile1.gif
    Ja man får väl fråga sig själv hur man ställer sig till en eventuell graviditet samt hur lätt man ser på abort. Men det finns antagligen lika många som blir gravida av den metoden som det finns dom som inte blir det. Men funkar det för er så är det ju skönt
Svar på tråden Avbrutet runt ägglossning!